Ranger Raptor przygotowany przez Ford Performance zmierzy się z Rajdem Dakar.
Specjalnie przygotowany Ranger Raptor weźmie udział w Rajdzie Dakar 2024 w klasie Rally Raid T1+. Samochód powstaje we współpracy z firmami M-Sport i Neil Woolridge Motorsports.
Aby do mety
Pierwszym celem w wieloletnim planie rywalizacji w Rajdzie Dakar jest dojechanie do mety i zdobycie doświadczeń.
– Nie możemy nie doceniać ogromu wyzwania, które przed nami stoi. Musimy najpierw dojechać do końca i zdobyć doświadczenia dzięki Rangerowi T1+ i partnerom takim jak M-Sport i NWM, którzy wnoszą swoją wiedzę – powiedział Mark Rushbrook, dyrektor globalny Ford Performance Motorsports.
Na starcie Rajdu Dakar 2024, który odbędzie się w dniach 5-19 stycznia w Arabii Saudyjskiej, stanie specjalnie skonstruowany wyczynowy Ford Ranger, rywalizujący w klasie T1+.
Zespół Ford Performance, M-Sport i NWM wykonał projekt i kontynuuje testy Rangera T1+, opartego na poprzedniej generacji Rangera z 3,5-litrowym silnikiem EcoBoost. Oczekuje się, że przed przyszłorocznym startem w Rajdzie Dakar samochód weźmie udział w lipcu i październiku w próbnych startach w hiszpańskim Baja España Aragón i marokańskim Rally du Maroc.
Mocne wsparcie
– Nasz pierwszy start w Dakarze będzie okazją do nauki, która pomoże nam wypracować podejście do naszych przyszłych występów – powiedział Rushbrook.
Ford Performance i M-Sport opracowują na Rajd Dakar 2025 nowego, zaprojektowanego do jazdy wyczynowej i zbudowanego zgodnie z przepisami klasy T1+ Rangera Raptora.
– Przez lata wraz z Fordem osiągaliśmy wielkie sukcesy w rajdach FIA WRC i nie możemy się doczekać, aby ten sam poziom zaangażowania, energii i wysiłku wnieść do rywalizacji w Dakarze z Rangerem – powiedział Malcom Wilson, dyrektor zarządzający M-Sportu.
Samochody przygotowane przez M-Sport brały udział w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata FIA. Firma przygotowuje również silniki do Mustanga GT3. Z kolei NWM opracowała i zbudowała w swoim zakładzie w Pietermaritzburgu w RPA, egzemplarze auta zgodnie ze specyfikacją klasy T1+ Rajdu Dakar, wykorzystane do rywalizacji w południowoafrykańskim etapie mistrzostw Rally-Raid Championship (SARRC) i startujące potem na całym świecie.