środa, 27 listopada, 2024

Raptor na Dakar

Ranger Raptor przygotowany przez Ford Performance zmierzy się z Rajdem Dakar.

Specjalnie przygotowany Ranger Raptor weźmie udział w Rajdzie Dakar 2024 w klasie Rally Raid T1+. Samochód powstaje we współpracy z firmami M-Sport i Neil Woolridge Motorsports.

Aby do mety

Pierwszym celem w wieloletnim planie rywalizacji w Rajdzie Dakar jest dojechanie do mety i zdobycie doświadczeń.

– Nie możemy nie doceniać ogromu wyzwania, które przed nami stoi. Musimy najpierw dojechać do końca i zdobyć doświadczenia dzięki Rangerowi T1+ i partnerom takim jak M-Sport i NWM, którzy wnoszą swoją wiedzę – powiedział Mark Rushbrook, dyrektor globalny Ford Performance Motorsports.

Na starcie Rajdu Dakar 2024, który odbędzie się w dniach 5-19 stycznia w Arabii Saudyjskiej, stanie specjalnie skonstruowany wyczynowy Ford Ranger, rywalizujący w klasie T1+.

Zespół Ford Performance, M-Sport i NWM wykonał projekt i kontynuuje testy Rangera T1+, opartego na poprzedniej generacji Rangera z 3,5-litrowym silnikiem EcoBoost. Oczekuje się, że przed przyszłorocznym startem w Rajdzie Dakar samochód weźmie udział w lipcu i październiku w próbnych startach w hiszpańskim Baja España Aragón i marokańskim Rally du Maroc.

Mocne wsparcie

raptor

– Nasz pierwszy start w Dakarze będzie okazją do nauki, która pomoże nam wypracować podejście do naszych przyszłych występów – powiedział Rushbrook.

Ford Performance i M-Sport opracowują na Rajd Dakar 2025 nowego, zaprojektowanego do jazdy wyczynowej i zbudowanego zgodnie z przepisami klasy T1+ Rangera Raptora.

– Przez lata wraz z Fordem osiągaliśmy wielkie sukcesy w rajdach FIA WRC i nie możemy się doczekać, aby ten sam poziom zaangażowania, energii i wysiłku wnieść do rywalizacji w Dakarze z Rangerem – powiedział Malcom Wilson, dyrektor zarządzający M-Sportu.

Samochody przygotowane przez M-Sport brały udział w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata FIA. Firma przygotowuje również silniki do Mustanga GT3. Z kolei NWM opracowała i zbudowała w swoim zakładzie w Pietermaritzburgu w RPA, egzemplarze auta zgodnie ze specyfikacją klasy T1+ Rajdu Dakar, wykorzystane do rywalizacji w południowoafrykańskim etapie mistrzostw Rally-Raid Championship (SARRC) i startujące potem na całym świecie.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź