Na targach transport logistic 2025 w Monachium zadebiutowała pierwsza naczepa Berger z nowej rodziny Evolution.
Na początek został pokazany wariant PerformanceCoil do transportu kręgów stali. W nowej rodzinie naczep zostało połączone lekkie podwozie firmy BERGERecotrail z zabudową Schmitz Cargobull.
Naczepy nowej generacji należą do najlżejszych na rynku. Podstawowy wariant ma masę własną 4,8 t. Certyfikowana zabudowa Schmitz Cargobull sprawia, że mogą być szeroko stosowane między innymi do transportu napojów, opon, komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego ,a także sypkich artykułów chemicznych i spożywczych spakowanych w oktabiny (ośmiokątne opakowania tekturowe).
Przewaga dzięki technice
– Lekka, precyzyjna, ręcznie wykonana – dla nas to nie są trendy. To część naszego DNA. Stale szukamy coraz doskonalszych rozwiązań. Wraz ze Schmitzem Cargobullem połączyliśmy to w jednym produkcie, co najlepsze: nasze ultralekkie podwozie i niezwykle funkcjonalne nadwozie – wyjaśnia Gerhard Berger, współzałożyciel BERGERecotrail.

Bergerowi udało się przyciągnąć do projektu Olivera Hoffmanna, byłego dyrektora technicznego Audi AG. Hoffmann wnosi teraz swoje doświadczenie i umiejętności pełniąc funkcję dyrektora zarządzającego:
– Technologia musi stwarzać przewagę. I właśnie to jest zadaniem nowej naczepy wobec firm transportowych, kierowców i środowiska – zaznacza mówi Oliver Hoffmann.
Berger z telematyką
Zagłębienie na kręgi stali, w które jest wyposażona naczepa PerformanceCoil ma długość 8200 mm. Mieści kręgi o średnicy od 800 do 2100 mm. Dzięki wysokowytrzymałej stali drobnoziarnistej S700, zoptymalizowanej konstrukcji ramy z „odchudzającymi” wycięciami w kształcie trójkąta Reuleaux i precyzyjnej technice, podwozie zapewnia wysoką stabilność i wytrzymałość przy niskiej masie własnej.

W połączeniu z opcjonalną plandeką Power Curtain firmy Schmitz Cargobull usztywnioną pasami aramidowymi użytkownik otrzymuje pojazd o ładowności do 27,5 tony, w zależności od wyposażenia i ciągnika, co podnosi wydajność przewozu. Zabudowa taka spełnia wymagania dotyczące sztywności zgodnie z normą DIN EN 12642 Code XL. Oznacza to, że może transportować np. napoje. Ponadto Power Curtain dobrze zabezpiecza ładownię przed włamaniem. Zarazem eliminuje konieczność stosowania poziomych, zdejmowanych desek (belek) wzdłuż ścian bocznych, a zatem jest wygodniejsza w obsłudze i przyspiesza załadunek i rozładunek.
Nowa generacja pojazdów Evolution firmy Berger może korzystać z telematyki TrailerConnect firmy Schmitz, a także ogólnoeuropejskiej sieci serwisowej liczącej ponad 1400 placówek. Poza naczepą PerformanceCoil nowa rodzina obejmuje zwykłe, uniwersalne modele oraz wersje mega.
