W lutym 2024 roku Krone wprowadziło do produkcji nowe nadwozia wymienne Dry Box.
Nowe nadwozia z gładkimi, stalowymi ścianami zmieniono pod kątem potrzeb użytkowników. Konstruktorzy zwrócili uwagę przede wszystkim na funkcjonalność. Nowe nadwozia są bardziej odporne na uszkodzenie, prostsze w obsłudze i bardziej stabilne.
Ogółem wprowadzono 10 ulepszeń, które zwiększają trwałość nadwozia oraz ułatwiają pracę kierowcy.
Sztywniejsze, ale przyjemniejsze
Krone starannie wymienia wszystkie po kolei. Pierwszą jest nowe nadwozie jako takie. Druga to nieznacznie cofnięta u góry ściana przednia. Zostawia to więcej miejsca między nadwoziem posadowionym na ciężarówce i na przyczepie i zmniejsza ryzyko uszkodzeń np. podczas pokonywania zakrętów.
Trzecią nowością jest wydłużony do 1300 mm zderzak, osłaniający nadwozie z przodu podczas mocowania go na podwoziu pojazdu. Kolejną są dolne listwy z przodu i po bokach ze wzdłużnym przetłoczeniem. Są dzięki temu sztywniejsze i zapewniają lepszą ochronę elementom, które są do nich mocowane, np. tabliczce znamionowej, naklejkom informacyjnym czy paskom odblaskowym.
Tylne i przednie słupki sięgają teraz podłogi, co dodatkowo stabilizuje konstrukcję. Zmodyfikowano również narożne okucia nóg nadwozia, wyposażając je w zintegrowaną podporę. Kierowcy z pewnością docenią lepszy dostęp do mechanizmu zwalniania nóg, możliwy z zewnątrz – dodatkowo dźwignię obleczono warstwą gumy, ułatwiającą jej uchwycenie. Ułatwiono również rozkładania drabinki prowadzącej do wnętrza nadwozia, wyposażając jej zatrzask zabezpieczający w płytkę sprężynującą.
Zmiany zaszły także pod spodem. Tunel pod nadwoziem Dry Box zwiększono z 90 do 100 mm. Ostatnią, dziesiątą innowacją są nowe, szerokie listwy osłaniające dolną cześć bocznych ścian nadwozia wewnątrz. W każdej z nich wytłoczono dziewięć zagłębień, w których można umieścić opcjonalne uchwyty do mocowania ładunku.
Dla firm kurierskich Krone poleca również znaną już wcześniej, opcjonalną roletę, zamiast tylnych drzwi. Można ją szybko unieść i zamknąć bezpośrednio przy rampie, skracając czas postoju na wymianę ładunku.