środa, 2 kwietnia, 2025
Strona głównaAktualnościMercedes eVito Furgon z akumulatorem o pojemności 90 kWh

Mercedes eVito Furgon z akumulatorem o pojemności 90 kWh

Mercedes eVito Furgon dostał akumulator o pojemności 90 kWh (oprócz wersji z baterią o pojemności 60 kWh). Oznacza to większy zasięg i mniej postojów na ładowanie. Dostępne są dwie wersje silnika – 85 kW lub 150 kW oraz dwie długości.

W każdym z zastosowań: jako pojazd kurierski, serwisowy, w dostawach świeżej żywności czy w przewozach osób eVito z powodzeniem ugruntował swoją pozycję jako elektryczny odpowiednik swojego konwencjonalnie napędzanego brata. Do tej pory eVito Furgon był dostępny z akumulatorem o pojemności użytkowej 60 kWh. Funkcjonował w połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW. Te parametry spełniały potrzeby klientów komercyjnych odbywających np. krótkie trasy na obszarach miejskich.

Mercedes eVito Furgon w nowych wariantach

Aby przyciągnąć jeszcze szerszą grupę użytkowników w sektorze komercyjnym, Mercedes eVito Furgon jest teraz dostępny w nowych wariantach. Akumulator o pojemności użytkowej 90 kWh oferuje znacznie większy zasięg do 480 kilometrów (WLTP). Może być łączony z jednym z dwóch silników elektrycznych. Albo o mocy 85 kW, albo z mocniejszym – znanym z eVito Tourer. Ma moc do 150 kW, co w połączeniu z momentem obrotowym do 365 Nm zapewnia jeszcze większą dynamikę jazdy.

„Dzięki nowym wariantom eVito rozszerzamy obszary komercyjnych zastosowań elektromobilności i zapewniamy, że lokalnie wolne od emisji CO2 pojazdysą jeszcze bardziej funkcjonalne w codziennym użytkowaniu”.

Klaus Rehkugler, szef sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Vans

Duża przestrzeń – szybkie ładowanie

Wymiary dwóch dostępnych długości pozostają niezmienione i wynoszą 5140 mm w wersji długiej i 5390 mm w wersji ekstradługiej. Dzięki umieszczeniu akumulatora w podwoziu wnętrze jest w pełni dostępne i oferuje do 6,6 m3 przestrzeniładunkowej. To podstawowy warunek dla wielu branż, szczególnie w transporcie towarów.


Warianty furgonów obejmują również chłodzoną cieczą ładowarkę pokładową AC (OBL) o maksymalnej mocy ładowania 11 kW. Są one zatem przygotowane do ładowania prądem przemiennym (AC), na przykład w obiektach handlowych, na firmowych parkingach lub na publicznych stacjach ładowania. Ładowanie odbywa się za pomocą gniazda ładowania CCS po lewej stronie przedniego zderzaka. Za jego pośrednictwem możliwe jest również szybkie ładowanie prądem stałym (DC). Mercedesa eVito z nowym wariantem akumulatora można teraz opcjonalnie naładować od. 10 do 80% na stacji szybkiego ładowania DC o mocy do 110 kW w ciągu ok. 40 minut.

Tak samo praktyczny jak w wersji konwencjonalnej, przy porównywalnym całkowitym koszcie posiadania (TCO)

Podobnie jak eVito Tourer, eVito Furgon jest już standardowo wyposażony w wiele atrakcyjnych funkcji. Np. w system multimedialny MBUX z 10,25-calowym wyświetlaczem centralnym i 5,5-calowym kolorowym wyświetlaczem zestawu wskaźników, funkcję KEYLESS Start i elektryczny hamulec ręczny. W standardzie znalazły się również liczne systemy bezpieczeństwa i wspomagania. Takie jak ATTENTION ASSIST, asystent świateł drogowych z czujnikiem deszczu, tempomat, asystent hamowania z funkcją ruchu poprzecznego, asystent martwego pola, asystent utrzymania pasa ruchu, asystent ograniczenia prędkości i kamera cofania.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź