Frigo Logistics we współpracy z firmą FRoSTA rozpoczął testy nowego pojazdu. Czy Mercedes eActros 300 LS pomyślnie zda egzaminy? To okaże się za kilka tygodni.
Testy nowego pojazdu obejmują transport produktów mrożonych na linii Bydgoszcz-Żnin. To trasa bezpośrednio z fabryki producenta do magazynu-mroźni Frigo Logistics, a także w relacji Żnin-Bydgoszcz. Celem jest sprawdzenie pojazdu na trasach o średnim zasięgu oraz weryfikacja funkcjonalności oferowanych przez ciężarówkę.
Mercedes eActros 300 LS to najwyższej klasy ciągnik elektryczny. Pojazd ma wysokonapięciową oś napędową RE440 i systemy asystujące, które zwiększają bezpieczeństwo. Jest to m.in. asystent utrzymania pasa ruchu, regulacja przechyłów i system kontroli ciśnienia w oponach. Kierowca ma do dyspozycji multimedialny kokpit i inteligentny system ładowania zapewniający intuicyjność procesu.
– Niezawodna flota jest podstawą naszej działalności. Testujemy nowe rozwiązania dostępne na rynku, na który coraz śmielej wkraczają pojazdy z napędem elektrycznym. Będziemy rozwijali naszą flotę właśnie w kierunku elektromobilności. To właśnie dlatego obecnie testujemy nowy model elektrycznego Mercedesa wspólnie z naszym wieloletnim partnerem – firmą FRoSTA – wyjaśnia Krzysztof Pawlik, dyrektor zarządzający ds. transportu Frigo Logistics.
–Dodatkowo, dzięki współpracy z Frigo Logistics możemy dokładnie poznawać wyzwania i korzyści związane z elektryfikacją transportu zarówno od strony planistycznej, jak i infrastruktury – mówi Paweł Wojciechowski, Dyrektor Handlowy na Polskę i Europę Centralną, FroSTA
W ramach planu rozwoju floty Frigo Logistics i inwestycji w nowe pojazdy firma planuje kolejne testy obejmujące m.in. naczepy. Finalne decyzje związane z zakupem nowych pojazdów, w tym elektrycznych, planowane są wstępnie na drugą połowę roku. Po zakończeniu wszystkich zaplanowanych testów.