wtorek, 26 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościKrone na transport logistic 2023

Krone na transport logistic 2023

Firma Krone zaprezentowała podczas targów transport logistic 2023 w Monachium kompletną gamę pojazdów i związanych z nimi usług.

Targi odbywające się od 9 do 12 maja 2023 roku zgromadziły 2320 wystawców z 67 krajów. Jednym z nich była firma Krone, która pokazując zróżnicowaną gamę produktów, skoncentrowała się na rozwiązaniach podnoszących wydajność przewozu i ograniczających obciążenie dla środowiska.

Sprawdź i podziel się wiedzą

Rośnie zainteresowanie usługami służącymi do monitorowania flot. Dlatego Krone systematycznie uzupełnia gamę tego rodzaju rozwiązań. System telematyczny Krone został wzbogacony o funkcję „Self Service”. Pozwala ona udostępniać dane o pojeździe zainteresowanym, np. klientowi przewoźnika przez określony czas. Dzięki temu klient może samodzielnie monitorować przewóz, uzyskując najbardziej aktualne informacje.

Planowanie transportu ułatwia Smart Capacity AI, system określający przy pomocy kamery wolną przestrzeń pozostającą w ładowni naczepy. Widok przesyłany jest do portalu telematycznego Krone i na tej podstawie można podjąć decyzję np. o uzupełnieniu ładunku, aby przewóz był bardziej rentowny.

krone

Praktycznym rozwiązaniem jest Krone Smart Assistant, który ułatwia sprawdzenie stanu naczepy i przesyła informacje do telematyki. Nie jest potrzebne do tego specjalistyczne wyposażenie, ani nawet aplikacja na telefon. Wystarczy zeskanować kod QR umieszczony na naczepie, aby przystąpić do kontroli. Następnie system zadaje pytania, wystarczy zaznaczyć odpowiedź tak/nie lub wykonać zdjęcie danego elementu. Na koniec należy potwierdzić podane informacje i od tej chwili są już dostępne w portalu telematycznym użytkownika. Można je również porównać z poprzednimi raportami.

Krone umożliwia również zakup części zamiennych online. Wśród sposobów pozwalających uniknąć pomyłki w zamówieniu jest identyfikacja pojazdu wg numeru ramy oraz części wg jej numeru lub oznakowania. Można również wybrać część spośród prezentowanych w sklepie internetowym na zdjęciach.

krone

Chłodnia z dodatkami

Na targach została zaprezentowana również najnowsza wersja agregatu Celsineo, skonstruowanego przez Krone wspólnie z Liebherrem. Zaktualizowane oprogramowanie poskutkowało optymalizacją działania urządzenia. Moduły chłodnicze z powlekanymi wymiennikami ciepła zwiększają wydajność. Przyjazny dla użytkownika kolorowy wyświetlacz dotykowy jest teraz skuteczniej chroniony przed wpływem otoczenia i brudem dzięki klapce wyświetlacza z okienkiem. Nowe pokrywy agregatu ze zmodyfikowanymi zamkami zwiększają wytrzymałości i redukują hałas.

Wraz z agregatem firma pokazała bogato wyposażony wariant naczepy chłodniczej Cool Liner SDR 27 eL4-DS wyposażony w osie Krone. Pierwsza z osi jest unoszona, a system DWC Premium 2.0 ustawia ją tak, aby zagwarantować równomiernym prawidłowy nacisk na osie zestawu. System Tailguard firmy Wabco hamuje natomiast automatycznie przed rampą, zapobiegając uderzeniu. Odległość od przeszkody monitoruje przy pomocy czujników ultradźwiękowych. Bezpieczne dojechanie do krawędzi rampy umożliwia pięć gumowych odbojów, chroniących tył naczepy. Ponadto chłodnię wyposażono w agregat Celsineo, system Krone Telematics KSC ProPlus oraz oświetlenie LED.

Do 40% mniej paliwa

Targi stały się kolejną okazją, aby świętować 25-lecie rozpoczęcia produkcji uniwersalnych naczep kurtynowych ProfiLiner. Obecnie jest już na rynku piąta ich generacja, która w podstawowym wariancie ma masę własną zaledwie 5950 kg.

Naczepa kurtynowa stała się również bazą dla prezentowanej na targach eTrailer. Została zbudowana w kooperacji z firmą Trailer Dynamics, która doposażyła ją w elektryczną oś napędową i zasilające ją akumulatory.

krone

DB Schenker France niedawno przetestował zestaw utworzony przez naczepę eTrailer typu M300 i spalinowy ciągnik siodłowy. W wyniku prób zanotowano spadek zużycia paliwa ciągnika o 40%.

Z kolei DHL porównał dwa zestawy holowane przez eActrosa: jeden ze zwykłą naczepą, a drugi z eTrailer. Zestaw z naczepą zelektryfikowaną miał wyraźnie większy zasięg, dochodzący do 650 km.

– Nasze narzędzie do symulacji ruchu zestawu zostało już kilkakrotnie zweryfikowane w praktyce. Dzięki temu możemy lepiej symulować trasy i metody wykorzystywania naczep eTrailer u klientów, uwzględniając zastosowanie ciągnika siodłowego z silnikiem wysokoprężnym lub elektrycznym. Za pomocą tego narzędzia możemy zaproponować konfigurację i metody zarządzania naczepą eTrailer wraz z oczekiwanym zużyciem paliwa, stwarzając mocne podstawy do podjęcia właściwej decyzji – zauważa Abdullah Jaber, dyrektor generalny Trailer Dynamics.

Targi transport logistic 2023 w Monachium odwiedziło ponad 75 000 osób ze 120 krajów, czyli o 12 000 więcej niż w 2019, gdy odbyła się poprzednia edycja imprezy. Widoczny jest wzrost zainteresowania nie tylko nowoczesnym sprzętem, ale innowacjami w zarządzaniu nim. Krone ma sporo do powiedzenia w obu tych dziedzinach.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź