Koloński przewoźnik RVK po raz trzeci składa zamówienie na wodorowe Solarisy.
Kolonia ma już flotę 35 wodorowych Solarisów. Teraz dołączy do nich 18 przegubowców. Dostawy są zaplanowane na drugą połowę 2024 roku.
Wodorowe miasta
– Obszar Kolonii i Bonn staje się europejskim liderem wykorzystywania technologii wodorowej w transporcie publicznym. Począwszy od pierwszych Urbino hydrogen, zamówionych w 2020 roku, rozpoczęliśmy z RVK współpracę, która wyznacza nowe standardy dla europejskich przewoźników – stwierdził Olivier Michard, członek zarządu firmy Solaris, odpowiedzialny za sprzedaży, marketingu i obsługę posprzedażową.

Urbino 18 hydrogen dla Kolonii będą napędzane elektrycznym silnikiem umieszczonym centralnie. Każdy pojazd zostanie wyposażony w tzw. napęd rozproszony, co oznacza, że komponenty układu napędowego będą rozlokowane w kilku miejscach nadwozia. W związku z tym w autobusie nie ma rozbudowanej komory silnika, co pozwala lepiej rozplanować wnętrze i zwiększyć pojemność pasażerską. Wodorowe Urbino będą wykorzystywać zestaw ogniw paliwowych o mocy 100 kW. W 8 butlach umieszczonych na dachu mieści się ponad 50 kg sprężonego wodoru. Gwarantowany zasięg wynosi 350 km, niezależnie od warunków atmosferycznych i topograficznych. W sytuacji zwiększonego zapotrzebowania na energię elektryczną, ogniwo paliwowe będzie wspomagane przez dwie baterie typu Solaris High Power, o pojemności 30 kWh każda.
Autobusy będą mieć wydajną klimatyzację z funkcją grzania pompą ciepła oraz system monitoringu i informacji pasażerskiej. Wśród urządzeń wspierających pracę kierowcy warto wymienić system wykrywający obiekty znajdujące się w bezpośrednim otoczeniu autobusu MobilEye Shield+. Autobusy będą pod nadzorem telematyki eSConnect.
Urbino 18 hydrogen dołączył w 2022 roku do Urbino 12 hydrogen, obecnego na rynku od 2019 roku. Wodorowe Solarisy jeżdżą już w 15 miastach Europy.
