TELMA, IVECO oraz Petit Forestier Group opracowali prototyp Daily wyposażony w nadwozie chłodnicze Urban by Lecapitaine. Cechuje je wbudowany, dotąd niespotykany system Hybrid Induction Brake (HIB).
Ten pierwszy pojazd hybrydowy powstał dzięki współpracy trzech partnerów z branży transportowej, a jego prezentacja odbyła się na targach Solutrans w Lyonie. Podczas wystawy pojazd wyposażony we wspomniane rozwiązanie dostępny był do jazd testowych na torze.
Osiągi, efektywność paliwowa i bezpieczeństwo
System HIB opracowany przez TELMA stanowi istotny przełom w transformacji energetycznej sektora transportowego. Ta innowacyjna technologia przekształca energię hamowania w energię użyteczną. System umożliwia „hybrydyzację” pojazdów z silnikiem spalinowym bez konieczności wprowadzania poważnych modyfikacji technicznych. Oferuje natychmiastowe rozwiązanie zmniejszające zużycie paliwa oraz emisje, jednocześnie poprawiając bezpieczeństwo i komfort jazdy.
TELMA 3-w-1 zwiększa osiągi i zrównoważony rozwój
Jako efekt wieloletnich badań, system TELMA HIB łączy trzy funkcje: retarder, pomocniczy silnik elektryczny generator. Podczas hamowania Daily wyposażony w tę technologię odzyskuje energię oraz magazynuje ją w dodatkowym akumulatorze. Przy przyspieszaniu wspomaga tą energią napęd pojazdu i może zasilać urządzenia pomocnicze. Takie podejście zmniejsza zużycie paliwa oraz emisję CO₂, zwiększając ogólną efektywność energetyczną.
Ograniczając korzystanie z hamulców roboczych nawet o 90%, system HIB wydłuża żywotność klocków hamulcowych. Ponadto obniża koszty utrzymania i poprawia komfort jazdy dzięki płynnej i cichej pracy. Dodatkowo, oficjalne testy potwierdzają do 30% oszczędności paliwa i emisji CO₂ oraz redukcję emisji pyłów hamulcowych o 90%. Ta z kolei jest istotna w kontekście przyszłej normy Euro 7, wprowadzającej po raz pierwszy limity emisji z hamowania.
„Postępy w projekcie i kontynuacja współpracy z IVECO i Petit Forestier Group są powodem dumy dla wszystkich zespołów w TELMA. Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością udostępnienia naszego produktu do testów profesjonalistom i publiczności” – mówi Ariel Levy, President of TELMA.
Podwozie IVECO Daily stworzone do innowacji
Model Daily, lekki pojazd użytkowy IVECO jest idealną bazą dla systemu HIB. Konstrukcja IVECO Daily przyjazna zabudowom pozwala na bezproblemową integrację bez kompromisów w zakresie osiągów i ładowności.
„Naszą misją jako producenta jest uważne wsłuchiwanie się w potrzeby klientów, zrozumienie wyzwań operacyjnych i wprowadzanie na rynek innowacji technologicznych odpowiadających realnym potrzebom. Współpracując z wysokiej klasy partnerami w branży, możemy przyspieszyć transformację energetyczną oraz dostarczać rozwiązania łączące osiągi, zrównoważony rozwój bezproblemową integrację w realnych operacjach” – ’wyjaśnia Giuliano Giovannini, Head of Product Portfolio Management IVECO.
Petit Forestier Group czyli efektywny łańcuch chłodniczy
Dla Petit Forestier Group, współpraca z TELMA i IVECO to konkretne podejście do wspólnej innowacji na rzecz bardziej odpowiedzialnego transportu chłodniczego.
Pojazd demonstracyjny prezentowany na targach Solutrans łączy podwozie IVECO Daily z nadwoziem Urban by Lecapitaine, zaprojektowanym przez zintegrowanego producenta nadwozi Petit Forestier Group, znanego z lekkości i efektywności energetycznej.
„Partnerstwo to odzwierciedla chęć Grupy Petit Forester do wspólnego poszukiwania konkretnych rozwiązań zmniejszających wpływ na środowisko we wszystkich obszarach i sprawiających, że łańcuch chłodniczy staje się coraz bardziej zrównoważony i efektywny. Dzięki współpracy z technologią hamowania elektromagnetycznego TELMA i technologią hybrydową plug-in, Petit Forestier Group kontynuuje swoje zaangażowanie w efektywność energetyczną i redukcję emisji” –
mówi
Yann Leriche, Asset and Supply Director w Petit Forestier Group.






