środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościGirteka rozwija usługi intermodalne

Girteka rozwija usługi intermodalne

Girteka rozwija usługi intermodalne jako zrównoważoną alternatywę dla dostaw całopojazdowych (FTL).

Girteka, która już dziś jest największym przewoźnikiem kontenerów chłodniczych, prognozuje 40% wzrost zdolności przewozowej w transporcie intermodalnym oraz zapowiada kolejne inwestycje w ten segment usług.

Usługi intermodalne od 6 lat

Girteka rozpoczęła pierwsze dostawy intermodalne w 2017 r. Obecnie, w ramach grupy, ma rozbudowaną sieć połączeń kolejowych w Zachodniej Europie, która obejmuje 5 głównych tras, w tym Luksemburg-Francja-Polska i Niemcy-Włochy-Austria. Tygodniowo na torach przewożonych jest ok. 550 jednostek FTL.

– Naszym głównym celem jest zwiększenie przewozów na liniach, z których korzystamy, ponieważ obejmują najważniejsze dla nas rynki, Hiszpanię i Włochy. Podjęliśmy strategiczną decyzję dotyczącą rozwoju linii kolejowych na wszystkich kierunkach, gdzie odnotowujemy największe przepływy przesyłek. W tym roku planujemy włączyć Polskę, która dla nas jest trzecim kluczowym rynkiem – zapowiada Larisa Senkevičienė.

Klienci pytają

Intermodalny transport z wykorzystaniem kolei jest jednym z bardziej przyjaznych dla środowiska sposobów przemieszczania ładunków na dużych odległościach. W sytuacji, gdy wykorzystanie ciężarówek elektrycznych i zasilanych wodorem nie jest powszechnie, zastosowanie sieci kolejowej jest sposobem redukcji emisji. Dlatego Girteka kontynuuje inwestycje w transport kolejowy.

Znaczenie transportu intermodalnego rośnie wraz z realizacją celów klimatycznych Unii Europejskiej i wprowadzeniem nowych zasad raportowania ESG, co ma skłonić firmy do szukania możliwości zrównoważonego rozwoju.

– Coraz więcej klientów zwraca się do nas z pytaniem o naszą sieć intermodalną i zdolności do organizowania tego typu dostaw. Celowo wybieramy trasy o szybkim czasie tranzytu, które są najbardziej optymalne i niezawodne – mówi Larisa Senkevičienė, dyrektor projektu w Girteka Europe West, spółce Grupy Girteka.

Rozwój mimo trudności

W 2021 r., drugi raz z rzędu, Girteka Europe West podwoiła swoje zdolności przewozowe w transporcie intermodalnym. W ubiegłym roku rozwój usług spowolniła wojna w Ukrainie, napięcia geopolityczne i niepewność gospodarcza wynikająca z kryzysu energetycznego w Europie. Dodatkowo główne linie kolejowe w Europie rozpoczęły wdrażanie projektów infrastrukturalnych, co ograniczyło ruch na niektórych odcinkach. Mimo to Girteka Europe West odnotowała wzrost w przewozach o 8% w porównaniu do 2021 r.

Ważną rolę w rozwoju usług intermodalnych Girteki odgrywają partnerzy kolejowi, w tym Helrom, CargoBeamer i Lorry-Rail & VIIA Rail Motorways. Szczególnie dynamicznie rozwija się współpraca z VIIA. W 2017 r. obie firmy przewiozły około 1000 ładunków FTL, w tym roku ma być ich 13 500. Przy współpracy z VIIA, Girteka Europe West stała się największym przewoźnikiem chłodniczych ładunków intermodalnych w Europie.

Nowe połączenie intermodalne z Polski

W 2022 roku, z 16 555 pełnopojazdowych transportów przewiezionych w systemie intermodalnym, zdecydowana większość – 12 000 – została dostarczona z lub do Hiszpanii. W tym roku Girteka planuje zwiększyć dostawy na ten rynek, do 13 500 przesyłek FTL. Ma być to możliwe dzięki ponownemu uruchomieniu bezpośrednich przewozów z Hiszpanii do Polski. W styczniu Girteka przedłużyła trasę z Le Boulou (Francja) przez Bettembourg (Luksemburg) do Poznania.

intermodalne

Planując rozwój usług transportu intermodalnego, Girteka prowadzi rozmowy z partnerami kolejowymi na temat możliwości uruchomienia kolejnych tras. Głównym wyzwaniem jest przepustowość kolei, która ogranicza planowanie nowych połączeń na kierunkach z wysokim popytem. W tym roku Girteka prognozuje 40% wzrost zdolności przewozowej w transporcie intermodalnym, w porównaniu do 2022 r. Celem, jaki stawia sobie firma, jest przewożenie 20% przesyłek FTL z wykorzystaniem transportu kolejowego do 2025 r., przy zapewnieniu wysokiej jakości usług klientom poszukującym zrównoważonych i niezawodnych opcji transportu.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł
Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź