Ford Transit Trend Van 350 L4H3 posłużył za bazę do stworzenia auta do przewozu osób z niepełnosprawnością. Przeróbki podjęła się firma FC Auto System z Częstochowy. Pod maską pracuje 130-konny silnik, a do dyspozycji pasażerów jest winda dla wózków inwalidzkich.
Prezentowany Ford Transit powstał w oparciu o wersję Trend Van 350 L4H3. Imponujących rozmiarów przedział ładunkowy tego pojazdu (15 m3) przekształcono w bardzo przestronną przestrzeń dla pasażerów. Ma dodatkowe wyposażenie w postaci winylowej wykładziny podłogi, pełnej tapicerki boków oraz sześciu komfortowych foteli zamontowanych w dwóch rzędach.
Słów kilka o wyposażeniu
Tylną część zabudowy zaadaptowano do przewozu osoby poruszającej się na wózku. Na podłodze zamontowano między innymi listwy i zapięcia oraz atestowane pasy mocujące. Samochód wyposażono w wykonaną ze wysokiej jakości stali windę dla wózków firmy BraunAbility. Nośność tego urządzenia to 400 kg.
Ford Transit Trend Van dysponuje m.in. klimatyzacją, czujnikami parkowania, a także podgrzewaną przednią szybą, tempomatem i radiem cyfrowym z zestawem głośnomówiącym Bluetooth.
Pod maską Transita pracuje silnik 2.0 New Eco Blue o mocy 130 KM. Jednostka ta występuje również w wersji 165-konnej. Każdy z tych silników spełnia najnowsze normy emisji Euro 6.2, przez co są jeszcze bardziej przyjazne dla środowiska i ekonomiczne. Pozwalają o 7% zmniejszyć zużycie paliwa w porównaniu do poprzedniej generacji.
Najnowsze technologie
Podobnie jak w przypadku innych modeli Forda, również Transit występuje w odmianie całkowicie elektrycznej. Jej najnowsza wersja ma akumulator o pojemności 89 kWh i pozwala zwiększyć zasięg E-Transita o 28% – do 402 km. Zapewnia również szybsze ładowanie prądem przemiennym i stałym.
Forda Transita kupić również można z innowacyjnym systemem Ford Pro Vehicle Integration System (VIS). Stanowi to przełom dla każdego, kto instaluje lub obsługuje skonwertowane pojazdy. To rozwiązanie sprzętowo-programowe pomaga płynnie zintegrować dodatkowy sprzęt z samochodem i otwiera możliwości, które wcześniej były trudne lub niemożliwe do wdrożenia. Umożliwia obustronną komunikację urządzeń zabudowy z pojazdem z wykorzystaniem informacji z pojazdu do sterowania urządzeniami dodatkowymi. Do sterowania i monitorowania dodatkowego wyposażenia przydaje się fabryczny 12-calowy ekran dotykowy SYNC.
Na polskim rynku Ford Transit oferowany jest między innymi jako Van lub Van Brygadowy, Kombi, Minibus, a także w trzech wersjach nadwozia – z pojedynczą kabiną, z podwójną kabiną oraz jako platforma.