Ford Ranger Wildtrak dotarł do Polski. Dostępny jest z dwoma silnikami, w tym z 3-litrowym V6.
Ranger Wildtrak ma relingi dachowe oraz sportową, aerodynamiczną nakładkę skrzyni ładunkowej w kolorze Boulder Grey. Tylna klapa można łatwo podnosić i opuszczać. Dodatkowo model wyposażono w standardzie w szyny do mocowania ładunku z regulowanymi uchwytami oraz uchwyty wewnątrz skrzyni ładunkowej.
Litrów 2 lub 3
Pod maską Rangera Wildtraka może pracować silnik 2.0 EcoBlue Bi-Turbo. Zapewnia on moc 205 KM i 500 Nm. Dostępny jest też 3.0 V6 EcoBlue zapewniający 240 KM i 600 Nm, oba z automatyczną skrzynią biegów A10. Rangera w tej wersji standardowo wyposażono w 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich z oponami wielosezonowymi 255/65.
Dopuszczalna ładowność wynosi modelu z silnikiem 2-litrowym wynosi 1059 kg, a z 3-litrowym 1050 kg. Maksymalna masa przyczepy z hamulcem w obu przypadkach wynosi 3500 kg. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP wynosi 8,7-8,9 l/100 km w przypadku silnika 2.0 EcoBlue . W przypadku 3.0 V6 EcoBlue. – 10,1-10,2 l/100 km.
Model dostępny jest w odmianie z podwójną kabiną. Do dyspozycji jest sześć kolorów lakieru: Frozen White, Carbonized Grey, Moondust Silver, Lucid Red i Agate Black. Wildtrak i Wildtrak X jest też dostępny w kolorze Cyber Orange.
Ekrany i LED-y
W kabinie jest 12-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4A z nawigacją satelitarną. Zastosowano też bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto, a także skórzaną tapicerkę Soho. Standardem jest również 8-calowy konfigurowalny wyświetlacz na tablicy wskaźników, wykończona skórą kierownica z kontrastowymi szwami oraz automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja.
O komfort kierowcy dbają przednie i tylne czujniki parkowania, kamera ułatwiająca parkowanie tyłem, dysze spryskiwaczy przedniej szyby oraz Quickclear, czyli opatentowane przez Forda podgrzewanie przedniej szyby. Podróż umilają podgrzewane: kierownica, przednie fotele, Fotel kierowcy można regulować elektrycznie w ośmiu kierunkach.
Ford Ranger w wersji Wildtrak jest wyposażony w standardzie w przednie reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED, przednie światła przeciwmgielne LED, system oświetlenia zewnętrznego 360 stopni oraz oświetlenie skrzyni ładunkowej. Pozytywnej atmosfery wnętrzu dodaje nastrojowe oświetlenie wnętrza Ambient LED.
4×4 i blokada
Ranger Wildtrak ma napęd na cztery koła e-4WD. Może on działać automatycznie lub być ustawiany ręcznie. Samochód ma także elektroniczną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego oraz dodatkowe funkcje związane z jazdą terenową. W terenie przyda się także metalowa osłona pod silnikiem i skrzynią rozdzielczą. W Wildtraku to standard, podobnie jak osłona zbiornika paliwa z tworzywa.
Pikap jest także wyposażony m.in. w system zapobiegania kolizjom z funkcją automatycznego hamowania i wspomagania ominięcia przeszkody Pre Collision Assist. Dodatkowo zastosowano system rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Recoginition, inteligentny ogranicznik prędkości działający w oparciu o odczytane znaki drogowe, system kontroli pasa ruchu czy adaptacyjny tempomat.
Wersja z silnikiem 3.0 V6 w standardzie ma inteligentny tempomat adaptacyjny z funkcją Stop & Go oraz utrzymania samochodu pośrodku pasa ruchu. Kierowcę wspiera też Blind Spot Information, czyli system monitorowania martwego pola w lusterkach z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym Cross Traffic Alert. Jest on rozbudowany dodatkowo o system automatycznego hamowania podczas cofania.
Opcjonalnie dostępne są system wspomagający parkowanie Active Park Assist czy kamera 360 stopni.
W opcji można zamówić nagrzewnicę zasilaną paliwem z funkcją programowania oraz system nagłośnienia premium B&O z 10 głośnikami.
Ładownia pełna opcji
Przestrzeń ładunkową można dodatkowo wyposażyć w ruchomą przegrodę skrzyni ładunkowej i montowane na górnych krawędziach boków dwie poprzeczki skrzyni ładunkowej. Do dyspozycji jest też funkcjonalny system mocowania ładunku Flexible Rock System. Zawiera on dwie poprzeczki bagażnika dachowego, które są zintegrowane i chowane w relingach. Trzecia poprzeczka jest zintegrowana z przesuwną nakładką skrzyni ładunkowej. Możliwe jest także zamontowanie sztywnego dachu skrzyni ładunkowej.
Rangera Wildtraka można wyposażyć również w zestaw dodatkowych przełączników zamontowanych pod sufitem (np. dla dodatkowego oświetlenia na samochodzie). Dostępna jest też przetwornica napięcia z gniazdami 230V.
Ceny Rangera Wildtraka zaczynają się od 209 600 zł dla silnika 2.0 EcoBlue Bi-Turbo 205 KM i od 248 800 zł dla 3.0 V6 EcoBlue 240 KM.