sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościFord Ranger – tego potrzebowała straż pożarna

Ford Ranger – tego potrzebowała straż pożarna

Ford Ranger to pickup nadający się do każdej misji. Jego twórcy zadbali o szeroką gamę silników, co zapewniło mu dużą ładowność i nieprzeciętną zdolność do holowania ciężkich przyczep. Przyszedł czas na odsłonę nowej wersji modelu, tym razem dostosowanej do zadań straży pożarnej. 

Przygotowany przez firmę FC Autosystem amerykański pickup ma aluminiową zabudowę rozpoznawczo – operacyjną typu hardtop. Dostęp do tylnej części pojazdu zapewniają uchylne klapy. Możliwe jest również wyposażenie pojazdu w wysuwaną szufladę. Dzięki niej zawartość przestrzeni ładunkowej w całości lub jej części będzie wysunięta poza obrys pojazdu. Zabudowa otwiera się na trzy strony, a drzwi wyposażono w zamki dociskowe z możliwością regulacji. Całość została wyposażona w uszczelki, które gwarantują szczelność konstrukcji. Na bocznych klapach mamy panele Molle, które ułatwiają montaż wielu akcesoriów.

 Co ma strażacki Ford Ranger?

Ford Ranger na którym umieszczono zabudowę, to wersja z podwójną kabiną. Pod maską znajduje się silnik 2.0 EcoBlue o mocy 170 KM. Napęd przechodzi na cztery koła za pomocą manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Pojazd wyposażono w sygnalizację świetlną i dźwiękową oraz w sygnalizację zintegrowaną z nakładką na dachu, Znajdziemy tu także radiotelefon oraz wyciągarkę.

Ranger dzięki swojej zwrotności i mobilności jest idealnym pojazdem do szybkiego reagowania i innych sytuacji awaryjnych w trudnym terenie. Auto dodatkowo uzbrojono w podwyższone zawieszenie, a także w opony typu „All Terrain”.

Na polskim rynku Ford Ranger figuruje w trzech wersjach kabin. Najpopularniejszą odmianą jest wersja z podwójną kabiną oferująca przestronne wnętrze i wygodne siedzenia w drugim rzędzie. Oferta obejmuje ponadto kabinę pojedynczą – z najdłuższą skrzynią ładunkową oraz kabinę przedłużoną z miejscem dla dodatkowych pasażerów.

Podstawowym silnikiem jest wydajna jednostka wysokoprężna i turbodoładowana o pojemności 2 litrów i mocy 170 KM. W ofercie znaleźć można silnik 2.0 EcoBlue BI-TURBO o mocy 205 KM. Topową jednostką jest wysokoprężny silnik V6 o objętości skokowej trzech litrów. Ranger dostępny jest zarówno z 6-biegową manualną skrzynią biegów, jak i dwoma rodzajami automatycznych przekładni – o 6 i 10 przełożeniach. Zaawansowany system napędu na cztery koła, możliwość manualnego oraz automatycznego sterowania napędami (tylko pojazdy z 10-biegową skrzynią automatyczną) czy elektroniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego, poszerzają możliwości terenowe nowego Rangera.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź