Ford Pro wprowadza nowego Rangera Wildtrak X i Rangera Tremor Obie wersje można będzie zamawiać od marca 2023 roku, pierwsze dostawy w Europie spodziewane są od sierpnia.
Rangera Wildtrak X i Rangera Tremor stworzono z myślą o klientach wymagających wyższych zdolności pokonywania trudnego terenu., Oba Fordy dysponują zmodyfikowanym podwoziem z opracowanym dla nich zawieszeniem, między innymi stabdardowymi amortyzatorami Bilstein. Systemy wspomagające kierowcę przystosowano do jazdy terenowej. Dwa nowe warianty Rangera różnią się od innych również stylizacją.
Ford Ranger Wildtrak X
Wildtrak X bazuje na modelu Wildtrak, jednak ma o 26 mm podwyższone zawieszenie i szerszy o 30 mm rozstaw kół. Montowane standardowo, wyczynowe amortyzatory Bilstein, zapewniają odpowiednią siłę tłumienia w całym zakresie skoku, co zwiększa możliwości terenowe bez uszczerbku dla osiągów na drodze. Zmodernizowany, wzmocniony układ wspomagania kierownicy i stalowe płyty, chroniące silnik i skrzynię rozdzielczą, dają jeszcze większą pewność na bezdrożach.
W standardzie obie wersje wyposażono w nowe systemy terenowe, takie jak Trail Turn Assist, dopasowując moment obrotowy i przyhamowując odpowiednie koła pomaga zmniejszyć promień skrętu nawet o 25%. Trail Control działa podobnie jak tempomat: kierowca może określić dowolną prędkość do 32 km/h, a pojazd automatycznie przejmuje kontrolę nad przyspieszeniem i hamowaniem, utrzymując wybraną prędkość, podczas gdy kierowca koncentruje się na prowadzeniu samochodu poza utwardzonymi drogami. Tryb Rock Crawl, wcześniej dostępny tylko w Rangerze Raptorze, dostraja reakcję przepustnicy, kontrolę trakcji i charakterystykę zmian biegów dla uzyskania optymalnej, niskiej prędkości i kontrolowanego pełzania na nierównych, skalistych odcinkach.
Wszystkie wersje Wildtraka X napędza 2-litrowy silnik wysokoprężny Ford EcoBlue Bi-turbo, współpracujący z 10-biegową automatyczną skrzynią. Maksymalny moment obrotowy wynosi 500 Nm od 1750 obr./min, a moc maksymalna 205 KM. Standardem jest stały napęd na cztery koła z trybem „ustaw i zapomnij”.
Ranger Wildtrak X jest szerszy i ma większy prześwit niż Wildtrak. Wyrazisty wygląd podkreśla lakieru Asphalt Black na ramie osłony chłodnicy i obudowie zderzaka oraz wykończeniu nadkoli i tylnego zderzaka. Opcjonalne matrycowe reflektory LED oraz dodatkowe światła w osłonie chłodnicy dbają o doskonałą widoczność. Masywne emblematy Wildtrak X, przyciemnione logo Forda i dopasowane czarne, 17-calowe felgi, wyposażone w opony terenowe z białym napisem, uzupełniają bezkompromisową stylizację.
We wnętrzu pasażerowie mają do dyspozycji fotele, wykończone zamszem Miko z haftem Wildtrak X, uzupełnionym przez miękki w dotyku zamsz Terra z kontrastowymi przeszyciami Cyber Orange na desce rozdzielczej, listwach drzwiowych i konsoli środkowej.
Ford Ranger Tremor
Tremor bazuje na stworzonym do pracy Rangerze XLT i dzieli z Wildtrakiem X unowocześnione podwozie i systemy, a także nowy układ napędu na wszystkie koła.
Zmieniona geometria zawieszenia przyczynia się do uzyskania surowszej, bardziej przysadzistej sylwetki, którą podkreśla również poszerzony rozstaw kół i szersze nadkola. Standardowo montowane jest charakterystyczne orurowanie skrzyni ładunkowej. Odlewane aluminiowe stopnie boczne i odsłonięte podwójne przednie haki holownicze stanowią uzupełnienie stylizacji, podkreślającej przeznaczenie modelu. Zaprojektowane dla Tremora detale nadwozia w kolorze Boulder Grey i przyciemniony grill dopełniają odważną stylizację.
Siedzenia i podłogę Rangera Tremora wyposażono w wodoodporne, łatwe do utrzymania w czystości winylowe obicia. Opcjonalny, wstępnie okablowany zestaw górnych przełączników oferuje sześć wejść dla wyciągarek, listew oświetleniowych LED i innych akcesoriów, które można zamówić u dilera lub w internetowym sklepie Forda.
Flexible Rack System
Wildtrak X i Tremor mogą być wyposażone w opcjonalny system mocowania ładunku, opracowany przez Forda. Zintegrowane z relingami dachowymi i chowane w nich dwie poprzeczki oraz trzecia, chowana w przesuwnej nakładce skrzyni ładunkowej umożliwiają przewożenie długich przedmiotów nad dachem, a nie zaklinowanych między tylną klapą a kabiną. Zwiększa to bezpieczeństwo ładunku, uwalniając przestrzeń bagażową dla innych przedmiotów. Od marca 2023 roku Flexible Rack System będzie również dostępny jako opcja dla Rangera Limited i Wildtrak.