środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościFlixBus zamierza jeździć na bioLNG

FlixBus zamierza jeździć na bioLNG

FlixBus wprowadza do ruchu autobusy na skroplony metan. Do końca 2025 roku do floty dołączy 50 gazowych autokarów na podwoziu Scanii.

Autobusy będą eksploatowane przez partnerów Flix w całej sieci FlixBus. W ramach partnerstwa Flix i Scania zamierzają stopniowo zwiększać wykorzystania biometanu w autobusach.

W przypadku autobusów zasilanych wyłącznie bioLNG spodziewana jest redukcja emisji CO2 o 80%.

FlixBus: na początek mieszanki

Flix i Scania nawiązały długoterminowe partnerstwo celem ograniczenia wpływu przewozów pasażerskich na środowisko. W początkowej fazie projektu autobusy mogą być zasilane różnymi mieszankami metanu kopalnego i produkowanego z odpadów ogranicznych. Celem jest stopniowe zwiększanie udziału bioLNG (LBG), aż do momentu, gdy autobusy będą zasilane wyłącznie bioLNG.

Gazowe autobusy Irizar i6s Efficent na podwoziach Scania zostaną dostarczone przed końcem 2025 roku.

– Scania jest niezwykle cennym sojusznikiem dla Flix i naszych partnerów przewoźników, którzy prowadzą działalność w różnych krajach. Cieszymy się, że możemy skorzystać z ich bogatego doświadczenia i know-how, aby przyczynić się do zmian w przewozie osób na długich dystansach – tłumaczy Fabian Stenger, dyrektor operacyjny Flix.

– Rozwiązania na biogaz doskonale wpisują się w ducha gospodarki o obiegu zamkniętym i można je wdrożyć tu i teraz, oferując już dziś zrównoważony sposób na zrealizowanie celów klimatycznych i wzmocnienie odpowiedzialności społecznej. Autobusy długodystansowe na skroplony metan stanowią również rozsądny wybór, ponieważ zapewniają zasięg i moc potrzebną do obsługi dowolnej trasy, przy niskich kosztach zarówno pod względem inwestycji, jak i eksploatacji. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Flixem, ponieważ wiemy, że szerokie wdrożenie rozwiązań na biogaz może wywrzeć pozytywny wpływ, nie tylko z punktu widzenia operatora, lecz także władz i całego społeczeństwa – mówi Johanna Salomonsson Lind, wiceprezes i dyrektor ds. transportu pasażerskiego w Scanii.

Odnawialny i lokalny

Biometan jest paliwem odnawialnym, produkowany lokalnie. W postaci skroplonej można zgromadzić go na pokładzie autobusu dostatecznie dużo, aby pojazd mógł pracować w ruchu długodystansowym. Napędzane tym paliwem silniki Scania emitują mniej cząstek stałych i tlenków azotu (NOx) oraz pracują ciszej.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź