1 kwietnia w Moab w stanie Utah rozpoczęło się 57. doroczne Easter Jeep Safari, kultowa off-roadowa impreza która od ponad pięćdziesięciu lat gromadzi tysiące entuzjastów jazdy w terenie fanów marki Jeep.
Spotkanie Easter Jeep Safari organizowane przez klub Red Rock 4-Wheelers w Moab potrwa do 9 kwietnia. Jeep i zespoły projektowe Jeep Performance Parts (JPP) by Mopar prezentują przy okazji siedem najnowszych samochodów koncepcyjnych. Część z nich jest elektryczna i pokonując bezdroża Moab udowadnia, że możliwe jest osiągnięcie „Wolności bez emisji”.
Jednym z „elektryków” jest Jeep Wrangler Magneto 3.0 Concept z silnikiem elektrycznym o mocy 285 KM i maksymalnym momencie obrotowym 370 Nm – to wariant podstawowy, gdyż kierowca może ustawić układ napędowy tak, aby korzystać z 650 KM i 1215 Nm.
Kilka samochodów będzie korzystać z hybrydowego układu napędowego 4xe znanego ze współczesnych Jeepów. Są wśród nich Wrangler Rubicon 4xe Concept, Wrangler Rubicon 4xe Departure Concept oraz nostalgiczny Cherokee 4xe Concept bazujący na Cherokee z rocznika 1978. Grand Wagoneer Overland Concept ma 6-cylindrowy, 3-litrowy silnik Hurricane TwinTurbo o mocy 510 KM, a Gladiator Rubicon Sideburn Concept silnik V6, 3,6 l Pentastar. Co ciekawe, Jeep Scrambler 392 Concept wyposażony w najnowszy wariant legendarnego silnika V8 Hemi o pojemności 6,4 l, wcale nie jest najmocniejszy w tym towarzystwie. Rozwija 470 KM i 635 Nm. Być może za to brzmi najlepiej ze wszystkich.