E-Ducato Cargo Box to wersja zabudowana we własnym zakładzie („in-house”) w ramach nowego programu „FIAT Professional CustomFit”. Pojazd wyróżnia się dużą pojemnością ładunkową i przestronnym wnętrzem.
Fiat Professional E-Ducato Cargo Box, powstaje w najnowocześniejszym zakładzie produkcyjnym Atessa we Włoszech. Dzięki projektowi „FIAT Professional CustomFit” i realizacji całego procesu zabudowy we własnym zakładzie („in-house”), marka dba o szczegóły na każdym etapie produkcji. Takie podejście gwarantuje, że każdy samochód spełnia potrzeby i oczekiwania klienta, zapewniając przedsiębiorstwom samochód idealnie dostosowany do ich zawodowych misji.
Cała paleta opcji zabudowy
Wraz z Cargo Box, dostępnym od października 2024 r., nowe podejście oferuje szeroki wachlarz opcji zabudowy i adaptacji dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb różnych klientów biznesowych. Obejmują one konfigurację Drop Side. To wywrotka jednostronna, zaprojektowana do przechylania skrzynki ładunkowej w wybranym kierunku, idealna do prac budowlanych i ogrodniczych. Aby zapewnić jeszcze większą elastyczność, wywrotka trójstronna umożliwia przechylanie skrzyni ładunkowej w trzech różnych kierunkach, spełniając wymagania zróżnicowanych miejsc pracy. Konfiguracja z kabiną, tzw. brygadówka może pomieścić dodatkowych pasażerów, zachowując jednocześnie dużą przestrzeń ładunkową. Dzięki temu jest doskonałym wyborem dla pracowników, którzy w pracy muszą się przemieszczać.
Niezależnie od tego, czy klient kupuje swój samochód online, czy za pośrednictwem salonu, może skorzystać również z niezwykle usprawnionego procesu. W pełni zintegrowany model produkcji pozwala na precyzyjne zarządzanie zapasem pojazdów i szybsze cykle produkcyjne. To przekłada się na niezwykle krótki czas dostawy pojazdu. Wydajne podejście oznacza, że klienci czekają na swój samochód znacznie krócej niż w przypadku tradycyjnych metod produkcji. Jednocześnie mają gwarancję jakości i niezawodności.
Pojemne pudełko
Prezentowany na stoisku w Hanowerze E-Ducato Cargo Box oferuje imponującą przestrzeń ładunkową 18,5 m³ i spore wymiary wewnętrzne, tj. 4 230 mm długości, 2 032 mm szerokości i 2 150 mm wysokości. Zbudowany jest na bazie elektrycznej wersji podwozia z kabiną. Maksymalny moment obrotowy 410 Nm i moc 270 KM w zestawieniu z akumulatorem 110 kWh czyni go wydajnym „elektrykiem”.
Ponadto, dla klientów którzy potrzebują dodatkowej przestrzeni ładunkowej, będzie on również dostępny w konfiguracji L4. Ta zwiększa przestrzeń ładunkową do 20,5 m³ przy długości wewnętrznej 4 500 mm i wysokości 2 300 mm. Obie wersje będą oferowane z napędem elektrycznym (BEV) i Diesel, w konfiguracjach 140 KM i 180 KM z manualną i automatyczną skrzynią biegów, zapewniając tym samym klientom maksymalną elastyczność.
Oprócz dostępnych w standardzie tylnych drzwi skrzydłowych, dostępna będzie również alternatywna wersja z pokrywą tylną. Standardowe skrzynie ładunkowe są wyposażone w takie elementy, jak antypoślizgowa drewniana podłoga z powłoką ochronną, aluminiowe listwy przypodłogowe, automatycznie włączające się oświetlenie sufitowe i wyściełany profil 2 w 1 do bezpiecznego mocowania przedmiotów wewnątrz. Oprócz tego dostępna jest szeroka gama opcjonalnych funkcji. Pozwalają one jeszcze bardziej przystosować samochód do różnorodnych zadań i przeznaczeń skrzyń ładunkowych. Opcje te obejmują między innymi schowek nad kabiną zapewniający dodatkową przestrzeń (+1,5 m³), drzwi boczne i podnośnik tylny w wersjach z drzwiami skrzydłowymi.
Co pod maską?
Wśród nowości wprowadzonych przez FIAT Professional jest nowy silnik MultiJet 4.0 i 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów AT8, teraz dostępna w Ducato. Silnik MultiJet 4.0, znany ze swojej niezawodności. Zapewnia imponujący moment obrotowy 450 Nm. To czyni go najlepszym w swojej klasie wśród dużych samochodów dostawczych z napędem na przednie koła. Jego zaawansowany, dwuobwodowy układ recyrkulacji spalin nie tylko zwiększa niezawodność i osiągi, ale także znacznie zmniejsza emisję spalin. Skrzynia biegów AT8 dodatkowo zwiększa wydajność pojazdu. Zapewnia nawet dziesięcioprocentową redukcję emisji CO2 w porównaniu z poprzednią wersją automatyczną. Wszystko dzięki bardziej zrównoważonej i precyzyjnej kontroli momentu obrotowego. To połączenie najnowocześniejszej technologii silnika i skrzyni biegów podkreśla zaangażowanie FIAT Professional w zapewnianie osiągów przy zmniejszonym wpływie na środowisko.