Duisburg wybrał ofertę Solarisa na dostawę 25 autobusów Urbino hydrogen. Dostawy zaplanowano na lata 2024-2025.
Duisburger Verkehrsgesellschaft AG (DVG) zamówił 25 autobusów wodorowych marki Solaris. Przewoźnik chce mieć do 2030 roku flotę w całości „bezemisyjną”. Na początek zdecydował się na 11 autobusów Urbino 12 hydrogen i 14 przegubowców Urbino 18 hydrogen. Będą to pierwsze wodorowe autobusy w mieście. W 2024 roku zostaną dostarczone wersje 12-metrowe, a w połowie 2025 przegubowe. Solarisy Urbino 12 hydrogen) oraz połowę roku 2025 (Solarisy Urbino 18 hydrogen).
Duisburg się zmienia
– Jestem dumny, że możemy być częścią bardzo ważnej zmiany zachodzącej w transporcie miejskim w Duisburgu – powiedział Olivier Michard, członek zarządu firmy Solaris, odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i obsługę posprzedażną.
Urbino 12 hydrogen oraz Urbino 18 hydrogen, które za kilka miesięcy trafią na ulice Duisburga, to ciche pojazdy zasilane energią z ogniwa paliwowego o mocy odpowiednio 70 kW i 100 kW. Jednostkę napędową stanowi elektryczny silnik o mocy 160 kW w pojazdach dwunastometrowych i 240 kW w przegubowych. Oprócz tego zamówione pojazdy będą wyposażone w baterie Solaris High Power, które stanowią dodatkowy magazyn energii elektrycznej.
Komfort i bezpieczeństwo podróżującym zapewni wydajna klimatyzacja z pompą ciepła, monitoring i system informacji pasażerskiej. Pracę kierowcy wspierać będzie m.in. system wykrywające pieszych i rowerzystów w martwym polu. W bieżącej eksploatacji pomoże eSConnect, opracowany przez Solarisa system monitorowania i zarządzania flotą autobusową.
Solaris dostarczył dotychczas ponad 3000 autobusów z napędem elektrycznym i wodorowym. Urbino hydrogen zostały zakontraktowane przez klientów z Austrii, Francji, Hiszpanii, Niderlandów, Niemiec, Polski, Słowacji, Szwajcarii, Szwecji i Włoch.