Do gamy Renault dołącza Trafic E-Tech 100% electric. Od tej chwili marka oferuje elektryczny model dostawczy w każdym z segmentów.
Wersja elektryczna Trafica nie ustępuje pod żadnym względem wersji spalinowej. Oferuje równie wysoki poziom parametrów użytkowych, zróżnicowaną gamę i liczne opcje.
Nowy model możne również posłużyć jako baza dla specjalistycznych zabudów np. chłodniczych czy warsztatowych.
Prawie 9 m3
Trafic E-Tech 100% electric dostępny jest w dwóch długościach: 5,08 i 5,48 m i dwóch wysokościach 1,9 m i 2,49 m. Ładownia wersji furgon ma pojemność od 5,8 do 8,9 m3, a jej długość dochodzi do 4,15 m w przedłużonej wersji L2 z zamontowaną w przegrodzie klapą na długie ładunki. Ładowność sięga 1,1 tony, a samochód może holować przyczepy o masie do 920 kg. Trafic E-Tech 100% electric będzie dostępny również jako podwozie z kabiną do zabudowy.
Łączna pojemność schowków w kabinie wynosi 88 litrów: 19,7 litra w środkowej konsoli, 14,6 litra w drzwiach i 54 litry w kanapie. W wyższych poziomach wyposażenia schowek w desce rozdzielczej ma postać szuflady „Easylife” o pojemności 6,6 litra.
Renault Trafic był pierwszym na rynku samochodem dostawczym oferującym swoim użytkownikom funkcję „mobilnego biura”. Po złożeniu przedniego środkowego siedzenia jego oparcie zamienia się w biurko z miejscem na notes lub stolik do spożywania posiłków
Zasięg do 297 km
Trafic E-Tech 100% electric ma akumulator litowo-jonowy o pojemności 52 kWh, co gwarantuje zasięg do 297 km w cyklu WLTP. Akumulator trakcyjny ma gwarancję na 8 lat lub 160 000 km przebiegu. W okresie gwarancyjnym można go nieodpłatnie wymienić, jeśli jego pojemność spadnie poniżej 70% wartości znamionowej (ang. SoH: State of Health).
Samochód jest wyposażony w silnik o mocy 90 kW (122 KM), który zapewnia natychmiast dostępny moment obrotowy 245 Nm. Tryb Eco, ograniczający moc pojazdu, pozwala zwiększyć zasięg.
Hydrauliczny układ hamulcowy jest wspomagany przez układ odzysku energii ARBS (ang. Adaptative Regenerative Brake System), który odzyskuje maksymalną ilość energii niezależnie od wybranego trybu hamowania.
Sterowanie ładowaniem
Ładowanie akumulatora trakcyjnego Nowego Renault Trafic E-Tech 100% electric jest możliwe za pomocą jednej z trzech poniższych ładowarek:
• prądu zmiennego (AC) jednofazowego o mocy 7 kW, dostosowana do wszystkich domowych rodzajów gniazd ładowania,
• prądu zmiennego 22 kW dostosowana do gniazd domowych, ale przede wszystkim do przyspieszonego ładowania z publicznych terminali, pozwalająca zyskać dodatkowe 50 km zasięgu (w cyklu WLTP) w czasie poniżej 25 minut,
• szybkiego ładowania prądem stałym (DC) 50 kW, która będzie dostępna od przyszłego roku.
Dzięki aplikacji MyRenault na smartfony lub systemowi multimedialnemu Renault Easy Link, dostępnemu w standardzie we wszystkich wersjach wyposażenia, Nowy Trafic E-Tech 100% electric dysponuje specjalnymi usługami mobilnymi takimi jak:
• programowanie ładowania akumulatora oraz zdalna kontrola stanu naładowania,
• ustawienie wstępnego ogrzania lub schłodzenia kabiny,
• wyszukiwanie stacji ładowania na trasie,
• obliczanie celu podróży dostępnego na pozostałym zasięgu.
Nowy z Sandouville
Zamówienia na wersje L2 (furgon H1 i H2, platforma z kabiną i wersja brygadowa) będzie można składać od października br., a pierwsze dostawy są przewidziane w listopadzie. Natomiast przyjmowanie zamówień na wersje L1 (furgon H1 i przedłużona kabina) rozpocznie się w listopadzie, z pierwszymi dostawami w grudniu 2023 r.
Nowy model będzie montowany w fabryce w Sandouville. Od 2014 roku powstają tam wszystkie Trafiki. Dziennie z zakładu wyjeżdża blisko 600 aut, czyli jedno co 80 sekund. Blisko 75% pojazdów jest przeznaczonych na eksport. Zakład zatrudnia 1677 pracowników i produkuje również Nissany Primastar oraz Renault Trucks Trafic Red Edition.
Silnik elektryczny nowego Trafica E-Tech 100% electric oraz ładowarki są produkowane w fabryce Renault w Cléon, w Normandii. Akumulator trakcyjny jest montowany w zakładzie we Flins, a przygotowywanie wersji elektrycznych samochodu odbywa się w zakładzie w Gretz-Armainvilliers.