W Polsce debiutuje nowe Renault Clio. Jest zmodernizowaną wersją obecnego Clio, a wśród nowości jest wersja Esprit Alpine.
Stylizacja jest bardziej wyrazista, ale samochód ma niemal takie same rozmiary jak poprzednik. Długość wynosi 4053 mm, szerokość 1988 mm, a wysokości 1439 mm.
Nowe Renault Clio: LPG i hybryda
Podstawowym silnikiem jest benzynowy, 1-liotowy, 3-cylindrowy, turbodoładowany TCe 90 o mocy 90 KM i momencie obrotowym 160 Nm, który współpracuje z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów. Obok niego Renault oferuje dwupaliwowy, także 3-cylindrowy silnik TCe 100 LPG (170 Nm).
Najmocniejsza jest hybryda E-Tech full hybrid, która osiąga 145 KM. Ten rodzaj napędu pojawił się w Clio w 2020 roku. Jest to hybryda szeregowo-równoległa, która łączy dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG – High-Voltage Starter Generator o mocy 18 kW) z 4-cylindrowym benzynowym silnikiem spalinowym 1,6 l o mocy 94 KM (69 kW). W układzie przeniesienia napędu jest bezsprzęgłowa skrzynią biegów. Jadąc przy użyciu silnika spalinowego kierowca ma do dyspozycji cztery biegi, a przy napędzie elektrycznym dwa. Energia jest magazynowana w akumulatorze trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh. Napęd E-Tech full hybrid oferuje do 14 kombinacji współpracy silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym, pozwalających zoptymalizować sprawność energetyczną całego zespołu.
Samochód zawsze rusza w trybie elektrycznym. Nowe Clio może poruszać się po mieście „na prądzie” przez 80% czasu jazdy. Zużycie paliwa w cyklu miejskim może być nawet o 40% niższe, niż w wersji z silnikiem spalinowym.
Cyfrowe wskaźniki
Nowe Renault Clio ma cyfrowe wskaźniki o przekątnej od 7 do 10 cali, w zależności od wersji wyposażenia. W zależności od rynku, na jaki jest kierowane, auto ma radioodbiornik z funkcją R&GO lub systemem multimedialnym Renault EASY LINK. System multimedialny Renault EASY LINK w połączeniu z ustawieniami MULTI-SENSE i dwudziestoma dostępnymi systemami wspomagania jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay. Wśród systemów wspomagających jazdę jest Active Driver Assist, system kamer 360° oraz aktywne wspomaganie nagłego hamowania z wykrywaniem rowerzystów i pieszych. Samochód może mieć automatyczną klimatyzację, kartę „hands free”, indukcyjną ładowarkę do smartfonów oraz system automatycznego parkowania.
Duch Alpine
Nowa wersja Esprit Alpine to pakiet wyposażenia obejmujący m.in. 17-calowe aluminiowe felgi oraz wystrój podkreślający sportowy charakter auta. Atrakcyjny wygląd nie wiąże się w tym przypadku z mocniejszym silnikiem czy zmodyfikowanym zawieszeniem. Wariant ten może być wyposażony w silnik TCe 90 lub 145-konną hybrydę E-Tech.
W wersji Techno siedzenia, panele drzwiowe i deska rozdzielcza są pokryte ekologiczną tkaniną tencel, produkowaną przez austriacką firmę Lenzing. Zawiera ona 60% włókien otrzymywanych z masy celulozowej pochodzącej celulozy drzewnej z hodowli półnaturalnej w Europie. Surowiec ten jest zaliczany do odnawialnych, a jego włókna są cenione ze względu na wyjątkową miękkość.
Renault całkiem zrezygnowało z naturalnej skóry we wnętrzu nowego Clio. Zastąpiona materiałem łączącym tkaninę skóropodobną z włókien pochodzących z bioźródeł oraz poliestru.
Pojemność bagażnika zmienia się wraz z rodzajem napędu. W wersji z hybrydą bagażnik ma pojemność 301 l – pod nim zamontowano akumulator trakcyjny, a w pozostałych wersjach 391 l, co po złożeniu oparć tylnej kanapy zwiększa się do 1069 l. W wersji dwupaliwowej zamiast koła zapasowego zamontowano zbiornik na LPG.
Wersja hybrydowa jest cięższa od wersji dwupaliwowe o ok. 77 kg. Różnica w masie własnej Clio z silnikiem benzynowym 90-konnym a z napędem hybrydowym to 210 kg.
W Polsce dostępne są trzy pakiety wyposażenia: Evolution, Techno i Esprit Alpine. Najtańszy Evolution w wersji z silnikiem TCe 90 kosztuje 74 200 zł brutto, w wersji TCe 100 LPG – 76 200 zł, a jako hybryda 99 200 zł. Najdroższy w gamie Clio hybrydowy Esprit Alpine to wydatek 118 900 zł.