Dachser powiększył Centrum Transportu Towarów (GVZ) w Bremie, spodziewając się wzrostu popytu w przyszłości.
Powierzchnię użytkową obiektu zwiększono o około 3300 mkw., co daje jeszcze więcej miejsca do obsługi towarów przemysłowych i konsumpcyjnych na potrzeby działu logistyki europejskiej. Dodatkowa powierzchnia przy Senator-Blase-Str. została oddana do użytku na początku stycznia 2023 roku.
Dzięki rozbudowie, europejskie centrum logistyczne Dachsera w Bremie może się teraz pochwalić łącznie 12 000 mkw. powierzchni terminalu tranzytowego. Terminal ma 132 bramy, w tym 30 nowych, do załadunku i rozładunku ciężarówek. Centrum logistyczne dysponuje obecnie 74 000 mkw. nowoczesnej powierzchni dystrybucyjnej. Rozbudowa pochłonęła 8 mln euro.
– Około sześć lat temu wprowadziliśmy się do nowej siedziby centrum transportu towarowego. Teraz jednak przyszedł czas na stworzenie większej przestrzeni, aby dostosować się do rosnącego wolumenu przesyłek w Bremie. Dzięki nowemu obiektowi jesteśmy gotowi na to, co przyniesie przyszłość – mówi Michael Schrader, dyrektor generalny logistyki europejskiej w Dachserze w Bremie.
Inwestycja obejmuje także infrastrukturę do ładowania i obsługi pojazdów elektrycznych. Zainstalowano osiem punktów ładowania dla samochodów elektrycznych i cztery punkty ładowania dla elektrycznych ciężarówek. Powstało także centrum kontroli, które ma wspierać kierowców. Oddział Dachsera w Centrum Transportu Towarów (GVZ) zatrudnia obecnie blisko 200 osób.
Dachser: Integracja z frachtem morskim
Brema jest ważnym węzłem komunikacyjnym w sieci Dachsera. Firma zatrudnia łącznie ponad 350 osób w różnych punktach miasta, do obsługi logistycznej towarów przemysłowych i konsumpcyjnych oraz żywności, a także w biurach obsługujących fracht lotniczy i morski. To, co wyróżnia oddział w Bremie, to łączenie frachtu morskiego z transportem drogowym.
– Ściśle współpracujemy z naszymi kolegami z Dachser Air & Sea Logistics, świadczone przez nas usługi mocno się zazębiają. Dzięki temu nasi klienci czerpią korzyści z dostępu do globalnych usług logistycznych przy współpracy z jednym partnerem. Wartością dodaną jest fakt, że w Bremie fracht morski jest wprowadzany bezpośrednio do naszej sieci transportu lądowego i dystrybuowany do odbiorców w całej Europie. Dzięki temu łańcuch dostaw jest bardziej przewidywalny i efektywny, gdyż możemy samodzielnie zarządzać wszystkimi procesami – dodaje Michael Schrader.
Obiekt w Bremie, dysponująca dobrą infrastrukturą, jest klasyfikowana jako kontenerowa stacja towarowa w sieci transportowej Dachsera. To pozwala na przyspieszenie procesów związanych z morskim transportem towarów, eliminując często znaczne czasy tranzytu i przeładunku, które występują w innych dużych, ruchliwych portach.
– W Bremie jesteśmy szczególnie szybcy i elastyczni, a naszym klientom zawsze zapewniamy wgląd w cały łańcuch dostaw. Dwie lokalizacje magazynowe dla żywności oraz towarów przemysłowych uzupełniają ofertę Dachsera w Bremie – zwraca uwagę Michael Schrader.