CEVA Logistics rozszerza międzykontynentalne operacje z zakresu transportu pojazdów drogą morską. Nowe połączenie połączy Daleki Wschód z Ameryką Środkową i Południową i to w ramach regularnej trasy handlowej oraz usług spotowych.
Trzy dodatkowe statki głębokomorskie typu roll-on/roll-off (RORO), o pojemności od 5 500 do 7 000 jednostek samochodowych (CEU), pozwolą CEVA na wzmocnienie oferty usług w zakresie logistyki pojazdów gotowych (FVL) dla branży motoryzacyjnej. Nowa, regularna trasa handlowa obejmuje porty załadunku i rozładunku w Chinach, Korei Południowej, Japonii, Meksyku, Gwatemali, Salwadorze, Kostaryce, Panamie, Argentynie, Kolumbii, Ekwadorze, Peru i Chile.
CEVA Logistics i dziewięć statków
CEVA Logistics obsługuje globalną flotę dziewięciu statków typu deep-sea i short-sea na czterech głównych trasach handlowych. W 2023 r. operator po raz pierwszy rozpoczął eksploatację czterech głębokowodnych statków hybrydowych z napędem LNG (dual-fuel). Należą one do Eastern Pacific Shipping. Podstawą jest 10-letnia umowa leasingowa z CMA CGM. Od tego czasu CEVA rozszerzyła flotę o kolejne jednostki, opierając się na nowych umowach leasingowych. Każdy z wykorzystywanych komercyjnie statków dysponuje podnoszonymi pokładami. Umożliwia to załadunek różnego rodzaju pojazdów, w tym samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, maszyn budowlanych i innych pojazdów ponadgabarytowych. CEVA, od uruchomienia nowych usług RORO, przetransportowała już ponad 225 000 pojazdów, w tym sprzęt ciężki i wielkogabarytowy. W 2024 roku, w ramach rozwiązań FVL, firma przewiozła na całym świecie ponad 6,1 mln pojazdów.
Rozwiązania lądowe FVL
CEVA Logistics oferuje szeroki zakres rozwiązań w zakresie transportu lądowego – drogowego i kolejowego. Umożliwia przewóz pojazdów z fabryk do portów załadunku, a następnie z portów docelowych do miejsc dostawy. To kompleksowe podejście zapewnia klientom z branży motoryzacyjnej większą efektywność w transporcie pojazdów na całym świecie.
Jak jest w przypadku nowej trasy z Dalekiego Wschodu do Ameryki Łacińskiej? CEVA wykorzystuje tu zasoby w zakresie transportu lądowego oraz place składowe pojazdów w Ameryce Środkowej i Południowej do sprawnego rozładunku. Następnie natomiast do organizacji dostaw pojazdów do sieci dystrybucji producentów lub bezpośrednio punktów dealerskich.
Rozwiązania spotowe
Dzięki globalnej sieci logistycznej i zaangażowaniu w dostarczanie elastycznych rozwiązań, eksperci CEVA specjalizujący się w logistyce pojazdów gotowych (FVL) mogą tworzyć trasy dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów. Wykorzystując statek Lake Fuxian o pojemności 5 500 jednostek CEU, który dołączył do floty w pierwszym kwartale 2025 r. CEVA niedawno zrealizowała transport pojazdów oraz sprzętu budowlanego z Chin do portu Durban w Republice Południowej Afryki. Następnie do Vitorii w Brazylii, gdzie dostarczono kolejne 2 500 pojazdów i maszyn.
Emmanuel Cheremetinski, global FVL leader, CEVA Logistics, mówi: „Dzięki kompleksowym rozwiązaniom end-to-end – od fabryki po dealera – rozbudowa naszej floty statków RORO bezpośrednio odzwierciedla wartość, jaką oferujemy naszym klientom. Dodatkowe jednostki zapewniają niezawodność i elastyczność, zarówno poprzez nową, regularną rotację trasy handlowej jak i globalne rozwiązania spotowe.”