63 12- i 18-metrowe Solarisy trafią do MPK Łódź. Przedstawiciele bolechowskiej firmy i łódzki przewoźnik podpisali umowę na dostawę w formie najmu autobusów z napędem mild hybrid. W ramach umowy pojazdy będą serwisowane i utrzymywane przez 10 lat. Dostawy niskoemisyjnych Solariusów przewidziano na ostatni kwartał 2024 roku.
W ramach przetargu rozpisanego przez MPK Łódź firma Solaris dostarczy 15 autobusów Urbino 12 i 48 sztuk Urbino 18. Wszystkie modele zasili napęd mild hybrid. Nowe autobusy trafią do dwóch zajezdni w Łodzi – Zajezdnię Limanowskiego i Zajezdnię Nowe Sady. Wśród zamówionych autobusów 12-metrowych, jeden wyróżni wyposażenie. Ten egzemplarz po dostosowaniu trafi do Ośrodka Szkolenia Kierowców MPK Łódź, gdzie posłuży do nauki jazdy.
„Imponujący kontrakt na 63 nowoczesne autobusy typu mild hybrid. To kontynuacja trwającej już 24 lata współpracy z MPK Łódź. Już teraz w łódzkim taborze jeździ ponad 250 Solarisów” – podkreślił Krzysztof Musiał, Dyrektor Sprzedaży w firmie Solaris.
Zasilający Solarisy napęd typu mild hybrid, na który zdecydowało się MPK Łódź, stanowi naturalne rozwinięcie technologii rekuperacyjnej. Wykorzystuje energię wytwarzaną w procesie hamowania. Dzięki temu pojazdy emitują mniej zanieczyszczeń. Są też bardziej przyjazne dla środowiska niż wymagają tego restrykcyjne normy EURO 6 dla silników spalinowych. System bazuje na trzech kluczowych elementach: maszynie elektrycznej, systemie magazynowania energii oraz sterowniku układu nadzorującego pracę systemu. W trakcie hamowania autobusu maszyna elektryczna pracuje jak generator i maksymalną możliwą mocą ładuje magazyn energii. Gdy w magazynie jest dostępna energia, w trakcie przyspieszania maszyna elektryczna pracuje jako silnik elektryczny i wspomaga pracę silnika spalinowego.
Urbino mild hybrid to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku na nowoczesne pojazdy komunikacji miejskiej. Takie, które minimalizują wpływ na środowisko naturalne, a jednocześnie pozwalają obniżyć zużycie paliwa. Kilka miesięcy temu firma Solaris wygrała inny znaczący przetarg na autobusy właśnie z tym napędem. Mowa o 110 autobusach hybrydowych typu mild hybrid dla przewoźnika ATAC w Rzymie.