Flota samochodów elektrycznych w DPD Polska przekroczyła 500 pojazdów.
W jej skład której wchodzą: eSprintery, eVito oraz MAN-y eTGE. Firma ma też ponad 80 elektrycznych rowerów towarowych.
Projekt rozbudowy niskoemisyjnej floty samochodowej DPD od 2021 roku realizowany jest z firmą Carefleet S.A. Umowa obejmuje dostawy Mercedesów eSprinterów i eVito.
Pojazdy napędza ten sam silnik elektryczny o mocy 85 kWh, a ładowanie akumulatora trwa od 6 do 8 godzin. W warunkach miejskich samochody te są w stanie przejechać na jednym ładowaniu 170-180 km.
Pół tysiąca
Pod koniec 2023 roku, w ręce DPD Polska trafił pięćsetny zamówiony egzemplarz i dołączył do floty oddziału WA1 w Warszawie. Uroczyste przekazanie odbyło się z udziałem pracowników i współpracowników placówki.
– Coraz więcej klientów zwraca uwagę na to, w jaki sposób doręczona jest ich paczka, zrównoważone rozwiązania stanowią dla nich wartość dodaną. Często zagadują i pytają z ciekawością o nasze samochody elektryczne lub rowery. Dla nas, kurierów, zmiana też jest odczuwalna. Jazda samochodem elektrycznym wymaga nieco innej techniki, aby efektywnie wykorzystać energię z akumulatora. Jego ładowanie wymaga innego planowania i organizacji – podsumowuje Dominik, kurier z WA1.
Rozbudowa elektrycznej floty pojazdów to część planu Geopost, a tym samym DPD z 2023 roku, w którym przyjęło cel Net-Zero 2040. Zakłada on, że do 2040 roku dostarczanie paczek będzie „neutralne” co do tzw. śladu węglowego.
– Rozwój floty pojazdów elektrycznych to jeden z ważniejszych elementów realizowanej przez nas strategii zrównoważonego rozwoju. Począwszy od 2021 roku, nasza flota elektrycznych samochodów pokonała ponad 6,5 mln kilometrów, dostarczając tym samym ponad 17 mln paczek. Ich uzupełnienie stanowi flota rowerów towarowych, która funkcjonuje od maja 2022 jako komponent miejskiej platformy logistycznej DPD. Niedawno zresztą mogliśmy świętować dostarczenie milionowej paczki za pomocą tego środka transportu. Dodatkowo stale zwiększając dostępność punktów DPD Pickup (obecnie ponad 26 tys. punktów), jesteśmy w stanie zapewnić klientom wygodę oraz elastyczność nadań i odbiorów opartą na rozwiązaniach, które powstały z uwzględnieniem naszych ambicji środowiskowych – mówi Maciej Głowacki, dyrektor operacyjny w DPD Polska.