środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościEuro 7 za 20 000 euro?

Euro 7 za 20 000 euro?

Wprowadzenie normy Euro 7 będzie znacznie droższe niż szacuje Komisja Europejska.

Tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę konsultingową Frontier Economics, na zlecenie Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA). Wg Froniter Economics, aby spełnić wymagania Euro 7, koszt produkcji spalinowych samochodów osobowych i dostawczych wzrośnie o 2000 euro, a ciężarówek i autobusów z silnikami Diesla o 12 000 euro. To od czterech do dziesięciu razy więcej niż szacuje Komisja Europejska, która twierdzi, że koszty wzrosną odpowiednio o 180-450 oraz 2800 euro.

Euro 7: więcej niż myślisz

Badanie mówi tylko o wzroście kosztów produkcji, co oznacza, że ceny zakupu pojazdów wzrosną jeszcze bardziej. Zwraca się również uwagę, że Euro 7 przyczyni się do wzrostu zużycia paliwa o około 3,5%. W całym okresie eksploatacji może to zwiększyć koszt użytkowania samochodu osobowego o 650, a długodystansowej ciężarówki o 20 000 euro.

Na temat tych dodatkowych kosztów Komisja Europejska milczy. Tymczasem znacząco podnoszą one wydatki na eksploatację pojazdów, co jest szczególnie dotkliwe teraz, przy wysokiej inflacji i rosnących cenach energii.

Euro 7
Porównanie wzrostu kosztów produkcji pojazdów wynikających z wprowadzenia normy Euro 7 wg ACEA oraz Komisji Europejskiej. Czerwone pole to koszty oprzyrządowania, ciemnoniebieskie koszty inwestycji, jasnoniebieskie koszt homologacji typu pojazdu, żółte koszt redukcji emisji z hamulców (cząstki powstające wskutek ścierania się klocków hamulcowych).

ACEA podkreśla, że obowiązujące obecnie w Unii Europejskiej normy Euro 6/VI są najbardziej kompleksowymi i rygorystycznymi normami emisji zanieczyszczeń, w tym tlenków azotu i cząstek stałych na świecie. Emisja spalin jest na poziomie, który wręcz trudno zmierzyć.

– Europejski przemysł motoryzacyjny jest zaangażowany w dalsze ograniczanie emisji z korzyścią dla klimatu, środowiska i zdrowia. Jednak propozycja Euro 7 po prostu nie jest właściwym sposobem, aby o to zadbać, ponieważ miałaby bardzo mały wpływ na środowisko przy niezwykle wysokich kosztach – stwierdziła Sigrid de Vries, dyrektor generalna ACEA. – Większe korzyści dla środowiska i zdrowia zostaną osiągnięte dzięki przejściu na elektryfikację, przy jednoczesnym zastąpieniu starszych pojazdów na drogach unii wysoce wydajnymi modelami Euro 6/VI.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź