Ford Tourneo Connect dostanie nowy napęd. Mowa o pierwszym w tym segmencie zaawansowanym hybrydowym napędzie typu plug-in.
Ford deklaruje, że Tourneo Connect w wersji Plug-In Hybrid (PHEV) jest w stanie przejechać „na prądzie” do 110 km. To nie tylko wydłuży ogólny zasięg samochodu, ale umożliwi poruszanie się w coraz liczniejszych strefach dla pojazdów niskoemisyjnych. Wraz z nowym modelem zakończy się również elektryfikacja nowej generacji Fordów Tourneo. W Europie obejmie ona również pięciomiejscowe E-Tourneo Courier, ośmiomiejscowe E-Tourneo Custom i dziewięciomiejscowe Tourneo Custom Plug-In Hybrid.
„Tourneo Connect jest znany przede wszystkim z funkcjonalności i elastyczności, a nowa wersja PHEV oferuje większą dawkę obu tych zalet” .
Rich Hughes, dyrektor marki Tourneo w Ford Europe
i Tourneo Connect z hybrydą plug-in można będzie zamówić latem 2024 r. Pierwsze dostawy są przewidziane na ostatni kwartał tego roku.
Jak działa układ PHEV?
Układ napędowy PHEV łączy 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost z akumulatorem trakcyjnym i silnikiem elektrycznym. Łączna moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy (350 Nm) trafia na koła za pośrednictwem sześciobiegowej zautomatyzowanej przekładni dwusprzęgłowej. Akumulator można za pomocą ładowarek prądu stałego z mocą do 50 kW lub prądu zmiennego do 11 kW.
W Conneccie kierowca ma do dyspozycji tryby jazdy:
- EV Now: do jazdy przy użyciu wyłącznie silnika elektrycznego
- EV Auto: utrzymuje równowagę między mocą dostarczaną przez silnik elektryczny i benzynowy, aby jak najlepiej dostosować się do warunków jazdy.
- EV Later: silnik spalinowy ma jak najskuteczniej utrzymać aktualny poziom naładowania akumulatora, by ten był gotowy do późniejszego użycia
- EV Reserve: zachowuje zdefiniowany przez kierowcę poziom energii akumulatora do wykorzystania później.
Ułatwiacze i aplikacje
Ford zaznacza, że rozwiązania zastosowane w Tourneo Connect PHEV wykraczają poza nowy układ napędowy. Kabinę wyposażono w „cyfrowy kokpit” z dwoma 10-calowymi wyświetlaczami. Pozwala on na łączność ze światem za pośrednictwem systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC, kompatybilnego z bezprzewodowym Android Auto i Apple Carplay. Zelektryfikowany samochód wyposażono w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. Mowa o udogodnieniach znanych już z modeli Tourneo Connect z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Wspomnijmy ułatwiający manewrowanie przyczepą system Pro Trailer Backup Assist, tempomat z systemem Stop & Go i system utrzymania na pasie ruchu.
Aplikacja FordPass pokazuje zasięg jazdy w trybie elektrycznym, poziom naładowania akumulatora i czas ładowania do pełna. Umożliwia ona również wyświetlanie alertów serwisowych, zdalne blokowanie i odblokowywanie drzwi. Podaje też czas i lokalizację ostatniego parkowania, co pozwoli uniknąć mandatów.
Ford Tourneo Connect PHEV: różne możliwości
Nowy układ napędowy nie wpłynął własności użytkowe. Po usunięciu tylnych rzędów foteli d o dyspozycji jest do 3,1 m3 miejsca w Grand Tourneo Connect PHEV i do 2,6 m3 w Tourneo Connect PHEV.
Ford Tourneo Connect PHEV będzie można zamówić w trzech wersjach:
- Trend: w standardzie jest cyfrowy kokpit i 16-calowe felgi aluminiowe
- Titanium: dodatkowo są chromowane dodatki, relingi dachowe, przyciemniane szyby i więcej systemów wspomagających kierowcę
- Active – zawiera dodatki ochronne i stylistyczne, nawiązujące do segmentu SUV-ów, panoramiczny dach i 17-calowe felgi aluminiowe