sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościFord Tourneo Connect z nowyn układem napędowym PHEV

Ford Tourneo Connect z nowyn układem napędowym PHEV

Ford Tourneo Connect dostanie nowy napęd. Mowa o pierwszym w tym segmencie zaawansowanym hybrydowym napędzie typu plug-in.

Ford deklaruje, że Tourneo Connect w wersji Plug-In Hybrid (PHEV) jest w stanie przejechać „na prądzie” do 110 km. To nie tylko wydłuży ogólny zasięg samochodu, ale umożliwi poruszanie się w coraz liczniejszych strefach dla pojazdów niskoemisyjnych. Wraz z nowym modelem zakończy się również elektryfikacja nowej generacji Fordów Tourneo. W Europie obejmie ona również pięciomiejscowe E-Tourneo Courier, ośmiomiejscowe E-Tourneo Custom i dziewięciomiejscowe Tourneo Custom Plug-In Hybrid.

„Tourneo Connect jest znany przede wszystkim z funkcjonalności i elastyczności, a nowa wersja PHEV oferuje większą dawkę obu tych zalet” .

Rich Hughes, dyrektor marki Tourneo w Ford Europe

i Tourneo Connect z hybrydą plug-in można będzie zamówić latem 2024 r. Pierwsze dostawy są przewidziane na ostatni kwartał tego roku.

Naładowana do pełna bateria pozwala na pokonanie 110 dodatkowych kilometrów

Jak działa układ PHEV?

Układ napędowy PHEV łączy 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost z akumulatorem trakcyjnym i silnikiem elektrycznym. Łączna moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy (350 Nm) trafia na koła za pośrednictwem sześciobiegowej zautomatyzowanej przekładni dwusprzęgłowej. Akumulator można za pomocą ładowarek prądu stałego z mocą do 50 kW lub prądu zmiennego do 11 kW.

W Conneccie kierowca ma do dyspozycji tryby jazdy:

  • EV Now: do jazdy przy użyciu wyłącznie silnika elektrycznego
  • EV Auto: utrzymuje równowagę między mocą dostarczaną przez silnik elektryczny i benzynowy, aby jak najlepiej dostosować się do warunków jazdy.
  • EV Later: silnik spalinowy ma jak najskuteczniej utrzymać aktualny poziom naładowania akumulatora, by ten był gotowy do późniejszego użycia
  • EV Reserve: zachowuje zdefiniowany przez kierowcę poziom energii akumulatora do wykorzystania później.
Wnętrze to typowy obraz współczesnego auta multimedialnego
Wnętrze Connecta z hybrydą Plug-in wygląda dokładnie tak samo jak wersji z napędem konwencjonalnym

Ułatwiacze i aplikacje

Ford zaznacza, że rozwiązania zastosowane w Tourneo Connect PHEV wykraczają poza nowy układ napędowy. Kabinę wyposażono w „cyfrowy kokpit” z dwoma 10-calowymi wyświetlaczami. Pozwala on na łączność ze światem za pośrednictwem systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC, kompatybilnego z bezprzewodowym Android Auto i Apple Carplay. Zelektryfikowany samochód wyposażono w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy. Mowa o udogodnieniach znanych już z modeli Tourneo Connect z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Wspomnijmy ułatwiający manewrowanie przyczepą system Pro Trailer Backup Assist, tempomat z systemem Stop & Go i system utrzymania na pasie ruchu.
Aplikacja FordPass pokazuje zasięg jazdy w trybie elektrycznym, poziom naładowania akumulatora i czas ładowania do pełna. Umożliwia ona również wyświetlanie alertów serwisowych, zdalne blokowanie i odblokowywanie drzwi. Podaje też czas i lokalizację ostatniego parkowania, co pozwoli uniknąć mandatów.

Ford Tourneo Connect PHEV: różne możliwości

Nowy układ napędowy nie wpłynął własności użytkowe. Po usunięciu tylnych rzędów foteli d o dyspozycji jest do 3,1 m3 miejsca w Grand Tourneo Connect PHEV i do 2,6 m3 w Tourneo Connect PHEV.

Ford Tourneo Connect PHEV będzie można zamówić w trzech wersjach:

  • Trend: w standardzie jest cyfrowy kokpit i 16-calowe felgi aluminiowe
  • Titanium: dodatkowo są chromowane dodatki, relingi dachowe, przyciemniane szyby i więcej systemów wspomagających kierowcę
  • Active – zawiera dodatki ochronne i stylistyczne, nawiązujące do segmentu SUV-ów, panoramiczny dach i 17-calowe felgi aluminiowe
Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź