środa, 12 marca, 2025
Strona głównaAktualnościNowa generacja Krone Box Liner

Nowa generacja Krone Box Liner

Nowa generacja naczep Krone Box Liner wykorzystuje wielofunkcyjny system modułowy, który umożliwia transport wszystkich rodzajów kontenerów morskich.

Łącznie dostępnych jest sześć podstawowych wersji naczep, dostosowanych do różnych wymagań: Box Liner TU40, TU45, TU50, TU55, TU70 i TU75. Cyfra „5” na końcu oznacza wersję z przednim wysuwem.

Dużo możliwości Krone Box Liner

Naczepę Krone Box Liner TU40 zastosowano do przewozu kontenerów 40-stopowych i dwóch 20-stopowych. Także pojedynczego 20-stopowego w tylnej części pojazdu. 20-stopowe tank-kontenery lub nadwozia wymienne można transportować w środkowej części ramy. Rozstaw osi zoptymalizowany pod kątem zastosowania dwuosiowego ciągnika siodłowego. Naczepa podkontenerowa TU45 ma przedni wysuw, dzięki czemu może również przewozić kontenery 45-stopowe z długim tunelem.

TU50 ma dłuższy rozstaw osi, co daje możliwość przewożenia kontenerów 45′ o wymiarze B wynoszącym 12 775 mm, niezależnie od długości tunelu. Model ten zaprojektowano również z przednim wysuwem. Dzięki temu może transportować kontenery 45′ z długim tunelem i wymiarami B wynoszącymi 12 000 i 12 150 mm.

Oświetlenie schowane w ramie jest dobrze zabezpieczone przed uszkodzeniami.

Naczepa TU70 ma cztery różne rozstawy osi. Dzięki temu po złożeniu może transportować kontenery 20′ ustawione z tyłu celem zapewnienia optymalnego nacisku na siodło. Ponadto można wybrać bardzo krótki rozstaw osi do transportu ciężkich kontenerów 40′, a także kontenerów 45′. Jeszcze bardziej elastyczny Box Liner TU75 z przednim wysuwem, przystosowany do prawie wszystkich typów kontenerów. Również tych do 45′ z długim tunelem i wymiarami B wynoszącymi 12 000 i 12 150 mm.

Trakcyjna oś z tyłu w standardzie

Wszystkie naczepy Krone Box Liner nowej generacji mają centralną ramę rurową z wysokogatunkowej stali. Dzięki temu łączą niską masę własną z wysoką wytrzymałością. W rezultacie, np. Box Liner TU40 ma masę własną poniżej 4,5 tony.

Wszystkie naczepy Krone Box Liner nowej generacji frma standardowo wyposażona w ostatnią oś maksymalnie przesuniętą do tyłu. Pozwala to zmaksymalizować możliwą ładowność przy przewozie 20-stopowego kontenera ulokowanego na końcu naczepy i zoptymalizować nacisk na siodło. Rozwiązanie to zapewnia podobny efekt jak w przypadku rozsunięcia przedniej części naczepy możliwego np. w pojazdach typu TU70 i TU75.

Wysuwana tylna część naczepy ma pneumatyczną blokadę ze wskaźnikiem załączenia, co zwiększa bezpieczeństwo eksploatacji.

Wysuwanie tylnej części ramy nowej generacji naczep Box Liner może być wspomagane przez siłownik pneumatyczny. Krone umieszcza ten sterownik w wysuwnym profilu. Blokowanie wysuwanej części ramy zawsze odbywa się pneumatycznie. Wskaźnik załączenia blokady zapewnia maksymalne bezpieczeństwo pracy. Natomiast tylne światła umieszczone są głęboko w tylnej belce, co chroni je przed uszkodzeniem.

Nowa generacja podwozia gwarantuje wysoką stabilność również w przypadku umieszczenia pośrodku kontenera lub tank-kontenera 20′ o masie
34 t. W ten sposób firma poleca transportowanie nadwozia wymienne.

Nowy TU45 Box Liner jest wszechstronnym pojazdem, łączącym krótki rozstaw osi wynoszący 7470 mm z opcją transportu kontenerów 45′ z długim tunelem. Naczepa ta współpracuje z dwuosiowymi ciągnikami siodłowymi. Gwarantuje też, że nawet przy ciężkich kontenerach 40′ i 45′ nacisk na oś napędową ciągnika nie zostanie przekroczony. Ponadto TU45 może transportować kontenery 45′ z długimi tunelami, przy jednoczesnym zachowaniu dopuszczalnej długości całkowitej zestawu. Zbędne jest zatem posiadanie specjalnego zezwolenia. Krone Box Liner eLTU 45 firma prezentowała na swoim stoisku podczas targów IAA Transportation 2024.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź