DB Schenker testuje naczepy eTrailer, przygotowane wspólnie przez firmy Trailer Dynamics i Krone.
Zastosowanie naczep eTrailer w transporcie lądowym pozwala na oszczędności w zużyciu paliwa w granicach 24-55%. Dowodzi tego wspólny test drogowy przeprowadzony w rzeczywistych warunkach przez DB Schenkera, Trailer Dynamics i dział pojazdów użytkowych Krone. eTrailer to naczepy wyposażone w silnik elektryczny, który wspomaga ciągnik siodłowy np. przy ruszaniu lub pokonywaniu wzniesień.
Testy drogowy przeprowadzony we Francji wiosną 2023 roku, umożliwiło ocenę faktycznych oszczędności w zużyciu oleju napędowego podczas eksploatacji. W profesjonalnym teście porównano zużycie paliwa ciągnika z konwencjonalną naczepą z zestawem z naczepą wspomaganą silnikiem elektrycznym. Elektronicznie sterowany silnik elektryczny zamontowany w naczepie wspierał zestaw przez cały czas, zgodnie z zapotrzebowaniem. Oszczędności różniły się w zależności od topografii i rodzaju pokonywanej trasy.
Wynik kolejnego testu pokazał, że można dokładnie przewidzieć całkowite zużycie energii elektrycznej oraz paliwa, a tym samym oszacować oszczędności w zapotrzebowaniu na olej napędowy. W tym celu, w ramach doradztwa dla klientów, Trailer Dynamics opracował oprogramowanie do analizy wydajności. Rzeczywiste zużycie energii w teście odbiegało od prognoz tylko o 0,7% i 0,9%. Dalsze testy w sieci DB Schenkera będą kontynuowane w ciągu tego roku.
– Osiągnęliśmy imponujące wyniki w teście drogowym przeprowadzonym wspólnie z DB Schenkerem. Udana weryfikacja cyfrowych modeli symulacyjnych Trailer Dynamics, w odniesieniu do potencjału redukcji emisji spalin przez ciągnik siodłowy i zużycia energii przez naszą naczepę eTrailer, po raz kolejny potwierdza znaczenie takich pojazdów dla dekarbonizacji transportu ciężarowego – dodał Abdullah Jaber, dyrektor generalny Trailer Dynamics.