CEVA Logistics wykorzystuje sztuczną inteligencję do automatyzacji przepływów w logistyce pojazdów gotowych (FVL). Operator używa rozwiązań typu Software-as-a-Service (SaaS) firmy DCbrain do realizacji celów transformacji cyfrowej i podniesienia jakości usług dla producentów samochodów.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji ma uprościć procesy planowania schematów dystrybucji FVL (logistyki pojazdów gotowych). Celem, jaki stawia sobie CEVA, jest digitalizacja procesów, poprawa przetwarzania zamówień transportowych i konsolidacja rund dystrybucyjnych przez lepsze wykorzystanie floty przewoźników drogowych i zoptymalizowane przydziały.
Cyfryzacja przepływów transportowych umożliwi też przejście od optymalizacji statycznej do dynamicznej i automatyzację różnych części operacji. Dynamiczna optymalizacja opiera się na zasadzie cyfrowych bliźniaków (digital twins) i wcześniejszym ustandaryzowaniu wstępnych procesów.
Dopasowane narzędzie
CEVA Logistics zapewni osobom odpowiedzialnym za planowanie narzędzie, które uzupełni ich wiedzę, pomagając w standaryzacji i ujednoliceniu procesów pracy między agencjami. Rozwiązanie DCbrain, w połączeniu z systemem zarządzania transportem CEVA (TMS), oferuje globalną wizję przepływu operacyjnego. Umożliwi przeprowadzanie testów, z uwzględnieniem ograniczeń i zapewni zespołom narzędzie wspierające podejmowanie decyzji, przy jednoczesnym skróceniu czasu obliczeń.
Planowanie wśród wielu zmiennych
Przepływy transportowe są skomplikowane, a ich planowanie opiera się na wielu zmiennych ograniczeniach, co wymaga ciągłego doskonalenia. CEVA, zwiększając efektywność i elastyczność łańcuchów dostaw, wdroży rozwiązanie na swoich platformach we Francji oraz w czterech innych krajach europejskich: w Belgii, Holandii, Polsce i Czechach.
Zespoły lokalne, przekonane o konieczności szybkiej adaptacji, wprowadzą to rozwiązanie, aby zwiększyć szybkość reakcji na nieprzewidziane zdarzenia związane z dostawą zamówień. Współpraca między zespołami planowania i lokalnymi oddziałami pozwoli na stworzenie bardziej wydajnego i dynamicznego rozwiązania w zakresie łańcucha dostaw.
– Sztuczna inteligencja umożliwia osobom odpowiedzialnym za planowanie osiąganie coraz lepszych wyników, dlatego też musi być w stanie szybciej integrować ich wiedzę. Współpraca TMS – DCbrain będzie się rozwijać, tak aby zapewnić użytkownikom jeszcze większą elastyczność – zapewnia Benjamin de Buttet, dyrektor operacyjny w DCbrain.
– Przemyślenie planowania tras skłoniło nas do rewizji dotychczasowych metod pracy i optymalizacji planowania, z wykorzystaniem korzyści płynących z zastosowania AI do automatyzacji zadań planistów – stwierdza Thomas Maître, dyrektor ds. FVL w firmie CEVA Logistics.