Do końca 2025 roku liczba miast obsługiwanych przez Dachser Emission-Free Delivery podwoi się i będzie liczyć 24 ośrodki.
Dachser rozszerza „bezemisyjną” dostawę (ang. Emission-Free Delivery) niechłodzonych przesyłek drobnicowych do określonych stref śródmiejskich. Do końca 2025 roku firma planuje tę usługę w kolejnych dwunastu europejskich miastach. Ma być dostępna w Amsterdamie, Barcelonie, Dublinie, Hamburgu, Kolonii, Londynie, Maladze, Rotterdamie, Sztokholmie, Tuluzie, Warszawie i Wiedniu. Ponadto firma rozszerzy obecny obszar „bezemisyjnych” dostaw w Paryżu.
Usługa modułowa – Emission-Free Delivery
Dzięki modułowej koncepcji, usługa ta będzie funkcjonować w dowolnym mieście w Europie. Jest już dostępna w dwunastu strefach dostaw w centrach Berlina, Kopenhagi, Dortmundu, Freiburga, Madrytu, Monachium, Oslo, Paryża, Porto, Pragi, Strasburga i Stuttgartu.
Dwanaście kolejnych stref zostanie dodanych do końca 2025 roku. Oddziały Dachsera wdrożą tam furgonetki i ciężarówki z napędem elektrycznym, a także wspomagane elektrycznie rowery towarowe. Co ciekawe rowery te mogą przewozić również ładunki na paletach.
W zależności od wymagań, dostawy uwzględniają wykorzystanie małych terminali tranzytowych zwanych mikrohubami. Położone są one w pobliżu centrów miast. W takich przypadkach rowery towarowe rozpoczynają jazdę w mikrohubie i przewożą towary do ruchliwych stref dla pieszych. Z kolei ciężarówki elektryczne dostarczają towary do mikrohubów. W przypadku paczek i palet, które są zbyt duże lub zbyt ciężkie do transportu rowerowego, ciężarówki dowożą je bezpośrednio do odbiorców.
Dostawy Dachsera do centrów miast z „zerową” lokalną emisją pomagają poprawić jakość powietrza i zmniejszyć hałas uliczny. Korzystanie z rowerów towarowych zmniejsza obciążenie dróg.