Toyota, Coca-Cola i Air Liquide przetestują wodorową ciężarówkę VDL. Wszystko w ramach programu pilotażowego. Napęd wodorowy jest w stanie zredukować emisyjność długodystansowego transportu. Może też przyczynić się do rozwoju infrastruktury tankowania.
Toyota rozpoczęła testy nowej ciężarówki zasilanej wodorem. Samochód będzie wykorzystywany przez firmę Coca-Cola w jej operacjach logistycznych. Pojazd wykorzystuje wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty. W bezemisyjnym procesie łączą one wodór z tlenem, tworząc energię elektryczną. Jedynym produktem ubocznym pracy ogniw jest woda. Krótki czas uzupełniania zbiorników potwierdza wysoką użyteczność takiej ciężarówki. Zielony wodór dostarcza firma Air Liquide, zajmująca się technologiami związanymi z czystą energią.
Toyota, Coca-Cola, Air Liquide i wodorowa przyszłość
Zdaniem Toyoty wodorowe ciężarówki przyczynią się do dekarbonizacji transportu drogowego w Europie, który obecnie stanowi blisko jedną czwartą frachtu w tym regionie. Sposób wykorzystania tych pojazdów oraz duże zapotrzebowanie na wodór w tym obszarze przyczynią się do przyspieszenia rozwoju niezbędnej infrastruktury. Najnowsza współpraca to kolejne potwierdzenie zaangażowania Toyoty w stworzenie zrównoważonej i bezemisyjnej gospodarki. Zarówno w Europie, jak i w innych częściach świata.
„Współpraca z Toyotą i Air Liquide pozwoli sprawdzić rozwiązania wodorowe w naszych długodystansowych operacjach logistycznych. Chcemy wyciągnąć z tego testu jak najwięcej wniosków, by przybliżyć się do zredukowania naszego śladu węglowego” – powiedział Eric Desbonnets, wiceprezes operacyjny ds. zrównoważonego rozwoju Paryż 2024 w Coca-Cola.
Zerowa emisyjność do 2040 r.
„Ten projekt pokazuje, jak ważny w transporcie jest wodór. W związku ze wzrostem zapotrzebowania na niskoemisyjne rozwiązania w transporcie, wodór idealnie pasuje do transportu dalekobieżnego, oferując elastyczność i użyteczność” – stwierdził Erwin Penfornis, wiceprezes Air Liquide ds. światowego biznesu energii wodorowej.
„Żeby przyspieszyć wdrażanie technologii wodorowych, moduły wodorowych ogniw paliwowych stosujemy nie tylko w samochodach osobowych. Sprawdzają się też m.in. w ciężarówkach, autobusach, autokarach, pociągach, łodziach i barkach, a także w stacjonarnych generatorach prądu. ” – powiedział Thiebault Paquet, wiceprezes ds. badań i rozwoju w Toyota Motor Europe.
W testach wykorzystywana jest ciężarówka holenderskiej marki VDL
Thiebault Paquet dodał, że dzięki współpracy z podobnie myślącymi firmami, Toyota może zaprezentować swoją wizję zrównoważonego rozwoju. Wnioski z tych testów przybliżą firmę do osiągnięcia zerowej emisyjności w logistyce do 2040 r. Pozostaje nam czekać na moment, w którym Toyota, Coca-Cola i Air Liquide udostępnią wyniki przeprowadzonych badań.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.