wtorek, 26 listopada, 2024
Strona głównaFlotaToyota, Coca-Cola i Air Liquide testują wodorową ciężarówkę

Toyota, Coca-Cola i Air Liquide testują wodorową ciężarówkę

Toyota, Coca-Cola i Air Liquide przetestują wodorową ciężarówkę VDL. Wszystko w ramach programu pilotażowego. Napęd wodorowy jest w stanie zredukować emisyjność długodystansowego transportu. Może też przyczynić się do rozwoju infrastruktury tankowania.

Toyota rozpoczęła testy nowej ciężarówki zasilanej wodorem. Samochód będzie wykorzystywany przez firmę Coca-Cola w jej operacjach logistycznych. Pojazd wykorzystuje wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty. W bezemisyjnym procesie łączą one wodór z tlenem, tworząc energię elektryczną. Jedynym produktem ubocznym pracy ogniw jest woda. Krótki czas uzupełniania zbiorników potwierdza wysoką użyteczność takiej ciężarówki. Zielony wodór dostarcza firma Air Liquide, zajmująca się technologiami związanymi z czystą energią.

Toyota, Coca-Cola, Air Liquide i wodorowa przyszłość

Zdaniem Toyoty wodorowe ciężarówki przyczynią się do dekarbonizacji transportu drogowego w Europie, który obecnie stanowi blisko jedną czwartą frachtu w tym regionie. Sposób wykorzystania tych pojazdów oraz duże zapotrzebowanie na wodór w tym obszarze przyczynią się do przyspieszenia rozwoju niezbędnej infrastruktury. Najnowsza współpraca to kolejne potwierdzenie zaangażowania Toyoty w stworzenie zrównoważonej i bezemisyjnej gospodarki. Zarówno w Europie, jak i w innych częściach świata.

„Współpraca z Toyotą i Air Liquide pozwoli sprawdzić rozwiązania wodorowe w naszych długodystansowych operacjach logistycznych. Chcemy wyciągnąć z tego testu jak najwięcej wniosków, by przybliżyć się do zredukowania naszego śladu węglowego” – powiedział Eric Desbonnets, wiceprezes operacyjny ds. zrównoważonego rozwoju Paryż 2024 w Coca-Cola.

Zerowa emisyjność do 2040 r.

„Ten projekt pokazuje, jak ważny w transporcie jest wodór. W związku ze wzrostem zapotrzebowania na niskoemisyjne rozwiązania w transporcie, wodór idealnie pasuje do transportu dalekobieżnego, oferując elastyczność i użyteczność” – stwierdził Erwin Penfornis, wiceprezes Air Liquide ds. światowego biznesu energii wodorowej.

„Żeby przyspieszyć wdrażanie technologii wodorowych, moduły wodorowych ogniw paliwowych stosujemy nie tylko w samochodach osobowych. Sprawdzają się też m.in. w ciężarówkach, autobusach, autokarach, pociągach, łodziach i barkach, a także w stacjonarnych generatorach prądu. ” – powiedział Thiebault Paquet, wiceprezes ds. badań i rozwoju w Toyota Motor Europe.

W testach wykorzystywana jest ciężarówka holenderskiej marki VDL

Thiebault Paquet dodał, że dzięki współpracy z podobnie myślącymi firmami, Toyota może zaprezentować swoją wizję zrównoważonego rozwoju. Wnioski z tych testów przybliżą firmę do osiągnięcia zerowej emisyjności w logistyce do 2040 r. Pozostaje nam czekać na moment, w którym Toyota, Coca-Cola i Air Liquide udostępnią wyniki przeprowadzonych badań.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź