Ford Transit posłużył firmie Ambulans Polska do budowy nowoczesnego ambulansu ratunkowego typu B/C.
Samochód wyposażony jest w homologowaną zabudowę zaprojektowaną i wykonaną zgodnie z wymaganiami polskich użytkowników. Pod maską pracuje silnik o mocy 170 KM.
ABC transportu medycznego
Firma Ambulans Polska Sp. z o.o. ma długoletnie doświadczenie w branży ratownictwa oraz transportu medycznego i sanitarnego. Obecnie specjalizuje się w montażu ambulansów typu A1, A2, B oraz C zgodnych z normami PN-EN 1789. Producent współpracuje na co dzień z hiszpańską firmą Bergadana, która jest uznanym producentem zabudów między innymi dla pojazdów ratunkowych.
Wspomniana norma dzieli ambulanse wg zastosowania. Pojazdy typu A służą do transportu pacjentów, przy czym A1 jest przeznaczony dla jednego pacjenta, A2 dla większej liczby pacjentów. Typ B to ambulans ratunkowy z wyposażeniem umożliwiającym nie tylko przewóz, ale podstawowe leczenie i monitorowanie pacjentów. Typ C to ruchoma jednostka intensywnej opieki z wyposażeniem do transportu, zaawansowanego leczenia i monitorowania pacjentów.

Wystarczy prawo jazy kat. B
W tym roku Ambulans Polska przygotował ambulans na podwoziu Forda Transita Van 350 H2 L3. Przestrzeń ładunkowa tej wersji ma długość 3533 mm i wysokość 1886 mm. Samochód napędzany jest przez silnik wysokoprężny 2.0 New EcoBlue o mocy 170 KM, a napęd na przednie koła przekazywany jest za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Konstrukcja podwozia została wzmocniona. Aby obniżyć masę karetki, część wzmocnień wykonano z aluminium. Zabudowa jest zbudowana z lekkiego ABS o zwiększonej wytrzymałości. Kompletny pojazd z zabudową waży poniżej 3000 kg, co umożliwia prowadzenie go z prawem jazdy kategorii B.
Do zalet Transita nalży możliwość wyposażenia go tak, aby ułatwić montaż specjalistycznej zabudowy. Opcjonalne złącze interfejsu umożliwia wykorzystanie informacji pozyskanych z pojazdu do integracji z wyposażeniem medycznym. Podwójny akumulator zapewnia energię niezbędną do zasilania sprzętu także przy wyłączonym silniku. Poza tym auto jest wyposażone w podgrzewaną przednią szybę i podgrzewane lusterka, czujniki parkowania, fabryczną kamerę cofania czy asystenta ruszania na wzniesieniu. Na liście znalazły się również asystent bocznego wiatru, ogrzewanie postojowe oraz kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach.

Ford Transit: Przedział medyczny
Duża przestrzeń ładunkowa transita umożliwiła montaż przedziału medycznego o długości 3300 mm, szerokości 1750 mm oraz wysokości 1850 mm. Odpowiednio dobrane materiały i staranny montaż składają się na zabudowę spełniającą wymagania transportu sanitarnego. Forma wnętrza z zaokrąglonymi krawędziami ułatwia utrzymanie czystości.
Do przedziału medycznego prowadzą dwuskrzydłowe tylne drzwi, których kąt otwarcia wynosi 270 stopni oraz odsuwane drzwi boczne. W skład zabudowy wchodzą między innymi dwa obrotowe fotele dla personelu medycznego, wyposażone w zintegrowane 3-punktowe pasy bezpieczeństwa oraz podstawa (laweta) na nosze. Można ją wysunąć na zewnątrz i przy pomocy otwieranego najazdu szybko wprowadzić na nią nosze. Podstawę można również przesuwać na boki wewnątrz nadwozia, np. aby rozłożyć fotel dla sanitariusza jadącego z pacjentem.
Wnętrze wypełnione zostało szufladami, szafkami i uchwytami. Na liście wyposażenia jest np. mocowania butli tlenowych, zestaw szyn oraz płyt montażowych do instalowania sprzętu medycznego, panele tlenowe, gniazda 12 lub 230 V oraz uchwyt na drukarkę.

Zgodnie z rozporządzeniem plus logo
Ford Transit przygotowany przez firmę Ambulans Polska został wyposażony z przodu w belkę świetlną LED z podświetlanym napisem „Ambulans”. Druga belka LED jest w tylnej części dachu. Na obu bokach są reflektory robocze służące do oświetlenia miejsca akcji. W pasie przednim został zamontowany głośnik o mocy 150 W, który wydaje modulowany sygnał ostrzegawczy. Za jogo pomocą można również podawać komunikaty głosowe. Do sterownia całością służy manipulator w kabinie kierowcy.
Oświetlenie wnętrza używa lamp LED z regulacją intensywności światła. Sterowanie odbywa się poprzez panele dotykowe.
Samochód został oznakowany zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Zdrowia, a producent oferuje również miejsce na logo kupującego.

















