środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościNowa zabudowa kopalniana KH-KIPPER

Nowa zabudowa kopalniana KH-KIPPER

Trudne zadania to specjalność najlepszych graczy. Trudne zadania połączone z ciężką pracą to domena ekstraklasy. Właśnie do takich aspiruje wywrotka z zabudową KH-KIPPER W1RB. Jej twórcy zapewniają, że sprawdzi się nawet wtedy, gdy przyjdzie jej działać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku.

Nowatorska konstrukcja wykorzystująca właściwości produkowanej przez szwedzką hutę SSAB stali HARDOX 500 TUF oraz 4-krotnie mniejsza ilość spoin gwarantują wyjątkową wytrzymałość na zużycie, twardość i udarność oraz zapewniają maksymalnie długi okres eksploatacji. Niska masa własna skrzyni pozwala na obniżenie kosztów eksploatacyjnych, w tym zużycia paliwa oraz wpływa na zwiększenie produktywności.

Dzięki zastosowaniu siłownika hydraulicznego HYVA czas podnoszenia i opuszczania skrzyni zoptymalizowano do 30-35 s. Przy wielokrotnie powtarzanych cyklach pozwala to na zagospodarowanie zaoszczędzonego czasu na większą liczbę cykli, a tym samym na przetransportowanie więcej ładunku. System hydrauliczny uzupełnia urządzenie HYVA SMART. Monitoruje ono każdy cykl wywrotu, wspierając kierowcę w podejmowaniu lepszych decyzji, poprawiając bezpieczeństwo i wydajność przed i podczas operacji przechylania.

Najnowsze technologie w służbie

Bezpieczeństwo ma istotne znaczenie we wszystkim, co robimy. Dotyczy to także miejsca pracy takiego jak kopalnia odkrywkowa. Jedną z funkcji urządzenia HYVA SMART jest możliwość podglądu położenia pojazdu względem podłoża. Pozwala to ustawić wywrotkę w taki sposób, aby można było opróżnić skrzynię, nie ryzykując wywróceniem ciężarówki.

Ogromnym ułatwieniem podczas jazdy, biorąc pod uwagę rozmiary wywrotki oraz jej potężny dach, jest kamera Brigade. Umieszczona w tylnej części pod skrzynią pokazuje widok z tyłu. Podnosi to też bezpieczeństwo kierowcy i pomaga podczas podjeżdżania pod lej zasypowy kruszarki. Kamery AI to nowa generacja aktywnego wykrywania martwej strefy. Wykorzystując sztuczną inteligencję, kamery wykrywają i rozpoznają ludzką postać w zdefiniowanym obszarze i ostrzegają kierowcę wizualnie i/lub dźwiękowo przed kolizją.

Daszek nad kabiną będący przedłużeniem przedniej ściany skrzyni ma aż 3 m szerokości. Dzięki czemu skutecznie chroni kabinę przed uderzeniami materiału skalnego podczas załadunku, ale również podczas jazdy z ostrego wzniesienia, gdy ładunek będący na samej górze może zsuwać się w stronę kabiny.

KH-KIPPER
Skrzynia KH-KIPPER jest osadzona niżej, a co za tym idzie znajdująca się niższej górna krawędź burt bocznych, sprzyja wygodzie załadunku, zmniejszając ryzyko uderzeń w burty.

Komfort na wyciągnięcie ręki

Komfort pracy wpływa nie tylko na bezpieczeństwo, ale i wydajność. Wywrotka z zabudową KH-KIPPER W1RB spełnia nawet najbardziej wygórowane potrzeby produkcyjne. Zaprojektowano ją właśnie do warunków panujących w kopalniach odkrywkowych. To wysokowydajny sprzęt, który pozwala na sprawny załadunek łyżką o dowolnej objętości, bezpieczny rozładunek w trudnym i grząskim terenie, a także bezproblemowe poruszanie się po ograniczonych przestrzeniach, w tym ciasnych zakrętach dróg technologicznych.

Skrzynia KH-KIPPER jest osadzona niżej. Dzięki temu znajdująca się niższej górna krawędź burt bocznych, sprzyja wygodzie załadunku, zmniejszając ryzyko uderzeń w burty. Skrzynia ma także bardziej symetryczny kształt w porównaniu z wozidłem przegubowym. Jej szerokość wynosząca w górnej części 3 m ułatwia załadunek większą łyżką.

Zabudowę zamyka tylna burta unoszona tak, by umożliwić wypadanie dużych odłamków skalnych. Tylna burta otwiera się automatycznie podczas kiprowania dzięki zastosowaniu zewnętrznego systemu linowego. Mechanizm otwierania burty tylnej zaczyna działać, gdy skrzynia się unosi.

Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów do produkcji skrzyni oraz jej trwałej konstrukcji wywrotka pozostaje dłużej w eksploatacji.

Ekologiczny twardziel

Minimalizacja negatywnego wpływu na środowisko należy do najważniejszych zadań współczesnego górnictwa surowcowego.

Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów do produkcji skrzyni oraz jej trwałej konstrukcji wywrotka pozostaje dłużej w eksploatacji. To przekłada się na mniejszy wpływ na środowisko naturalne niż kupowanie nowego sprzętu. Lżejsza zabudowa transportuje więcej ładunku, oszczędza paliwo i zwiększa produktywność. Po wycofaniu z użytkowania podwozia samą zabudowę można ponownie wykorzystać na nowym samochodzie.

Dzięki lekkiej zabudowie wywrotka przewozi więcej ładunku, co prowadzi do redukcji zużycia paliwa.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź