1 września 2025 r. rozpoczęło działalność Volvo Truck Center w Wieszowie. To najnowocześniejszy obiekt w sieci Volvo Trucks w Polsce.
W listopadzie 2024 r. został uroczyście wmurowany kamień węgielny, a niespełna rok później Volvo Truck Center w Wieszowie rozpoczęło pracę. Imponuje nie tylko tempo budowy, ale sprawność, z jaką nowa placówka przejęła obowiązki dotychczasowej, zlokalizowanej w Świętochłowicach.

– Nie było przerwy w dostępności dla klientów. Wszystko przebiegło płynnie. Klienci byli obsługiwani w Świętochłowicach do samego końca, a w poniedziałek rano, 1 września serwis w Wieszowie pracował już pełną parą. Stali klienci byli wcześniej informowani o zmianie lokalizacji, a wizyty pojazdów planowaliśmy już w nowym oddziale. W poniedziałek o 7 rano otworzyliśmy bramy naprawcze i przyjmowaliśmy samochody – mówi Tomasz Krasiński, menedżer Volvo Truck Center w Wieszowie.

Rosnące potrzeby
– Otworzyliśmy Serwis własny Volvo Truck Center w Wieszowie, aby odpowiedzieć na rosnące potrzeby rynku transportowego na Śląsku – zaznacza Michał Proc, dyrektor obsługi posprzedażnej i rozwoju sieci serwisowej Volvo Trucks Polska. – Dzięki dogodnej lokalizacji przy głównych szlakach transportowych odgrywa kluczową rolę wspierającą sieć serwisową Volvo Trucks, umożliwiając szybszą i bardziej efektywną obsługę klientów.
Serwis jest położony w bezpośrednim sąsiedztwie autostrady A1. Zapewnia kompleksową naprawę samochodów ciężarowych i autobusów, a także naczep, przyczep i zabudów oraz ich komponentów, przede wszystkim agregatów chłodniczych i wind. Ma osiem stanowisk przejazdowych, w tym jedną linię diagnostyczną. Dodatkowo posiada myjnię oraz specjalistyczne stanowiska przystosowane do obsługi pojazdów LNG. Będzie również obsługiwał pojazdy elektryczne. Wyposażono go w ładowarki.

– Główna hala naprawcza ma pięć przelotowych stanowisk o długości 35 m.
Mamy również Centrum Napraw Powypadkowych. To osobne stanowisko do kompleksowych napraw pojazdów. Ma najnowocześniejszy sprzęt do prac blacharskich i prostowania ram, w tym kratownicę, co umożliwia naprawę ciężarówek, naczep i autobusów. Cały warsztat jest bezkanałowy, z wyjątkiem jednego stanowiska olejowego, które wyposażono w najnowocześniejszą ścieżkę diagnostyczną do kontroli pojazdów. Praca odbywa się na 16 podnośnikach kolumnowych, każdy o udźwigu 8,5 tony. Dzięki temu jest bezpieczniejsza i wygodniejsza – mówi Tomasz Krasiński. – Oferujemy klientom również legalizację tachografów oraz przeglądy UDT zbiorników gazowych LNG.
„Jesteśmy dumni z nowego serwisu. To nowy początek i najwyższa jakość pod względem obsługi, wyposażenia i dostępności dla naszych klientów. Wiemy, że to jest dla nas właściwe miejsce”.
Tomasz Krasiński, menedżer Volvo Truck Center w Wieszowie
Szybki powrót na drogę
Praca serwisu jest zorganizowana tak, aby pojazdy spędzały w nim jak najmniej czasu i mogły szybko wrócić na drogę. Dostęp do części zamiennych jest bardzo dobry.

– Mamy własną logistykę i wysoki poziom stanów magazynowych na miejscu. Dodatkowo dostępne są dwa magazyny wsparcia: główny we Wrocławiu oraz magazyn w Ghent. Plan pracy zakłada szybką diagnostykę rano i korzystanie z magazynu we Wrocławiu w razie braków. Magazyn lokalny jest dobrze zaopatrzony w części rotujące np. filtry, więc rzadko zachodzi potrzeba sprowadzania części. Lecz jeśli do tego dojdzie, to zamówienie złożone po porannej diagnostyce do godziny 10.00 dociera z Wrocławia tego samego dnia. Pozwala to wykonać naprawę po południu lub wieczorem – podkreśla Tomasz Krasiński.
Pomoc i usługi
Nowa placówka oferuje również assistance i pomoc na drodze, a także wszystkie, najnowocześniejsze usługi dla posiadaczy kontraktów serwisowych. W zależności od rodzaju umowy, mogą oni liczyć na zdalną diagnostykę pojazdu oraz naprawy zapobiegawcze. Zdalna diagnostyka pozwala określić rodzaj usterki zanim pojazd trafi do serwisu. Specjalista z Volvo Trucks może na tej podstawie poinformować kierowcę, czy konieczna jest natychmiastowa wizyta w warsztacie, czy można kontynuować jazdę, a awarię usunąć przy okazji najbliższego, planowego przeglądu.
Naprawy prewencyjne pozwalają uniknąć ryzyka awarii na drodze i niespodziewanego przestoju. Diagnozując na bieżąco stan wybranych podzespołów, można podjąć decyzję o ich wymianie, jeśli ich żywotność dobiega końca. Przykładem części, których zużycie można przewidzieć są klocki hamulcowe czy tarcza sprzęgła.

– To minimalizuje przestoje i poprawia planowanie po stronie klienta, niwelując do minimum przerwy w zadaniach transportowych – zauważa Tomasz Krasiński.
Ciągle szukamy nowych mechaników
W nowym Volvo Truck Center w Wieszowie znalazła pracę cała załoga dotychczasowego serwisu w Świętochłowicach. Ze względu na skalę potrzeb przyjęto również nowych pracowników.
– Obecnie w serwisie pracuje 21 mechaników oraz 11 osób w biurze obsługi, wliczając menadżera. Jest też osoba odpowiedzialna za długoterminowe kontrakty serwisowe. Na pierwszym piętrze znajduje się dział handlowy z trzema handlowcami oferującymi nowe pojazdy oraz przedstawiciel działu pojazdów używanych. Ponadto oferujemy leasing Volvo VFS i prowadzimy sprzedaż flotową dla klientów zainteresowanych zakupem większej liczby pojazdów – mówi menedżer serwisu. – Przygotowania kadrowe i rekrutacja nowych pracowników trwały od dnia wkopania kamienia węgielnego. Firma nie kończy rekrutacji, nie określiła także docelowej liczby mechaników. Co ważne, przewidzieliśmy stanowiska pracy i odpowiednie zaplecze socjalne dla kobiet mechaników. Zależy nam, aby w naszym zespole było więcej pań.
W nowym serwisie nie brakuje pracy. Wydajność jest duża, zainwestowano w najnowocześniejszy sprzęt i klientów przybywa z każdym dniem.
– Od wtorku do piątku serwis jest czynny od 7:00 do 22:00, w soboty od 7:00 do 15:00, natomiast w poniedziałki od 7:00 do 17:00 – informuje Tomasz Krasiński. – Działalność w nowym, wspaniałym obiekcie to dla nas powód do dumy. Wiemy, że to jest właściwe miejsce.





