W ubiegłym roku Volvo Trucks po raz pierwszy zostało liderem rynku ciężkich pojazdów ciężarowych w Europie. W 2024 r. zarejestrowano na naszym kontynencie 56 331 samochodów Volvo, co dało firmie udział w rynku 17,9%.
W 2024 r. Volvo Trucks było liderem rynku ciężkich samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej od 16 ton wzwyż na rynku obejmującym Unię Europejską oraz Wielką Brytanię, Norwegię i Szwajcarię (EU30). Najwięcej pojazdów tej marki zarejestrowano w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Polsce i Hiszpanii. Unię Europejską, w tym Wielką Brytanię, Norwegię i Szwajcarię (EU30).
– Jesteśmy bardzo dumni, że jesteśmy liderem rynku w Europie. To dowodzi, że nasi klienci doceniają oszczędność paliwa, bezpieczeństwo i dyspozycyjność naszych samochodów ciężarowych, a także że mamy bardzo atrakcyjną ofertę — powiedział Roger Alm, prezes Volvo Trucks. – Nasze nowe FH Aero, które zostały wprowadzone na rynek w 2024 r., są po prostu wyjątkowe. Są dostępne z napędem elektrycznym, gazowym i silnikiem wysokoprężnym i szybko stały się bardzo popularne na rynku. Firmy transportowe wybierają Volvo, ponieważ nasze produkty i usługi pomagają im rozwijać działalność i redukować emisję CO2. Chciałbym serdecznie podziękować naszym klientom za zaufanie do nas, a także naszym dealerom, dostawcom i współpracownikom w Grupie Volvo za to osiągnięcie.
Volvo Trucks mocniejsze w 25 krajach
W skali globalnej w 2024 r. Volvo Trucks zwiększyło swój udział w rynku w 25 krajach. W Brazylii Volvo stało się liderem rynku ciężkich ciężarówek po raz trzeci z rzędu, osiągając udział w rynku na poziomie 23,7%. Flagowy model firmy, Volvo FH, był najlepiej sprzedającym się modelem ciężarówki w Brazylii w 2024 r. W Australii udział Volvo w rynku wyniósł 18,2%. W Ameryce Północnej (USA i Kanada) Volvo Trucks miało udział w rynku na poziomie 10,5% (10,2% w 2023 r.).
– Jesteśmy silniejsi niż kiedykolwiek dzięki całkowitemu odnowieniu naszego globalnego portfolio produktów w 2024 r. W Ameryce Północnej, gdzie zamierzamy znacząco rozwinąć naszą działalność, wprowadziliśmy nową platformę, która będzie podstawą dla szeregu nowych modeli w nadchodzących latach. Pierwszym modelem na platformie był nowy Volvo VNL, który może zapewnić nawet o 10% niższe zużycie paliwa niż poprzednia generacja — podkreśla Roger Alm.


