Więcej miejsca, większa ładowność, większa maksymalna masa przyczepy oraz nowoczesny kokpit. Do tego cała gama napędów od diesla przez hybrydę plug-in po elektryka. Volkswagen Transporter T7 długo kazał na siebie czekać. W końcu jest!
Jego premiera ma miejsce podczas targów IAA Transportation. To najbardziej odpowiednie miejsce. Nowoczesne systemy jazdy zapewniają większe bezpieczeństwo, a kokpit i elementy sterowania ułatwiają codzienną pracę. Równolegle Volkswagen prezentuje dziewięciomiejscowy mikrobus – nowy Caravelle.
Towarowe i osobowe oraz miksy
Nowy Transporter występuje w wersji furgon, furgon „Plus” (przestrzeń ładunkowa z siedzeniami w drugim rzędzie i różnymi przegrodami), kombi (transport osób) oraz jako podwójna kabina z nadwoziem skrzyniowym lub platformą i długim rozstawem osi. Wersje mikrobus i furgon są opcjonalnie dostępne z wysokim dachem i wydłużonym rozstawem osi. Dziewięciomiejscowego Caravelle natomiast zaprojektowano z myślą o transporcie pasażerskim. Caravelle jest również dostępny z wydłużonym rozstawem osi. Zarówno Transporter jako furgon, jak i Caravelle są również dostępne w wersji terenowej PanAmericana. Z napędem na przód lub na wszystkie koła.
Volkswagen Transporter T7 – Miejsce pracy i ładowność
W przeprojektowanym kokpicie połączono cyfrowe wyświetlacze i elementy sterujące z tradycyjnymi przyciskami. Zapewnia to łatwe sterowanie różnymi funkcjami. Nie brakuje gniazd USB i 12 V, a nawet 230 V. Pojemność przestrzeni ładunkowej Transportera w wersji furgon z normalnym rozstawem osi i standardowym dachem wzrosła o ponad 10% do 5,8 m3. Natomiast w wersji z długim rozstawem osi i wysokim dachem dochodzi do 9,0 m3. Transporterem można przewieźć do 1,33 t ładunku, to 0,13 t więcej niż poprzednio. Samochód może też holować przyczepę o masie całkowitej do 2,8 t to o 0,3 t więcej niż poprzednio.
Napęd wysokoprężny, hybrydowy i elektryczny
W momencie wprowadzenia na rynek, dostępnych będzie sześć wersji napędowych nowego Transportera. Po raz pierwszy gama ta obejmuje dwa turbodoładowane silniki wysokoprężne (TDI), hybrydę typu plug-in (eHybrid) i trzy wersje elektryczne (e-Transporter i e-Caravelle). Silniki Diesla maja moc 150 i 170 KM. Mocniejszy silnik współpracuje z 8-biegowym automatem, który dostępny jest też w opcji ze słabszym silnikiem. Standardem jest 6-biegowa skrzynia manualna. W tym wypadku jest też dostępna wersja z napędem na cztery koła 4MOTION. Hybryda plug-in ma moc systemową wynoszącą 232 KM. W tym wypadku zastosowano automatyczną skrzynią biegów eHybrid. Elektryczne wersje e-Transporter i e-Caravelle będą oferowane z silnikami o mocy 136 , 218 i 286 KM. Pojemność akumulatorów wynosi 64 kWh (netto). Volkswagen nie podaje jeszcze zasięgu, ale bliźniaczy Ford eTransit Custom ma wg WLTP przejechać do 327 km.
Nowy Volkswagen Transporter T7, podobnie jak jego poprzednicy, będzie dostępny z wieloma rozwiązaniami przygotowywanymi przez producentów zewnętrznych. Jednym z nich jest nowy system regałów opracowany przez Volkswagen Samochody Dostawcze we współpracy z firmą Sortimo. Podstawowe elementy nośne systemu będą montowane w fabryce. System regałów Columbus będzie można zamówić bezpośrednio po wprowadzeniu Transportera na rynek, czyli w pierwszym kwartale 2025 roku.
















