Volkswagen Amarok w nowej, południowo-amerykańskiej odsłonie nadchodzi! Nowa południowoamerykańśka generacja trafi na rynek w 2027 r. Produkcją zajmie się zakład w Pacheco mający 15 lat doświadczenia w produkcji pick-upów.
Marka Volkswagen wprowadza w życie swój globalny plan na przyszłość. Dzięki inwestycjom na poziomie 580 mln dolarów, marka toruje drogę dla następnej generacji średniej wielkości pick-upa jako następcy obecnego Amaroka. Produkcja nowego modelu ruszy w fabryce Pacheco w Argentynie w 2027 roku. Jest on opracowywany specjalnie na rynek południowoamerykański i wzmocni ważny segment pick-upów w tym regionie. Celem marki jest osiągnięcie do 2030 roku pozycji globalnego lidera technologicznego wśród producentów w segmencie wolumenowym. Kluczowym elementem do uzyskania tego celu będzie wzmocnienie pozycji marki w regionie i opracowanie specyficznych dla tamtejszego rynku rozwiązań produktowych.
Volkswagen Amarok z Ameryki Południowej dla Ameryki Południowej
„Rozwój w regionach i dostosowane do lokalnych wymogów produkty są istotnymi elementami naszego globalnego planu na przyszłość. Ta inwestycja wzmacnia naszą pozycję w regionie, który jest strategicznie ważny dla marki Volkswagen. Nowy Amarok zostanie opracowany, zaprojektowany i wyprodukowany w Ameryce Południowej, dla Ameryki Południowej. Oznacza to, że będzie świetnie dostosowany do specyficznych potrzeb naszych klientów na tym rynku” – powiedział Thomas Schäfer, prezes marki Volkswagen i szef grupy marek Core.
Nowy Amarok będzie opracowywany w Ameryce Południowej i tam produkowany na lokalne rynki. Jednocześnie istniejące partnerstwa dotyczące produkcji Amaroka w RPA pozostaną w mocy. W ten sposób Volkswagen będzie nadal zapewniał ciągłość dostaw pojazdów na rynki międzynarodowe. Tym samym realizując lokalną strategię produktową dostosowaną do potrzeb rynku latynoamerykańskiego.
Nic bez Argentyny
„Argentyna jest kluczowym elementem naszej południowoamerykańskiej strategii. Ta inwestycja podkreśla nasze zaufanie do możliwości przemysłowych tego kraju. Nowy Amarok wyznaczy nowe standardy w zakresie wydajności, innowacyjności i zrównoważonego rozwoju” – powiedział Alexander Seitz, szef Volkswagena w Ameryce Łacińskiej
„Amarok jest symbolem siły Volkswagena w Argentynie. Jest kluczowym elementem historii marki w tym kraju, istotną częścią naszej teraźniejszości i tak będzie również w przyszłości” – powiedział Marcellus Puig, dyrektor generalny Volkswagena w Argentynie.
Dyrektor zaznacza, że nowy model połączy stylistykę i DNA Volkswagena. Poprze to 15-letnim doświadczeniem i liczbą ponad 770 000 wyprodukowanych w zakładzie w Pacheco Amaroków. To pojazdy z najnowocześniejszym oprogramowaniem i zaawansowaną technologią, co zapowiada przełomowy i konkurencyjny produkt dla lokalnego rynku.
Zakład w Pacheco z nowymi perspektywami
Inwestycje w zakładzie w Pacheco będą dostosowane specjalnie do wymagań, jakie niesie ze sobą produkcja nowej generacji modelu. Volkswagen wprowadza nową technologię produkcji. Optymalizuje procesy cyfrowe i zwiększa efektywność energetyczną – jest to ważny krok w kierunku zapewnienia zrównoważonego rozwoju zakładu. Zarówno z ekonomicznego, jak i technologicznego punktu widzenia.
Trzyetapowy plan, by osiągnąć pozycję lidera
Dzięki porozumieniu „Przyszłość Volkswagena” Grupa Volkswagen uzgodniła z przedstawicielami pracowników pod koniec grudnia 2024 r. wizję przyszłości. Łączy ona stabilność gospodarczą, zatrudnienie i przywództwo technologiczne. Wiążące cele i środki uzgodnione w celu ich osiągnięcia stanowią podstawę kluczowych projektów w przyszłości. Wspólnie zadeklarowanym celem jest, aby Volkswagen Samochody Osobowe – główna marka Grupy Volkswagen, stała się do 2030 roku globalnym liderem technologicznym wśród producentów w segmencie wolumenowym.
By to osiągnąć, Volkswagen przyjął następujący plan:
– Przyspieszenie: wzmocnienie konkurencyjności i poszerzenie portfolio modeli w przemyślany sposób.
– Ofensywa: Do 2027 r. pojawi się dziewięć nowych modeli, w tym produkcyjna wersja ID.2all za mniej niż 25 000 euro oraz ID. EVERY1 za ok. 20 000 euro.
– Cel: Volkswagen chce do 2030 roku stać się liderem technologicznym w segmencie wolumenowym, z najbezpieczniejszymi, innowacyjnymi i chętnie kupowanymi samochodami.