TruckTraining Center Nadarzyn to nowe centrum szkoleniowe uruchomione przez Daimler Truck Polska. Producent rozpoczyna kampanię Actrosa L ProCabin i wypuszcza w Polskę 75 ShowTrucków.
Daimler Truck Polska konsekwentnie realizuje swoją strategię jako kompleksowego, profesjonalnego partnera polskich firm transportowych. Ważnym aspektem tego podejścia są rzetelne programy testowe oraz eksperckie wsparcie doświadczonych trenerów. Dlatego
7 maja w Nadarzynie pod Warszawą uroczyście zostało otwarte nowe centrum szkoleniowe spółki: TruckTraining Center Nadarzyn. Jednocześnie oficjalnie po raz piąty wystartowała kampania promocyjna ShowTruck, której gwiazdą tym razem jest nowy Mercedes-Benz Actros L ProCabin. 75 seledynowych ShowTrucków przekazano wszystkim doradcom handlowym sieci dealerskiej Daimler Truck Polska. Teraz będą mogli je testować chętni klienci w całym kraju.
TruckTraining Center w roli nowego centrum
-Z jednej strony po raz kolejny przekazujemy wszystkim naszym klientom flotę samochodów testowych w postaci 75 ShowTrucków Actrosów L ProCabin, którymi będą dysponować doradcy handlowi całej sieci dealerskiej w Polsce. Z drugiej uruchamiamy niezwykle ważne dla nas miejsce, w którym rozwijać będziemy ekspercką wiedzę naszych pracowników i sieci dealerskiej dotyczącą sprzedaży, serwisu, elektromobilnośc. TruckTraining Center Nadarzyn to centrum dowodzenia, jeśli chodzi o eksploatację i efektywność naszych pojazdów – mówi Przemysław Rajewski, prezes Daimler Truck Polska
W majowy poranek na placu TruckTraining Center w Nadarzynie w kilku równych rzędach stanęły nowe ShowTrucki. Uroczyście przekazano je doradcom handlowym z całej sieci dealerskiej, by jeszcze tego samego dnia wyruszyć do wszystkich jej oddziałów w Polsce.
–Kampania ShowTruck oraz uruchomienie tego wyjątkowego miejsca w postaci nowego centrum szkoleniowego to przedsięwzięcia, które dowodzą, jak kompleksowo i profesjonalnie podchodzimy do naszego produktu oraz naszych klientów – mówi Piotrek Urban.
Przestrzeń na wiedzę
Podczas wydarzenia zaproszeni dziennikarze mogli zwiedzić nowe centrum szkoleniowe Daimler Truck Polska i zapoznać się z możliwościami, jakie oferuje. Obiekt liczący ok. 700 m2 składa się z dwóch sal przeznaczonych do stacjonarnych zajęć teoretycznych, jednego pomieszczenia na potrzeby e-learningu oraz dużej hali umożliwiającej szkolenia serwisowe.
–Nie jest to zupełnie nowy budynek – przez kilka lat funkcjonował tu nasz punkt TruckStore – ale został poddany modernizacji i zaadaptowany pod kątem nowych funkcji oraz potrzeb szkoleniowych – mówi Łukasz Wojnar, szef Customer Service&Parts.


Łukasz Wojnar mówi, że w budynku wyciszono pomieszczenia i utworzono przestrzeń socjalną z ogólnodostępnym komfortowym aneksem kuchennym. Dużym atutem nowego centrum jest jego położenie. Działka o powierzchni 7000 m2 leży tuż przy drodze S8, co umożliwia i dogodny dojazd. Daje jednocześnie dostęp do odpowiedniej trasy na potrzeby szkoleniowe. Jest także duży plac, a tuż za ogrodzeniem kawałek lasu, gdzie można się zrelaksować w przerwie szkolenia. Obiekt spełnia więc wszelkie standardy wymagane przez naszą centralę. W 2024 roku udało się uzyskać potwierdzającą to certyfikację, która uprawnia do przeprowadzania obowiązkowych szkoleń dla autoryzowanej sieci w nowej placówce. W TruckTraining Center Nadarzyn odbywać się będą przede wszystkim szkolenia sprzedażowe i serwisowe, a także dla producentów zabudów, kierowców oraz klientów – na życzenie.
To również baza dla całej floty elektrycznych pojazdów demonstracyjnych Daimler Truck Polska oraz miejsce, w którym przekazywane będą one do testów klientom i dziennikarzom.
Mamy już przyznaną odpowiednią moc, żeby zainstalować tutaj stację ładowania dla ciężarówek, jak również komfortowe warunki do udostępniania niezbędnej wiedzy związanej z elektromobilnością i naszymi pojazdami elektrycznymi – mówi Tomasz Ogórek, Head of Zero Emission Vehicles w Daimler Truck Polska. – Szacujemy, że stopniowo liczba szkoleń związana z tą tematyką będzie się zwiększać zgodnie z zapotrzebowaniem rynku.
Actros L ProCabin i eActros 600: gwiazdy 2025
Prezentacji nowego centrum szkoleniowego oraz eActrosa 600 i Actrosa L ProCabin towarzyszyła konferencja prasowa. Dziennikarze zapoznali się dzięki niej z kluczowymi założeniami strategii Daimler Truck Polska na rok 2025.
Przemysław Rajewski jest zdania, że transformacja transportu jest nieuchronna, jednak potrzebujemy na nią jeszcze czasu. Tymczasem przewoźnicy opierają się przede wszystkim na pojazdach napędzanych tradycyjnie. Dlatego jednym z głównych celów Daimler Truck Polska na rok 2025 jest zapewnienie im jak najniższego całkowitego kosztu posiadania ciężarówki. To zadanie stoi przed nowym Actrosem L ProCabin. Nie zmienia to faktu, że samochody zeroemisyjne będą stanowić istotną część działalności marki, a największe nadzieje wiążą się z eActrosem 600. To pojazd z tytułem Truck of the Year 2025, który – jak dowodzą już pierwsze testy u klientów w Polsce – sprawdza się w transporcie na dystansie do 500 km.
Już teraz także w ofercie znajdziemy elektryczne pojazdy komunalne. Daimler stworzył także TruckCharge, nową markę obejmującą kompleksowe usługi, które mają odciążyć klientów w procesie dążenia do elektromobilności.
Zdaniem Piotrka Urbana, zgodnie z prognozami w drugiej połowie roku rynek po ubiegłorocznych spadkach powinien zacząć rosnąć, a wraz z nim liczba zamówień, co daje szansę Daimler Truck Polska odzyskać miejsce na podium w segmencie ciągników siodłowych.
Z punktu widzenia przewoźników równie istotna poza samym produktem jest obsługa posprzedażowa i jakość serwisu. Nowe modele – takie jak debiutujące Actros L ProCabin
i eActros 600 – zawsze oznaczają wyzwanie dla sieci serwisowej. To dlatego cyfrowe narzędzia serwisowe monitorują stale pojazdy i informują centralę o wszelkich nieprawidłowościach. Wszystko po to, by można było na nie błyskawicznie zareagować. Zadbano o dodatkową powierzchnię w centralnym magazynie części w Strykowie, a teraz otwarto TruckTraining Center w Nadarzynie. Celem na rok 2025 jest także rozwój usług cyfrowych oraz wzrost sprzedaży części zamiennych o kolejne 10%.
Liga kierowców
Nowy Actros L ProCabin w wersji ShowTruck łączy innowacyjność ze sprawdzonymi, dopracowanymi rozwiązaniami. Takimi jak np. system Active Brake Assist 6, który pozwala
w razie wykrycia pieszego lub rowerzysty zatrzymać całkowicie pojazd nawet przy prędkości 60 km/h. Jest także bezlusterkowy system MirrorCam. Ciężarówka otrzymała też nową skrzynię biegów G291-12 i trzecią generację silnika OM471. W połączeniu z nową aerodynamiczną kabiną ProCabin pozwalają one zmniejszyć do 8% zużycie paliwa. Nowy Actros L ProCabin oferuje również wyjątkowy poziom wyposażenia w systemy wspierające bezpieczeństwo kierowcy i rozwiązania poprawiające jego komfort. O tych wszystkich zaletach jako jedni z pierwszych mogli przekonać się doradcy handlowi, którzy na zakończenie imprezy wyruszyli swoimi egzemplarzami modelu w wersji ShowTruck do oddziałów sieci dealerskiej w całej Polsce. Pojazdy opuszczały plac TruckTraining Center w Nadarzynie w ustalonym szyku i spektakularnej oprawie wizualnej. Były żegnane przez Przemysława Rajewskiego i Piotrka Urbana, dyrektora sprzedaży i marketingu Daimler Truck Polska charakterystycznymi chorągiewkami z wzorem szachownicy.
– To nawiązanie do dodatkowej atrakcji w ramach piątej już kampanii ShowTruck, czyli konkursu Liga Kierowców, w którym kierowcy biorący udział w testach Actrosa L ProCabin będą mogli rywalizować o najniższy wynik spalania. Konkurs potrwa pięć miesięcy: najpierw wyłonimy 10 najlepszych, których zaprosimy do Nadarzyna na finał, a następnie spośród nich trójkę zwycięzców, którzy w nagrodę otrzymają wycieczkę do naszej fabryki w Wōrth – mówi Igor Kaczorkiewicz, Head of Product & Marketing, PR Daimler Truck Polska.