Toyota Hilux po raz pierwszy oferuje zelektryfikowany model Mild-hybrid 48V. Jej układ hybrydowy 48V pracuje płynniej i ciszej. Do tego zapewnia lepsze osiągi zarówno na drodze jak i w terenie. Warte odnotowania, że elektryfikacja Hiluxa nie wpłynęła na jego ładowność. Możliwości holownicze i zdolność pokonywania głębokiej wody również pozostały bez zmian.
Od 1968 roku Toyota Hilux została doceniona na całym świecie dzięki wyjątkowej wytrzymałości i trwałości. Wykonuje trudne zadania w najbardziej ekstremalnych warunkach. Legendarny japoński pick-up wkracza w nową fazę wraz z wprowadzeniem pierwszej zelektryfikowanej wersji modelu – Mild-hybrid 48V. Toyota oferuje pickupa z nadwoziem podwójna kabina dostępnego w trzech wersjach wyposażenia: Active, Executive oraz Invincible.
Ciszej, sprawniej i na prąd
Nowy 48-woltowy napęd Mild-hybrid pracuje płynniej, generuje mniej hałasu i wibracji, niezależnie od tego, czy porusza się po utwardzonej drodze czy w terenie. 2,8-litrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny współpracuje dodatkowo z elektrycznym generatorem, litowo-jonowym akumulatorem 48V oraz konwerterem DC-DC. Wszystkie te komponenty zaprojektowano z myślą o prostym montażu. Tak, by ich integracja nie wymagała skomplikowanych zmian w dotychczas stosowanym układzie napędowym.
Niewielką, maszynę elektryczną MG – jednostkę synchroniczną z magnesami trwałymi – napędza silnik spalinowy. Odzyskaną energię oddaje do małej i lekkiej litowo-jonowej baterii. Akumulator 48V zasila również 12-woltowy układ za pomocą nowego konwertera DC/DC. Po naładowaniu może dostarczyć dodatkowo do 12 kW mocy i 65 Nm momentu obrotowego w trakcie przyspieszania. Pozwoliło to na obniżenie o 20 procent prędkości biegu jałowego silnika z 720 obr./min do 600 obr./min, co zwiększyło zdolność Hiluxa do pokonywania przeszkód.
Podobnie jak inne modele w gamie Hiluxa, wersja Mild-hybrid 48V jest kompatybilna z paliwem HVO100, wytwarzanym w 100% ze źródeł odnawialnych.
Toyota Hilux: elektryczna lecz prawdziwie terenowa
Zastosowanie nowego napędu Mild-hybrid 48V nie wpłynęło na najważniejsze właściwości auta użytkowego. Maksymalna masa holowanej przyczepy to nadal 3500 kg, a ładowność wynosi do 1000 kg. To dokładnie tak samo jak w przypadku wersji z napędem konwencjonalnym.
Co równie istotne, wprowadzenie nowego napędu nie wymagało kompromisów w zakresie terenowych możliwości modelu. Podobnie jak pozostałe warianty pick-upa, Hilux Mild-hybrid 48V ma typowe dla aut terenowych podwozie o konstrukcji ramowej, które zapewnia wyjątkową trwałość i sztywność skrętną. Wytrzymały układ zawieszenia z tylnymi resorami piórowymi i podwójnymi amortyzatorami łączy zdolności terenowe z wysokim komfortem i prowadzeniem podobnym do SUV-a. Prześwit podwozia wynosi 310 mm, a kąty natarcia i zejścia odpowiednio 29 i 26 stopni.
Zelektryfikowany Hilux ma także zdolność pokonywania głębokiej wody (700 mm). Udało się to osiągnąć dzięki umieszczeniu kompaktowego akumulatora o masie zaledwie 7,6 kg wewnątrz kabiny i zastosowaniu paska osprzętu o wzmocnionej strukturze. Zarówno bateria, jak i konwerter DC-DC, są chronione przed wilgocią i kontaktem z wodą. Powietrze o niższej temperaturze chłodzące akumulator jest zasysane z przodu pojazdu. Zastosowany filtr pomaga zapobiegać gromadzeniu się kurzu w kanałach chłodzenia akumulatora i wentylatorze. Tak, by wydajność akumulatora była na najwyższym poziomie.




Nowość: system Multi-Terrain Select (MTS)
Hiluxa w wersji Mild-hybrid 48V po raz pierwszy wyposażono w system Multi-Terrain Select. Do obsługi służy przełącznik MTS i przełącznik trybów zlokalizowany na konsoli środkowej. System dostosowuje siłę napędu, ustawienia zawieszenia i hamulców oraz działanie systemu stabilizacji toru jazdy do różnych warunków drogowych.
Dostępnych jest sześć ustawień: Sand, Mud, Rock, Dirt, Snow oraz Auto. W trybie Auto czujniki wokół pojazdu na bieżąco oceniają warunki drogowe i automatycznie dostosowują odpowiednie ustawienia napędu. Tryby Sand, Mud, Rock i Auto można aktywować tylko wtedy, gdy Hilux pracuje w trybie L4. To tryb napędu na cztery koła z załączonym reduktorem. Dirt, Sand, Mud, Deep Snow i Auto można używać w zakresie skrzyni biegów H4.
Wielofunkcyjny wyświetlacz cyfrowy Hiluxa przyjmuje inne tło dla każdego z trybów. W trybach Sand, Mud, Dirt i Deep Snow w zakresie H4 oraz we wszystkich trybach w zakresie L4, lampka kontrolna VSC OFF jest włączona. We wszystkich trybach lampka kontrolna poślizgu miga, podczas aktywacji kontroli hamowania.