środa, 12 marca, 2025
Strona głównaAktualnościTotalEnergies rozszerza gamę olejów

TotalEnergies rozszerza gamę olejów

TotalEnergies ponownie rozszerza gamę swoich produktów. Częściowo jest to efekt współpracy z producentami silników. Regularnie tworzą oni coraz bardziej wymagające konstrukcje. Swoje „trzy grosze” dokładają również klienci serwisujący swoje samochody na rynku wtórnym. Szukają oni oleju z odpowiednią homologacją do swojego samochodu.

Wprowadzenie nowych produktów do gamy jest spowodowane chęcią zapewnienia najszerszej możliwej gamy produktów dla rynku samochodowego. W nowościach  znalazły się oleje dla pojazdów najnowszych rynkowych modeli, jak również posiadacze starszych samochodów. Niektóre referencje są po prostu odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku wtórnego. Warto podkreślić, że w przypadku olejów przekładniowych TotalEnergies wprowadza na rynek oleje, które teoretycznie są traktowane przez producentów samochodów jako niewymienne. W praktyce okazało się, że regularna ich wymiana może znacząco wpłynąć na wydłużenie żywotności skrzyń.

Oleje do każdego samochodu

Eksperci z TotalEnergies od dawna podkreślają, że jedyną słuszną metodą dobierania olejów silnikowych do pojazdu jest przestrzeganie dopuszczeń i homologacji producenta samochodu. Z tego właśnie względu gama TotalEnergies jest regularnie odświeżana. Tak aby właśnie spełniać najnowsze homologacje najnowszych silników.

Dla kierowców i mechaników jest to niezwykle ważne udogodnienie. Niezależnie od tego czy specjalizują się w markach japońskich, koreańskich, niemieckich, francuskich czy włoskich. W każdym przypadku coraz częściej sięgają właśnie po produkty TotalEnergies.  Gwarancją najlepszego wyboru są te same homologacje i dopuszczenia w instrukcji serwisowej samochodu i na opakowaniu oleju.

Gama TotalEnergies staje się tak duża, że można w niej znaleźć w zasadzie wszystko. Włącznie z olejami do hybryd, wysilonych silników downsizingowych, zaawansowanych diesli czy jednostek o obniżonym poziomie wewnętrznego tarcia. Warto w tym miejscu podkreślić, że TotalEnergies jest także głównym producentem olejów do najnowszych silników Wankla wytwarzanych przez Mazdę.

Coś dla BMW i dla Porsche

Quartz INEO Efficiency 0W-30

Opracowano go głównie z myślą o BMW. W 2019 roku BMW wprowadziło, bardzo głęboką ewolucję, dobrze znanej i powszechnie stosowanej, normy BMW LL 04. Norma BMW LL19, bo o niej jest mowa to następca normy BMW LL04 gdzie zaostrzono wymagania we wszystkich aspektach jakościowych. Dodatkowo zwiększono wymagania Fuel Efficency. Produkt ten jest zalecany i wstecznie kompatybilny ze wszystkimi silnikami, gdzie LL 04 był stosowany. A jest to bardzo szeroka gama silników, bo większość benzynowych i wysokoprężnych silników z/bez DPF produkowanych od 2002 roku.

Quartz INEO Xtra Efficiency 0W-12

To bardzo nowoczesny produkt, opracowany w najnowocześniejszym ośrodku badawczym TE we Francji. Powstał z zastosowaniem technologii Eco-Science,  dla najnowszych silników benzynowych BMW oferowanych od 2022 roku. Posiada homologację BMW LL-22FE++. To oznacza, że idealnie nadaje się np. do takich silników jak np. B48B (TU2) 2.0 R4 16V TwinPower Turbo (wyposażonych w filtr GPF lub bez). Współpracuje także z B58 (TU2) 3.0 R6 24V TwinPower Turbo 326KM (wyposażonych w filtr GPF lub bez).

Ten specjalnie opracowany olej z rodziny olejów Fuel Efficency posiada niski współczynnik HTHS = 2,0. Co czyni go produktem wpływającym znacząco na obniżenie tarcia wewnętrznego w silniku co zaś przyczynia się do obniżenie zużycia paliwa.

Quartz INEO Long Life 0W-30

To nic innego jak ekskluzywna wersja znanego oleju LL 5W-30. Tym razem, w nowym wydaniu spełnia on normy VW 504.00 / 507.00, BMW LL04 i PORSCHE C30. Inżynierom TotalEnergies udało się w nim znacząco poprawić parametry nisko i wysoko temperaturowe. Olej ten cechuje doskonała odporność na utlenianie. Jak można się łatwo domyślić będzie się idealnie sprawdzał zarówno przy częstych uruchomieniach silnika jak też podczas dynamicznej jazdy. Jest to produkt z dużym zapasem jakościowym. Daje jeszcze większe bezpieczeństwo osiąganie przebiegów w trybie Long Life pomiędzy wymianami oleju.

W sam raz dla Stellantisa

Quartz INOE RCP 5W-30

Quartz INEO RCP 5W-30 to olej stworzony na zaawansowanej technologii syntetycznej. Jest  wynikiem wspólnych badań zespołów technicznych STELLANTIS i działu badawczo-rozwojowego TotalEnergies. Olej posiada najnowszą homologację STELLANTIS FPW9.55535/03. Ta innowacyjna technologia, opracowana specjalnie dla silników DV5R i EB2, zapewnia wydłużenie żywotność silnika, jego podzespołów i optymalizuje czystość elementów silnika.

Quartz INOE RCP 5W-30 opracowany specjalnie i rekomendowany przez STELLANTIS dla turbodoładowanych silników wysokoprężnych. Należą do nich: 1.5 BlueHDi (DV5R: YHX / YHY / YHZ / YHW / YHV / YHR) w tym spełniający normy Euro 6.2, 6.3 i 6.4) produkowanych do 02/2023r. Jest idealny również do stosowania w silnikach benzynowych turbo EB2 Gen1 (1,2L PureTech) (typoszereg: HNZ, HNY,  HNX, HNW, HNV) spełniających normę Euro 6.1 produkowanych do 08/2018r. Nadaje się również do silników wysokoprężnych i benzynowych wymagających homologacji PSA B71 2290.

Wszystko z Grupy Volkswagena

Quartz 9000 Advanced 0W-40

Ten olej po prostu musiał się pojawić, ponieważ spełnia homologację PORSCHE A40 w ekskluzywnej klasie lepkości 0W-40. Produkt przeznaczony do wszystkich silników benzynowych PORSCHE bez GPF. Warto zaznaczyć, ze Quartz 9000 Advanced 0W-40 jest wykonany w technologii ART (Age Resistance Technology). Olej ma wysoką odporność na utlenianie i bardzo długo zachowuje swoje właściwości smarne. Zapewnia to doskonałą ochronę przed tworzeniem się szlamu, osadów i zużyciem silnika. Dodatkowo bardzo wysoki wskaźnik lepkości daje doskonałe zabezpieczanie silnika w niskich i wysokich temperaturach pracy.

Quartz INEO FGO 5W-40

Bardzo nowoczesny olej do najbardziej wymagających silników benzynowych ekskluzywnych marek. Jeśli dany silnik potrzebuje oleju 5W-40, to QUARTZ INEO FGO 5W-40 jest topową propozycją w tej klasie lepkościowej. Spełnia normę PORSCHE C40 i nadaje się do wszystkich silników benzynowych tej marki z filtrem GFP. QUARTZ INEO FGO 5W-40 spełnia także normy VW 511.00. To dopuszcza go do najlepszych silników niemieckiej Grupy VW wyposażonych z GPF (W12, V10, V8). Mówimy tu zatem także o wybranych jednostkach takich marek jak Audi, Bentley czy Lamborghini.

Wszystkie te silniki pracują w wysokich temperaturach i przy dużych ciśnieniach roboczych. Sprzyja to utlenianiu oleju i wpływa negatywnie na strukturę molekularną. To prowadzi do zwiększenia oporów, zanieczyszczeń i osadów w silniku. QUARTZ INEO FGO 5W-40 z technologią ART (Age Resistance Technology) chroni je przed tym dzięki swojej zaawansowanej, nowoczesnej formule.

Na koreańskie potrzeby

Quartz INEO Xtra HKR C5 0W-20

Wykonany w technologii Eco-Science. Ukłon w stronę użytkowników samochodów marki Hyundai – Kia. O ile poszukują oni na rynku wtórnym produktu spełniającego wymagania konstruktora do najnowszych silników benzynowych i wysokoprężnych posiadających normę API:SP, ILSAC: GF-6 i ACEA C5. Olej ten opracowany na bazie z zaawansowanej technologii syntetycznej należy do grupy LowSaps. Realnie pomaga oszczędzać paliwo.

Oleje przekładniowe TotalEnergies

TRAXIUM GEAR 9 FE 75W

To olej przekładniowy przeznaczony do manualnych i zautomatyzowanych skrzyń biegów koncernu PSA. Posiada normę PSA B71 2316 i 2317. Pojawił się w ofercie TotalEnergies w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku na wyminę oleju w skrzyniach. I to pomimo, że konstruktor nie przewidywał teoretycznie takiej potrzeby. Jest to nowsza wersja, dobrze znanych olejów Transmission BV 75W-80 i Traxium Gear 8 75W-80 przeznaczonych do skrzyń biegów stosowanych w licznych modelach z grupy PSA (obecnie Stellantis).

FLUIDMATIC DVI MV

Trudno nie zauważyć rosnącej popularności przekładni automatycznych. Od dobrych kilku lat wielu producentów oferuje nowoczesne przekładnie z 8 i większą liczbą przełożeń. Te automaty zostały dobrze przyjęte na rynku ze względu na sposób działania, wygodę eksploatacji, znikomy wpływ na wzrost zużycia paliwa i całkiem dużą niezawodność i trwałość. Część konstruktorów nie zakłada wymiany oleju w tych skrzyniach przez cały okres ich eksploatacji. Rynek jednak zweryfikował te założenia i okazuje się, że wymiana oleju wpływa pozytywnie na pracę i żywotność skrzyń.

Należy jednak pamiętać, że automatyczna skrzynia biegów to bardzo skomplikowane urządzenie. Wymaga oleju o odpowiednich parametrach fizykochemicznych i tarciowych. FLUIDMATIC DVI MV jest jedną z najbardziej zaawansowanych technologicznie propozycji w tej klasie, przeznaczoną do najnowszych automatów. Znajduje zastosowanie m.in. w skrzyniach AISIN WARNER: AW-2 (AISIN AT8) stosowanych na całym świecie w wielu markach pojazdów (głównie z grupy Stellantis). Może być z powodzeniem stosowany w skrzyniach z rodziny: ZF P/C 6HP / 8HP / 9HP. Idealny również do skrzyń gdzie wymagany jest olej DEXRON VI, MARCON LV, JASO M315, itp.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź