Stellantis będzie rozwijać produkcję w fabrykach w Gliwicach i Tychach, ale zamknie zakład w Bielsku-Białej.
W ciągu ostatnich pięciu lat koncern zainwestował w Polsce 760 mln euro. W 2024 Stellantis ma stać się największym w Polsce producentem elektrycznych samochodów osobowych i dostawczych.
Elektryczne z Gliwic
Fabryka dużych pojazdów dostawczych w Gliwicach, eksportująca 90% rocznej produkcji, dołączyła właśnie do grona producentów modeli elektrycznych, uruchamiając produkcję dużych samochodów dostawczych na baterie (BEV). Powstają tu auta pięciu, spośród sześciu marek pojazdów użytkowych oferowanych przez koncern.
– Dzięki modelom elektrycznym wchodzimy w nowy etap rozwoju fabryki – powiedział Grzegorz Buchal, dyrektor fabryki dużych samochodów dostawczych Stellantisa w Gliwicach.
Ponadto Gliwice są siedzibą centrum oprogramowania Software Experience (SWX), które tworzy oprogramowanie dla pojazdów, umożliwiające m.in. dokonywanie zdalnych aktualizacji.
Tyski Jeep
Fabryka samochodów osobowych Stellantis w Tychach, realizuje inwestycję o łącznej wartości 755 milionów złotych. Dzięki niej możliwe było, m.in. przystosowanie fabryki do uruchomienia produkcji modeli elektrycznych. Pierwszym z aut wdrożonych do produkcji w Tychach, w lutym 2023 roku, jest elektryczny Jeep Avenger.
– Stellantis zaufał nam powierzając produkcję trzech, elektrycznych, modeli segmentu B, bardzo popularnego wśród klientek i klientów – powiedział Tomasz Gębka, dyrektor fabryki samochodów osobowych Stellantisa w Tychach.
W 2024 roku fabryka jednostek napędowych w Tychach, która przeszła kilka lat temu modernizację, przygotowuje się do uruchomienia produkcji nowej generacji silnika PureTech, do miękkich hybryd (MHEV) Stellantisa. Z kolei odlewnia żeliwa Teksid Poland w Skoczowie uruchamia linię produkcji komponentów do samochodów koncernu.
Stellantis zamyka zakład w Bielsku-Białej
W 2024 roku Stellantis będzie kontynuował wygaszanie produkcji w zakładzie spółki FCA Powertrain w Bielsku-Białej, aż do jej zakończenia. Zarząd spółki FCA Powertrain Poland, wspólnie ze związkami zawodowymi, wypracuje społecznie akceptowalne rozwiązania zapewniające grupie około pięciuset pracowników możliwie korzystne warunki zwolnień. Zainteresowanym, Stellantis zaproponuje pracę w zakładach w Tychach i Gliwicach oraz innych spółkach koncernu w Polsce.