Stellantis Pro One jest oddziałem Stellantis zajmującym się pojazdami użytkowymi. Nowym pojazdem producenta jest lekki model Cargo Box BEV z napędem elektrycznym. Samochód powstaje w CustomFit Center w Atessie.
Ponadto, w tym samym zakładzie w Atessie rozpoczęto produkcję nowej gamy samochodów kempingowych BEV z napędem elektrycznym. Aby ulepszyć ofertę w segmencie dużych samochodów dostawczych, udostępniono opcję ładowania o mocy 22 kW. Nowa funkcja umożliwia pełne ładowanie w zaledwie 6 godzin. To pozwala skrócić czas ładowania o połowę w stosunku do konwencjonalnego rozwiązania o mocy 11 kW. W uruchomionym w 1981 roku zakładzie w Atessie wyprodukowano dotychczas ponad 7,5 miliona egzemplarzy.
Stellantis CustomFit
Stellantis CustomFit to dynamiczny program konwersji i personalizacji. Integruje podstawowe funkcje pojazdu z modyfikacjami wprowadzonymi na potrzeby konkretnego klienta. Dzięki temu, że modyfikacje są wprowadzane bezpośrednio w zakładzie, program gwarantuje najwyższe standardy jakości, bezpieczeństwa i czasu realizacji. Te modyfikacje fabryczne mogą być realizowane i integrowane z rozwiązaniami opracowanymi we współpracy z globalną siecią ponad 550 certyfikowanych partnerów. W ramach programu Stellantis CustomFit ważną rolę odgrywa również szybko rozwijający się sektor konwersji pojazdów rekreacyjnych. Tu Stellantis Pro One od lat jest liderem w Europie, posiadającym ponad 50% udziałów w rynku. Na wyróżnienie zasługuje Fiat Professional Ducato, od dziś dostępny także w wersji z napędem elektrycznym.
Cargo Box
Cargo Box w wersji L3 oferuje wyjątkową pojemność przestrzeni ładunkowej wynoszącą 18,5 m³. Wymiary wnętrza: 4200 mm długości, 2030 mm szerokości i 2150 mm wysokości. Model powstał na bazie podwozia z napędem elektrycznym zapewniającego maksymalny moment obrotowy 410 Nm i moc 200 kW (270 KM) w połączeniu z akumulatorem o mocy 110 kWh. Pozwala mu to na przejechanie do 323 km. Ponadto, dla klientów potrzebujących dodatkowej przestrzeni ładunkowej, będzie również dostępny w konfiguracji L4, zwiększającej pojemność ładunkową do 20,5 m³ przy długości wewnętrznej 4400 mm i wysokości 2300 mm.
Aby wzbogacić ofertę w segmencie dużych samochodów dostawczych, Stellantis Pro One wprowadza teraz w standardowym wyposażeniu ładowanie prądem przemiennym o mocy 22 kW. Od teraz pojazd można w pełni naładować w wygodny sposób nocą, by był gotowy do użycia od rana. Ładowanie prądem przemiennym ładowarką o mocy 22 kW umożliwia pełne naładowanie w zaledwie 6 godzin. To czas o połowę krótszy niż w przypadku poprzedniego rozwiązania o mocy 11 kW.
Nowości z Atessie
Zakład w Atessie ma powierzchnię ponad 1 200 000 metrów kwadratowych. Jest największą fabryką w Europie zajmującą się wyłącznie produkcją lekkich pojazdów użytkowych. 80% produkcji przeznaczone jest na eksport do 75 różnych krajów.
Dzięki linii montażowej o długości 15 km, największemu warsztatowi w koncernie oraz stale odnawianej lakierni, zakład w Atessie może obsłużyć ponad 1200 różnych konfiguracji. Od podwozi, przez kampery, po samochody dostawcze. 14 silników, 4 rodzaje skrzyń biegów, ponad 300 opcji wyposażenia i 8 wersji nadwozia – to sprawia, że zakład może zaoferować ponad 2500 różnych wersji pojazdów.
Jest to również jeden z najbardziej z zaawansowanych węzłów Stellantis CustomFit. Ten rozwijający się program konwersji i personalizacji pojazdów dostawczych obecnie obejmuje 50% produkcji Stellantis Pro One CV.
Stellantis Pro One w 2024
W kwestii wyników w 2024 roku Stellantis odnotował 25% wzrost w obszarze konwersji realizowanych we współpracy z certyfikowanymi partnerami. Podwoił też liczbę dostosowanych do indywidualnych potrzeb pojazdów dla dużych flot produkowanych we własnym zakresie. Tym samym osiągnął 35-procentowy wzrost sprzedaży pojazdów konwertowanych w całej Europie.
Anne Abboud, dyrektorka oddziału Stellantis Pro One, tłumaczy:
: „Wprowadzenie na rynek pojazdów Cargo Box BEV z napędem elektrycznym stanowi potwierdzenie dążenia do doskonałości tego zakładu, który aktywnie i szybko reaguje na potrzeby naszych profesjonalnych klientów, kierując się zasadami wydajności, najwyższej jakości i szybkiego wprowadzania produktów na rynek.”
Arnaud Leclerc, dyrektor globalnego oddziału Stellantis CustomFit, dodaje:
„Bezpośrednie moce produkcyjne naszych zakładów w sektorze CustomFit zostały zintegrowane i poszerzone dzięki globalnej sieci 550 autoryzowanych partnerów, którzy współpracują z naszą oficjalną siecią, co pozwala nam zapewniać niezwykle rozległą sieć punktów kontaktowych. Ponadto wszystkie elementy wyposażenia wyprodukowane przez naszych partnerów objęte są taką samą 2-letnią gwarancją, jak pojazdy pochodzące bezpośrednio z fabryki”.
Kolejnym obszarem szczególnego zainteresowania Stellantis CustomFit jest realizacja modyfikacji w sektorze kamperów (pojazdy RV) i jest to kolejny rynek, na którym Stellantis Pro One jest niekwestionowanym liderem. Firma działa w tym segmencie rynku od 2006 roku.
Stellantis Pro One sprzedał w ciągu ostatnich 20 lat ponad 2 miliony kamperów. 75% pojazdów z tego segmentu poruszających się po drogach publicznych jest zbudowanych na bazie modelu Ducato. Nie przez przypadek przez 17 lat z rzędu Ducato było uznawane za najlepszą bazę dla kamperów przez Promobil, niemiecki magazyn stanowiący autorytet w tej dziedzinie.