Shell liderem rynku i to po raz 18. z rzędu. Osiągnięcie koncernu potwierdza najnowszy raport firmy badawczej Kline & Company.
W raporcie „Globalne środki smarne: Analiza i ocena rynku 2023” znalazły się dane i wnioski dotyczące segmentów rynku, oraz typów i rodzajów produktów. Opracowanie obejmuje rynki w najważniejszych krajach, w których dystrybuowane są środki smarne. Shell utrzymał status numeru 1 wśród światowych dostawców olejów i płynów samochodowych oraz przemysłowych. Zajmują pierwsze miejsce we wszystkich trzech kategoriach środków smarnych analizowanych przez Kline. Są to środki smarne do samochodów osobowych, środki smarne stosowane w pojazdach użytkowych oraz przemysłowe środki smarne.
Satysfakcja i innowacja
Utrzymanie przez kolejny rok statusu globalnego dostawcy numer jeden środków smarnych to dla nas duża satysfakcja. Wypracowana pozycja podkreśla nasze zaangażowanie w dostarczanie odpowiednich środków smarnych i płynów zarówno odbiorcom komercyjnym i przemysłowym, jak i indywidualnym. Wyróżnienie jest efektem oferowania innowacyjnych, najwyższej jakości produktów, które spełniają potrzeby naszych klientów na całym świecie – powiedział Łukasz Radzymiński, dyrektor sprzedaży w dziale olejowym Shell Polska.
Łukasz Radzymiński dodaje, że strategia firmy opiera się na niezawodności środków smarnych oraz ich dopasowaniu do najbardziej wymagających warunków eksploatacyjnych.

Dobry olej to oszczędność paliwa
Utrzymanie przez Shell pozycji lidera i przewagi nad konkurencją było możliwe dzięki rozwijaniu środków smarnych premium. To takie jak oleje silnikowe do samochodów osobowych Shell Helix, oleje silnikowe do samochodów ciężarowych i dostawczych Shell Rimula, a także przemysłowe środki smarne Shell Tellus i Shell Gadus. Na wielu najważniejszych rynkach produkty tych marek są najpopularniejszymi środkami smarnymi.
Ponadto Shell dostarcza bardziej zrównoważone rozwiązania. Oferowane przez firmę produkty i usługi dotyczące środków smarnych odgrywają kluczową rolę w osiągnięciu celu koncernu. Jest nim uzyskanie zerowej emisji netto do 2050 roku. Postępy w realizacji tego wyzwania są możliwe m.in. dzięki redukcji emisji dwutlenku węgla z własnej działalności, wspieranie klientów w obniżaniu ich śladu węglowego oraz zmniejszanie ilości odpadów. Składają się na to rozwój zrównoważonych opakowań, wdrażanie rozwiązań gospodarki cyrkularnej, a także rozszerzana gama produktów biodegradowalnych. Najbardziej zaawansowane technologicznie środki smarne Shell o niskiej lepkości mogą zwiększyć oszczędność paliwa nawet o 3%. W zastosowaniach przemysłowych poprawić efektywność energetyczną nawet o 4%.
Shell liderem, co widać w liczbach
Według raportu Kline & Company, Shell utrzymał pierwsze miejsce wśród dostawców środków smarnych z udziałem w globalnym rynku na poziomie 11,6%. Jak kształtowała się sprzedaż Shell w 2023 roku w poszczególnych segmentach? Było to: 36% produkty stosowane w samochodach osobowych, 33% produkty przemysłowe i 31% środki smarne do pojazdów użytkowych.