Schmitz Cargobull wygrał International Trailer Award 2025 w kategorii „Nadwozie” za zelektryfikowaną chłodnię S.KOe Cool. Firma zajęła również dwa drugie miejsca w kategoriach „Podwozie” i „Koncepcja” oraz trzecie miejsce w kategorii „Bezpieczeństwo”.
Firma Schmitz Cargobull zdobyła pierwsze miejsce w konkursie International Trailer Awards poniekąd po raz drugi. Jest to bowiem konkurs znany wcześniej pod nazwą Trailer Innovation. Najlepsze rozwiązania wybiera jury liczące 14 dziennikarzy reprezentujących media z całej Europy specjalizujące się w pojazdach użytkowych.
Zelektryfikowana naczepa chłodnia S.KOe Cool wygrała w kategorii „Nadwozie”. Równocześnie drugie miejsce w kategorii „Podwozie” zdobyła naczepa kurtynowa S.CS Mega DB przystosowana do transportu intermodalnego. Udoskonalona aerodynamicznie kurtynowa S.CS X-Tough z nadwoziem EcoFIX była druga w kategorii „Koncepcja”. W kategorii „Bezpieczeństwo” jury nagrodziło Schmitza za wprowadzenie do standardu w naczepach S.KO Cool wyposażenia podnoszącego bezpieczeństwo ładunku zgodnie z wymogami certyfikatu TAPA.
– Schmitz Cargobull od wielu lat inwestuje w badania i rozwój energooszczędnych rozwiązań transportowych. Dlatego jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że elektryczna naczepa chłodnicza S.KOe Cool została uznana za rozwiązanie transportowe, które może w znacznym stopniu przyczynić się do zmniejszenia śladu węglowego – powiedział Andreas Schmitz, prezes zarządu Schmitz Cargobull AG. – W S.KOe Cool wykorzystujemy nasz system modułowy, który daje nam szerokie możliwości indywidualizacji. Pojazd może być wyposażony w nasz elektryczny agregat chłodniczy wraz z akumulatorem wysokiego napięcia i osią elektryczną lub tylko z akumulatorem. Jednostką chłodzącą może być również agregat na olej napędowy z pomocniczym napędem elektrycznym do pracy „zeroemisyjnej”. International Trailer Award 2025 dla S.KOe Cool potwierdza nasze zaangażowanie w tworzenie zrównoważonych pojazdów. Jednocześnie motywuje nas do oferowania naszym klientom praktycznych rozwiązań transportowych, które się opłacają.
Schmitz Cargobull: mocne, opływowe i pod kontrolą
Schmitz Cargobull wprowadził zelektryfikowaną chłodnię S.KOe Cool do produkcji seryjnej w zeszłym roku. Pojazd ten może okazać się przydatny w miejskich „zielonych” strefach, których sporo ma pojawić się już w 2025 roku.
Nowa naczepa kurtynowa S.CS Mega DB łączy obszerną ładownię z możliwością transportu koleją. Może współpracować nie tylko z ciągnikami 4×2, ale również 6×2. Wysokość nadwozia można regulować, co dodatkowo zwiększa jej wszechstronność.
Naczepa S.CS X-Tough przystosowana do tworzenia zestawów o dopuszczalnej masie całkowitej 44 ton. Teraz jest dostępna również z udoskonaloną aerodynamicznie zabudową EcoFIX z dachem łagodnie opadającym w tylnej części. Dzięki temu zestaw może zużywać mniej paliwa, co w dobie rosnących kosztów działalności jest bardzo cenne dla przewoźników.
Tak samo jak certyfikat TAPA TSR1 w pojazdach chłodniczych. Spełnienie jego wymogów gwarantuje wyposażenie, które Schmitz standardowo zaoferował do naczep S.KO Cool. Obejmuje ono blokadę drzwi z systemem kontroli ich otwarcia i jest dostępne wraz z telematyką TrailerConnect.
Nagrody International Trailer Award 2025 zostały wręczone podczas wrześniowych targów IAA Transportation w Hanowerze.