Firma Rubetrans Logistics jako pierwsza w Niemczech odebrała elektryczną naczepę chłodniczą Schmitz Cargobull. e-naczepa pomoże zelektryfikować transport.
– Oszczędność paliwa i emisji to główne powody zakupu tego pojazdu. Cieszymy się, że możemy rozwijać elektryfikację transportu wyznaczać trendy w całej branży – powiedział Fabian Diekmann, dyrektor ds. zarządzania flotą w Rubetrans Logistics.
e-naczepa – Schmitz Cargobull jest pierwszy
Schmitz Cargobull jako pierwszy na rynku producent homologował zelektryfikowaną naczepę chłodniczą i włączył ją do oferty. e-naczepa jest wyposażona w elektryczny agregat chłodniczy S.CU ep85 oraz oś elektryczną, która go zasila. Energia gromadzona jest w akumulatorze, będącym częścią wyposażenia naczepy.
Pojazd jest niezwykle cichy. Agregat S.CU ep85 zapewnia wydajność chłodzenia do 15 800 watów i moc grzewczą do 10 500 watów. Akumulator został ulokowany w pobliżu nóg podporowych, co pozostawiło pod naczepą wolne miejsce, które wykorzystano montując schowki na 36 palet. Zelektryfikowana oś naczepy odzyskuje energię podczas hamowania, wydłużając czas pracy agregatu i skracając czas ładowania akumulatora z sieci.
Specjalista od artykułów spożywczych
Rubetrans Logistics przewozi artykuły spożywcze w Niemczech i krajach sąsiednich. Od 1992 roku ta średniej wielkości, rodzinna firma znacznie rozwinęła działalność, oferuje m.in. pakowanie i przepakowywanie oraz cross-docking. Obecnie kładzie nacisk na zrównoważony rozwój. Stosuje bio-LNG i testuje pojazdy elektryczne.