Samochód z górnej półki, taki jak Mercedes powinien być czymś więcej. To co zobaczyliśmy podczas Poznań Motor Show 2025 to dowód, że motoryzacja premium chce być czymś więcej niż tylko samochodem. Ambicją jest stanie się odpowiedzią na styl życia, oczekiwania i indywidualizm klientów.
Poznań Motor Show 2025, największe targi motoryzacyjne w Polsce, wyraźnie pokazały nowy kierunek, w którym zmierza światowa motoryzacja. Wiele premier należało do marek chińskich, oferujących przyzwoitą jakość wykończenia samochodów w konkurencyjnych cenach i otwierających możliwość zakupu nowego samochodu szerokiemu gronu odbiorców.
Samochód z Europy musi się wyróżniać
W tej rzeczywistości dla europejskich producentów kluczowe staje się wyraźne wyróżnienie. Poprzez jeszcze wyższą jakość wykonania, bardziej zaawansowane technologie, wyrafinowaną stylistykę oraz dostarczanie klientom nowych, dodatkowych wartości.
W świecie, w którym dostęp do nowych samochodów staje się coraz szerszy, kierowcy marek premium będą szukać sposobów na wyróżnienie się na drodze. Nie tylko poprzez osiągi czy linię nadwozia, ale także poprzez indywidualny styl, klasę i spójność całego wizerunku.
Odpowiedzią na te potrzeby jest przesunięcie europejskich marek jeszcze głębiej w stronę wyrafinowanego segmentu premium. To tam samochód staje się elementem szerszej opowieści o stylu życia.
Mercedes-Benz MB Motors doskonale rozumie tę zmianę. Już teraz odpowiada na nowe oczekiwania klientów. Podczas Poznań Motor Show autoryzowany dealer Mercedes-Benz z Warszawy i Poznania zaprezentował nie tylko topowe modele Mercedesa z segmentu Top End Vehicles. W tym premierowy Mercedes-Maybach SL 680 Monogram, luksusową limuzynę Mercedes-Maybach S 580, sportowe modele Mercedes-AMG i legendarną Klasę G. Znalazło się miejsce również nową ideę: motoryzację połączoną ze stylem życia.
W ramach współpracy z markami Maybach Icons of Luxury oraz Miler Menswear powstała przestrzeń, w której motoryzacja spotykała się z modą. Nie były to klasyczne ubrania merchandisingowe. Zamiast tego postawiono na kolekcje szyte na miarę, stworzone z myślą o ponadczasowym stylu i najwyższych standardach elegancji. Projekty wymykały się chwilowym trendom, kładąc nacisk na możliwość personalizacji, ponadczasowość, jakość użytych materiałów oraz wykonania.
Z modą za pan brat
Z myślą o tym wyjątkowym wydarzeniu Tomasz Miler zaprojektował garnitur inspirowany modelem Mercedes-Maybach S 580. Idealnie komponujący się z wykończeniem samochodu stworzonego w ramach programu MANUFAKTUR. Garnitur został uszyty w ramach ekskluzywnej usługi szycia na miarę dostępnej w pracowni Miler Menswear w Poznaniu. Jednocześnie Maybach Icons of Luxury przygotował dedykowane stylizacje do premierowego modelu Mercedes-Maybach SL 680 Monogram, podkreślające jego ekskluzywny charakter.
Na stoisku można było zobaczyć również wiele innych propozycji eleganckiej mody męskiej i damskiej. Przygotowano je z myślą o konkretnych samochodach, tworzących kompletne inspiracje dla odwiedzających.
– Reakcje naszych gości jednoznacznie potwierdziły, że kierunek, który obraliśmy, jest właściwy. Zarówno premierowe modele samochodów, jak i przygotowana specjalnie na tę okazję kolekcje ubrań, cieszyły się sporym zainteresowaniem. Klienci oczekują dziś czegoś więcej niż samego samochodu – szukają emocji, indywidualizmu i spójnego stylu życia i my postanowiliśmy im to zaproponować – mówi Paweł Kocon, PR Manager Mercedes-Benz MB Motors.
Przyszłość europejskiej motoryzacji premium to tworzenie doświadczeń, które zaczynają się w salonie, a stają się częścią codziennego stylu życia kierowcy. Samochód nie musi być tylko samochodem…