Schmitz Cargobull otrzymał pozwolenie na rozbudowę placu przyfabrycznego we Vreden. Nowe miejsca postojowe przyspieszą dostawy naczep chłodniczych i podkontenerowych.
Budowa ma się rozpocząć w pierwszej połowie 2025 r. i potrwa około roku. Dzięki tej inwestycji na powierzchni około 11 hektarów powstanie 750 nowych miejsc postojowych dla nowych pojazdów opuszczających linię produkcyjną. Usprawni to działanie zakładu we Vreden i dostawę pojazdów do klienta.
Obecnie aby zmagazynować wyprodukowane naczepy Schmitz Cargobull wynajmuje w okolicy ponad 20 parkingów. Po uruchomieniu nowej inwestycji zostanie ich tylko 10. Będą to obiekty w w bezpośrednim sąsiedztwie zakładu, z których najdalszy jest oddalony o zaledwie sześć kilometrów.
Szybciej i mniej uciążliwie
– Duży parking na terenie zakładu ma również znaczenie dla zrównoważonego rozwoju. Ponieważ w centrum dostaw nie ma wystarczająco dużo miejsca, musimy parkować niektóre pojazdy w odległości kilku kilometrów od zakładu, dopóki nie będą gotowe do odebrania przez klienta. Dzięki 750 dodatkowym miejscom parkingowym zmniejszymy dystans pokonywany przez nasz pojazdy o 200 000 km. Znacznie zmniejszy to obciążenie lokalnego ruchu, a także obniży emisję CO2 z naszego wewnętrznego transportu – podkreśla Christian Glebe, dyrektor zakładu.
Zmniejszeniu emisji spalin i hałasu sprzyja również stopniowe wdrażanie do ruchu ciągników elektrycznych.
Jesienią 2024 roku Schmitz zainwestował już ponad 50 milionów euro w zakład we Vreden. W zakładzie powstaje nowa hala o powierzchni 4500 m². Będą tam montowane naczepy. Automatyzacja i cyfryzacja przyczynią się do przyspieszenia produkcji. Fabryka ma wypuszczać nową naczepę już nie co 15 jak do tej pory, ale co 10 minut. Wydajność ma wzrosnąć do 40 naczep dziennie.