Poznań po raz kolejny inwestuje w bezemisyjny transport publiczny. MPK Poznań i Solaris Bus & Coach 13 stycznia podpisali umowę na zakup 9 przegubowych autobusów bateryjnych. Umowa umożliwia poszerzenie zamówienia o kolejne 8 pojazdów. Finalne zamówienie dotyczy łącznie 17 autobusów Solaris Urbino electric w wersji przegubowej. MPK Poznań posiada w swojej flocie ponad 300 autobusów tej marki, w tym 58 pojazdów elektrycznych i 25 z napędem wodorowym.
Przedstawiciele MPK Poznań oraz Solaris Bus & Coach podpisali umowę na dostawę łącznie 17 przegubowych autobusów elektrycznych o długości 18 metrów. Termin realizacji dostaw został przewidziany w drugim kwartale 2026 roku.
Każdy z 17 zamówionych przegubowych autobusów pomieści co najmniej 110 pasażerów. Będą oni mogli doświadczać jazdy w nowoczesnych, cichych, klimatyzowanych wnętrzach. Za całkowicie bezemisyjny w miejscu użytkowania napęd w Solaris Urbino electric odpowiada asynchroniczny silnik chłodzony powietrzem. Do tego baterie nowej generacji Solaris High Energy, charakteryzujące się wysoką gęstością energii. Tak skonfigurowane pojazdy gwarantują duże zasięgi, przy ładowaniu w zajezdni za pomocą ładowarek plug-in po zakończeniu kursowania danego dnia.
Pierwsze elektryczne Solarisy pojawiły się na poznańskich ulicach w 2019 roku. Od tego czasu flota MPK wzbogaciła się o 58 autobusów Solaris z napędem bateryjnym, a także 25 z napędem wodorowym. Łącznie producent wyprodukował dotychczas ponad 2 800 e-busów. Wśród największych flot bateryjnych Solarisów warto wymienić kilka. To ATM Mediolan (275x Urbino electric), Unibuss Oslo (183x Urbino electric), Warszawę (152x Urbino electric) oraz BVG Berlin (133x Urbino electric).