Tegoroczna Pomorska Miss Scania uświetniła obchody 30-lecia Scanii w Polsce. Było na co popatrzeć!
Najpiękniejsze Scanie po raz kolejny zgromadziły się przy stadionie Polsat Plus Arena w Gdańsku. Własną, dużą ekspozycję przygotowała również Scania Polska. Była okazja zobaczyć pojazdy z obecnej gamy, a wśród nich podwozia z różnego rodzaju zabudowami, ciągniki siodłowe oraz ciężarówki elektryczne.
Jak zawsze imprezę wsparli liczni partnerzy. Byli wśród nich Apex, Colmec, Carrier, Ecoterm, Ena Truck, EWT Truck & Trailer, KH-Kipper, Liebherr, Mega, Redos, PTM, Shell, SLT Group oraz Wecon. Spędzając miło czas wśród stuningowanych ciężarówek, można było też zapoznać się z ofertą nowoczesnych rozwiązań dla transportu. A że pogoda dopisała, na Pomorskiej Miss Scania można było spędzić cały dzień. Zwłaszcza, że było też dużo atrakcji dla dzieci oraz strefa gastronomiczna z dużym wyborem pyszności: słodkich i słonych, gorących i zimnych.
Ogółem spotkanie zgromadziło prawie 180 pojazdów. Niektóre pokonały całą Polskę, aby przybyć na zlot.
Emocje w zenicie
Najwięcej emocji wzbudzały oczywiście wybory najpiękniejszej ciężarówki. W tym roku publiczność mogła głosować cyfrowo, skanując kody QR umieszczone na konkursowych ciężarówkach. Wybór był niezwykle trudny, gdyż nie brakowało interesujących pojazdów. Wiele z nich miało nie tylko niecodzienne malowanie, ale wypieszczoną tapicerkę. Na szczęście najpiękniejsze Scanie nagradzano w kilku kategoriach, zatem więcej zlotowych perełek miało szansę na wyróżnienie.

30 lat to kawał czasu, a że Scania żywotną ciężarówką jest, to i do kategorii Weterana Szos kwalifikuje się coraz więcej, coraz ciekawszych ciężarówek. Sama Scania Polska ugościła na swoim stoisku kilka wyjątkowych pojazdów, wśród nich „Indiankę”, która w przeszłości wygrywała nie raz Pomorską Miss. Tym razem wystawiana była poza konkursem, ale i tak można było długo zastanawiać się wybierając najpiękniejszą z najstarszych. Był wśród nich nosaty podnośnik Scania-Vabis L50, młodszy, ale też nosaty holownik, a także „sto jedenastka” oraz terenowa, wojskowa SBA 111. Ostatecznie w kategorii Weterana Szos zwyciężył ciągnik z numerem 20: Scania 143H 420 z 1995 roku firmy Lo-Stark. Zwycięstwo wyjątkowe nie tylko dlatego, że był doskonale zachowany, nastrojowo stuningowany i miał 30 lat, tak jak Scania Polska. Prawdopodobnie bowiem pojazd ten pochodził z montowni Scanii w Słupsku!

Słowianki dyrektora
Nagrodę Dyrektora Oddziału Scania Gdańsk zdobyła Scania 530 Highline „Slavica” z numerem 122 z firmy Creative Logistics Przemysław Banucha. Biało-czerwono-czarny trzyosiowy ciągnik udekorowany wizerunkami słowiańskich piękności oraz wzorami geometrycznymi prezentował się bardzo efektownie stojąc z obniżonym zawieszeniem niczym amerykański lowrider.

W kategorii Pojazd Specjalny wygrał „leśnik” z żurawiem nr 36 firmy Palmet Trans. Scania R620 z silnikiem V8 była stuningowana kompleksowo, łącznie z wnętrzem kabiny i zabudową do transportu drewna. Właściciel pamiętał również o pomalowaniu kabiny żurawia, na której szczerzył kły wilk.

Publiczności zlotu Pomorska Miss Scania najbardziej spodobał się natomiast zestaw z numerem 55 firmy Siek Logistyka. Ciągnik 590S Highline oraz naczepę chłodniczą zdobiły motywy związane z motocyklistą Patrice’m Dodinem, który w 1979 roku stracił życie startując w Rajdzie Paryż-Dakar. Obok stał ciemnoczerwony zestaw poświęcony motocyklowemu Grand Prix na wyspie Man, wyróżniony Nagrodą Specjalną na Pomorskiej Miss Scania w 2019 r.
Całkiem sporo ciężarówek przyjeżdża na ten zlot regularnie, także tych wcześniej nagrodzonych. Ich właściciele zapewne nie liczą już na laury, ale przyciąga ich panująca tutaj atmosfera, dla której warto wracać.

Pomorska Miss Scania: Najelegantsza z najpiękniejszych
A kto zdobył tytuł Pomorskiej Miss Scania w jubileuszowym roku 2025? Samochód, który być może najlepiej uosabia ducha Scanii, firmy cenionej za mocne silniki, doskonałe wykończenie i rozwiązania techniczne najwyższej klasy. Pomorską Miss została Scania 770S „The King” firmy Waldemara Pluty. W postaci tego trzyosiowego ciągnika z dopasowaną stylem naczepą legendarny silnik V8 w czołowej wersji zyskał znakomitą oprawę. Wiele ciężarówek zgromadzonych w Gdańsku było pięknych, ale ta była również obezwładniająco elegancka.

Na koniec wszystkie zlotowe Scanie przejechały przez centrum Gdańska w paradzie prowadzonej przez Pomorską Miss.





















































































































































































































