piątek, 10 października, 2025
Strona głównaAktualnościPodwozie 10x4 od DAF-a

Podwozie 10×4 od DAF-a

Podwozie 10×4 zostało skonstruowane z myślą o ciężkich zastosowaniach, szczególnie w budownictwie. Nowe 5-osiowe podwozie FAF wyposażono w układ trzyosiowy z zespołem dwóch osi napędzanych i podnoszoną, skrętną osią wleczoną. Wszystko po to, by zapewnić dużą ładowność (techniczna masa całkowita pojazdu 52 tony) i doskonałą zwrotność.

Firma DAF oferuje szeroką gamę podwozi w konfiguracjach 4×2, 6×2, 6×4, 8×2 oraz 8×4. Teraz zakres wzbogacono o fabrycznie montowane podwozie FAF 10×4. Opracowano je z myślą o ciężkich zastosowaniach budowlanych. Nowy wariant zapewnia jeszcze większą wszechstronność i elastyczność w doborze pojazdu do indywidualnych potrzeb klientów.

Zwrotność, ładowność i silniki

Imponujące pięcioosiowe podwozie jest wyposażone w dwie 8- lub 9-tonowe osie przednie z zawieszeniem piórowym. Dysponuje 34-tonowym układem trzyosiowym z zawieszeniem pneumatycznym. Układ trzyosiowy składa się z zespołu dwóch osi napędzanych (z pojedynczą redukcją lub zwolnicą) oraz hydraulicznie skrętnej, podnoszonej osi wleczonej. Ta konfiguracja łączy w sobie dużą ładowność i wyjątkową zwrotność.

Podwójne osie przednie i odpowiadające im obciążenia osi umożliwiają montaż ciężkich dźwigów załadunkowych bezpośrednio za kabiną. Skrętna oś wleczona układu trzyosiowego służy do obciążenia statycznego wynoszącego 26 ton. Ma to kluczowe znaczenie w takich zadaniach, jak umieszczanie i ładowanie ciężkich kontenerów, gdzie cała masa może tymczasowo spoczywać niemal całkowicie na ostatniej osi. Podwozie FAF można wyposażyć w układy napędowe z wydajnymi silnikami PACCAR MX-11 i MX-13 oraz zautomatyzowaną przekładnię TraXon. Moc wyjściowa wynosi od 300 KM (220 kW) do 530 KM (390 kW).

Bezpieczeństwo

Nowa 5-osiowa konfiguracja występuje w modelach XD i XF. Przemyślana konstrukcja obu kabin idealnie nadaje się do planowanego zastosowania podwozia FAF. Pochyła deska rozdzielcza, bardzo nisko poprowadzona dolna krawędź okna i opcjonalne okno widoku na krawężnik zapewniają doskonałą widoczność bezpośrednią wokół kabiny. Cyfrowe kamery (DAF Digital Vision System) i DAF Corner View oraz kamera cofania zapewniające niezrównaną widoczność pośrednią obszarów z przodu, z boku i z tyłu pojazdu.Nowe podwozie FAF 10×4 jest już dostępne do zamówienia za pośrednictwem sieci ponad 1100 oficjalnych dealerów DAF.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź