Podwozie 10×4 zostało skonstruowane z myślą o ciężkich zastosowaniach, szczególnie w budownictwie. Nowe 5-osiowe podwozie FAF wyposażono w układ trzyosiowy z zespołem dwóch osi napędzanych i podnoszoną, skrętną osią wleczoną. Wszystko po to, by zapewnić dużą ładowność (techniczna masa całkowita pojazdu 52 tony) i doskonałą zwrotność.
Firma DAF oferuje szeroką gamę podwozi w konfiguracjach 4×2, 6×2, 6×4, 8×2 oraz 8×4. Teraz zakres wzbogacono o fabrycznie montowane podwozie FAF 10×4. Opracowano je z myślą o ciężkich zastosowaniach budowlanych. Nowy wariant zapewnia jeszcze większą wszechstronność i elastyczność w doborze pojazdu do indywidualnych potrzeb klientów.
Zwrotność, ładowność i silniki
Imponujące pięcioosiowe podwozie jest wyposażone w dwie 8- lub 9-tonowe osie przednie z zawieszeniem piórowym. Dysponuje 34-tonowym układem trzyosiowym z zawieszeniem pneumatycznym. Układ trzyosiowy składa się z zespołu dwóch osi napędzanych (z pojedynczą redukcją lub zwolnicą) oraz hydraulicznie skrętnej, podnoszonej osi wleczonej. Ta konfiguracja łączy w sobie dużą ładowność i wyjątkową zwrotność.
Podwójne osie przednie i odpowiadające im obciążenia osi umożliwiają montaż ciężkich dźwigów załadunkowych bezpośrednio za kabiną. Skrętna oś wleczona układu trzyosiowego służy do obciążenia statycznego wynoszącego 26 ton. Ma to kluczowe znaczenie w takich zadaniach, jak umieszczanie i ładowanie ciężkich kontenerów, gdzie cała masa może tymczasowo spoczywać niemal całkowicie na ostatniej osi. Podwozie FAF można wyposażyć w układy napędowe z wydajnymi silnikami PACCAR MX-11 i MX-13 oraz zautomatyzowaną przekładnię TraXon. Moc wyjściowa wynosi od 300 KM (220 kW) do 530 KM (390 kW).
Bezpieczeństwo
Nowa 5-osiowa konfiguracja występuje w modelach XD i XF. Przemyślana konstrukcja obu kabin idealnie nadaje się do planowanego zastosowania podwozia FAF. Pochyła deska rozdzielcza, bardzo nisko poprowadzona dolna krawędź okna i opcjonalne okno widoku na krawężnik zapewniają doskonałą widoczność bezpośrednią wokół kabiny. Cyfrowe kamery (DAF Digital Vision System) i DAF Corner View oraz kamera cofania zapewniające niezrównaną widoczność pośrednią obszarów z przodu, z boku i z tyłu pojazdu.Nowe podwozie FAF 10×4 jest już dostępne do zamówienia za pośrednictwem sieci ponad 1100 oficjalnych dealerów DAF.