Opel Movano jest obecny na rynku od 1998 roku. Teraz doczekał się kolejnej odsłony, którą cechuje wysoka wydajność. Nowa automatyczna skrzynia biegów obniża zużycie paliwa i emisję spalin. Zaprojektowano ją z myślą o wysokim momencie obrotowym turbodoładowanych silników diesla. Ośmiobiegowa skrzynia biegów, o której mowa, stanowi dopełnienie zasilanej akumulatorem, elektrycznej, lokalnie bezemisyjnej oferty Movano Electric.
Nowy Opel Movano wyznacza standardy dla lekkich pojazdów użytkowych w zakresie usług flotowych. Obejmuje to niezliczone opcje konfiguracji, pojemność do 17 m3, ładowność do 1770 kg i nowe systemy wspomagania. Systemy po raz pierwszy umożliwiają zautomatyzowaną jazdę poziomu 2. Nowo opracowana automatyczna skrzynia biegów dla wariantów Movano z silnikiem diesel jest również jedną z ciekawostek technicznych najnowszej generacji Opla Movano. Oznacza to, że największy samochód z rodziny lekkich pojazdów dostawczych Opla oferuje wydajne osiągi zarówno jako lokalnie bezemisyjny Movano Electric, jak i oszczędny diesel.
Opel Movano z turbodieslem i nowym ośmiobiegowym automatem
Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów jest dostępna w nowym Movano w zestawieniu z 2,2-litrowym turbodieslem o mocy 103 kW (140 KM) lub 132 kW (180 KM). Dzięki nowej automatycznej skrzyni biegów Movano może zapewnić niskie zużycie paliwa na poziomie zaledwie 8,6 litra na 100 kilometrów.
Istnieje kilka powodów wysokiej wydajności i wynikających z niej oszczędności w zużyciu paliwa i emisji CO2. Nowa ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów została specjalnie zaprojektowana pod kątem wysokiego momentu obrotowego. Do 450 niutonometrów w silniku o mocy 132 kW (180 KM). Dzięki hydraulicznemu sterowaniu czas zmiany biegów jest krótszy, co pozytywnie wpływa zarówno na efektywność energetyczną, jak i komfort jazdy. Ponadto, nadwozie Movano zostało udoskonalone, dzięki czemu samochód jest bardziej aerodynamiczny. Dzięki tym działaniom, nowy Movano wyróżnia się w swoim segmencie pod względem zużycia paliwa i emisji CO2. Nawet w przypadku silników diesla.
Turbodiesel, elektryczny, niedługo wodorowy
Opel oferuje klientom biznesowym układ napędowy dostosowany do każdego profilu użytkownika. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów dostępna jest w różnych konfiguracjach pojazdów i wersjach nadwozia. Najnowsza generacja samochodu dostawczego z napędem akumulatorowym jest pierwszą z silnikiem elektrycznym o mocy 200 kW (272 KM) i momencie obrotowym 410 Nm. Akumulator o pojemności 110 kWh pozwala nowemu Movano Electric pokonać dystans do 424 km według procedury WLTP1. Nie wymaga przerwy na ładowanie, dzięki czemu jest dobrym partnerem także na dłuższych trasach. Jest to pierwszy model Opla oferujący opcję ładowania prądem stałym o mocy do 150 kW. Na stacji szybkiego ładowania, akumulator Opla Movano Electric naładujemy do 80% jego pojemności w 55 minut.
Największy lekki samochód dostawczy Opla będzie po raz pierwszy dostępny jako Movano HYDROGEN. Skorzystają z niego ci, którzy chcą pokonywać długie dystanse bez lokalnej emisji spalin, a ponadto muszą szybko „tankować”. Movano z wodorowymi ogniwami paliwowymi będzie zapewniał zasięg około 500 km (WLTP2). Będzie można go zatankować wodorem w około pięć minut.